Tomm Wiik Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei! Det er mange tråder om dette temaet, men kan noen kanskje sette opp en, Må ha, Bør ha og Kan ha- liste for det man trenger for heving av Defender. Jeg tenker da på de vanligste hevingene på +2" eller +3". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 1" heving er billigst og enklest. Blir det for lite? Hvor store hjul vil du bruke? Vil du heve for å forbedre terrengegenskapene eller rekker det med vanlig heving mest for utseendet sin del? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomm Wiik Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Tanken var bare å få lagd en liste som er lett for andre å søke opp når de er litt fersk i gamet...som meg Men jeg kommer nok til å ta en 2" heving i forbindelse med nye dempere/fjæringer. Endret 12. mars 2012 av Tomm Wiik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hever du 2" : - Fjærer og dempere (tror det er lyrt å bruke litt tid på å finne det som passer for ditt behov, for harde fjærer kan for bli litt ekkelt vist du ikke har mye last i bilen) - Nye bøyder trailing arms bak - Caster rorrection radius arms - Når man er gang, ta et skifte av foringene ( feks, superpro) - Skal du ha 35" hjul ? skift gjerne til heavy duty stryestag ihvertfall det jeg kommer på så i farta :-) øvrige modifiseringer finner du fort ut av når bilen er hevet og div vibrasjoner dukker opp, mulig du får lyst på nye mellomakslinger også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det kommer an på hvilken bil du har og hvor nøye gutta/jentene i Sollihul har vært ved sveising/montering av understellet på bilen - Fjærer og dempere som er av stemt i forhold til hverandre - Caster korrekeksjons foringer eller armer - Lengre bremseslanger - Enten koner foran og bak evt så må fjærene settes fast oppe også - Bøyde slepe armer bak, for at ikke foringene slepearm-ramme skal bli skjevslitt - Dobbel leddet mellomaksling foran - Er du uheldig, så må du finne en løsning på bakre mellomaksling også...her har jeg to ganger opplevd lyd/vibrasjon og to ganger ikke. Jeg har heva en OneTen, den heva jeg 3"...det gjør jeg ikke en gang til, her ble det vibrasjoner i alt Har heva en Def 110 300tdi 2" , her fikk jeg vibrasjoner/ lyd i bakre mellomaksling og måtte ty til A-arms forlengelse løsning fra Qt-services...ikke den beste har det vist seg i ettertid. Og en Def 110 td5 2", her gikk det greit med bakre mellomaksling I tillegg har jeg heva en RRC 3", måtte bytte bortimot alt under og nå har jeg heva en RRC bare ca 1"...her kan ting være original Jeg har også heva en meget ombygd Serihybrid...men den er så spesiell at den har eget kapittel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomm Wiik Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Hvor er det best å kjøpe lengre bremseslanger, og er det noe jeg må passe på i forbindelse med godkjenning av hevingen? Hva sier BT i forhold til koner?, eller er det en annen måte å feste fjæringene på som er mer akseptabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Akslingen skal ikke slippe fra fjørene. Koner i fjørene må vel regnes som en ren provokasjon. Ta kontakt med tilsynet for å få oppskrift på hva de trenger. Tuv-papirene og foringer + forstillingskontroll er det du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 (endret) Fester man ikke hevefjærene på samme måte som orginale??? har ikke gjort noe spesielt på mine, koner trengs vel mest dersom man kjører med mye flex? Endret 26. mars 2012 av joran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Bruk orginal/standard lengde på støtdempere, holder i masse vis og du slipper lengere bremseslanger og koner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motaba Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Bruk orginal/standard lengde på støtdempere, holder i masse vis og du slipper lengere bremseslanger og koner! Problemet med dette (spesielt på 110 og 130) er at bakkeklaringen er alt for lav når en slipper ned lufttrykket i dekka til rundt 10 pund. Har hevet min 2" å det er merkbart stor forskjell i terrenget, samt at en kan montere 35" dekk noe som også gir større bakkeklaring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Har vel ingen ting med lengden på støtdempere å gjøre det, demperne hever ingen ting de, det er det fjærene som gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hvis du ikke monterer lengre dempere bak blir den ganske stump i kjøre da "midtstillingen" på demperen blir feil. Jeg har hevet 2" med spacere og har HD-fjærer samt lengre dempere bak, Helt problemfritt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Har kjørt i 6 år med standard lengde på demperne og høyere fjærer, helt problemfritt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 biltilsynet bryr seg ikke om koner.... bare biler..... de hadde ingen komentarer til mine, bak har jeg laget de selv i bunn og festet fjærene i toppen. de spurte hva det var og etter forklaring var de ferdig med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Da var du heldig, og det er uansett lurt å ikke møte opp med ekstremutstyr, særlig når det er snakk om innføring av heving i vognkort. Jeg har skriftlig fått mangel på fjører som slipper grunnet for lange dempere. De så alvorlig på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.