Gå til innhold

2+2 seter


Tomm Wiik

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort det på et par biler,men bilder har jeg ikke.

Den første jeg gjorde det på var for å få verktøyplass under midtsetet bak og cubby/lekeboks med slingrekant for ungene.

Jeg har også flyttet setene sammen i midten for å få bedre benplass men det er uvant for passasjerer å måtte gå litt innover

for å få satt seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine biler har alle hatt tre løse seter bak og første versjon der var å fjerne midtsetet og la ramma stå.

Jeg brukte en gammel Vinmonopol-kasse i tre som jeg kledde med finèr inni og laget lokk til med lave lister på lokket så lekene til gutta holdt seg på plass.

Under ble det laget boks festet i seteramma med lokk i forkant til verktøy,mm. til far.Solgt.

På andre utgaven ble det Defender sideseter festet i orginalunderstellet,midtsete fjernet inkl. understell, og et støttebein

sveiset på sideseteunderstellet for å erstatte støtten som var del av midtseteunderstellet.Husk en liten fot under støtten.

Da laget jeg to kasser oppå hverandre.Den nederste festet i gulvet og og neste boks oppå som lokk også for den under.Også solgt,men vet bil ble totalvraket kort tid senere.

Hurtigkobling er lurt å bruke til innfestningen av midtløsningen.

Etterat gutta sluttet å krangle og ble godkjente som winchaper ble midtboks fjernet og seter flyttet sammen med egensnekret

stålramme for å få bedre benplass.Fortsatt i Snehvit.

 

Det kan bygges nett og smukt denne endringen med ymse turer til sjapper rundtomkring eller

det kan gjøres som jeg gjorde med hva jeg hadde liggende.

Husk at seletøy er forsvarlig festet og ikke gnager på evt. skarpe kanter.

I disse tider er det nok en fordel at det ser smukt ut pga.kontrollørene med paragrafer i blikket.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

På ett av engelska forumen såg jag hur en hade tagit ett Defender sätekassa och byggt om den så den fungerade som ramma för baksätena. Ska se om jag finner tråden. Det var med bilde också faltiskt!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...