Franco Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Dørsidene har ikke klips som originalt, iflg Exmoor trim guidelines skal man bruke popnagler eller skruer. Tenkte først på liming, men det er for stort spenn rundtdørlåsen til at det ville holde over tid. Brukte popnagler for interiør med sort plasthode og det ble ganske så "usynlig". Biltema har sorten; http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Stiftepistol-og-Nagleverktoy/Aluplastnagler-12920/ Dørplantene måtte justeres noe for å passe rundt SIII dørlåsen, men hadde ellers bra passform. Exmoor trim selger forøvrig ikke direkte, kun via distributører. De fleste "ordentlige" deleleverandørene har distribusjon av Exmoor produkter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Noen bilder av interiøret slik det fremstår i dag. Møkkete og ikke klargjort for pornoshoot, men allikevel representativt for en feltvogn i daglig bruk. Følgende er gjort i komfortsonen; Ser som regel værre ut på bildene så den må jo se strøken ut... Jeg måtte bytte tilbake til original setebunn i min exmil ettersom Exmoor sin var så høy at jeg ikke så ut av vindu lengre Utrolig hvor komfortabel en litt sliten skumgummi og en passe myk finerplate kan være, alt tatt i betraktning Du har kanskje ikke plass til rullgardinen lengre men jeg brukte min ganske mye og det var genialt om vinteren. Nå finns det vel mange typer muffe til S3 men det var helt greit å kunne lukke og åpne den innefra. Flott prosjekt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Ser som regel værre ut på bildene så den må jo se strøken ut... Jeg måtte bytte tilbake til original setebunn i min exmil ettersom Exmoor sin var så høy at jeg ikke så ut av vindu lengre Utrolig hvor komfortabel en litt sliten skumgummi og en passe myk finerplate kan være, alt tatt i betraktning Du har kanskje ikke plass til rullgardinen lengre men jeg brukte min ganske mye og det var genialt om vinteren. Nå finns det vel mange typer muffe til S3 men det var helt greit å kunne lukke og åpne den innefra. Flott prosjekt!! Vel, å bruke "strøken" ville kanskje være i grenseland mot å misbruke det norske språk, men den ser ganske ok ut i tusmørket. Ha-ha, ja tresmak i ræ*a er definitivt å foretrekke framfor å ikke se veien. Man blir jo herdet etter en stund og når skinkene er sovna pga blodmangel, da er det ikke så vondt lengre. De setene jeg har er iflg spec. 1.5cm lavere enn originalt, ikke mye, men det var akkurat nok for min del til at jeg slapp å krumme nakken for å se framover. Savner gardina, men det er litt for trangt der framme etter at intercooleren kom på plass. Nå er det så mildt at det ikke gjør noe særlig. Håper på global oppvarming... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Det nærmer seg visning for godkjenning av ombygging, så det er greit å få ting som man ikke er så stolt av på stell. Denne kvelden var det tid for å lage et bedre styrestag. Styrestaget var et "rakkelverk" som besto av originalstaget forlenget med en RRC forlenger (lengst til venstre i bildet), altså totalt 3 deler skrudd sammen. Dette er ikke langt nok så en må gjenge ut ganske langt for å få det til å rekke. Sikkert ikke en god oppskrift for å få skryt på Statens vegvesen... (På bildet er braketten til styredemperen kappet bort.) Fikk tak i et brukt parallellstag som jeg kappet og sveiset sammen med den lengste delen av originalstaget. Det resulterende staget er består av ett stag skjøtet med RRC forlenger. Den korte delen av originalstaget (lengst til høyre) blir overflødig etter modifikasjonen. Staget blir da høyregjenget på begge ytterkanter ("midtskjøten" med RRC forlengerstaget er linksgjenget). RRC forlengeren blir da den justerbare enden ettersom det lengste staget får påmontert styredemperbrakett etterhvert. Fant en bolt som passet perfekt som forsterkning ifbm sveising. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg har gjengetapper, både rett og links, om du vil lage nytt uten skjøt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Hei LafteRolf! Det var da som f*n... Det hadde jeg slått til på for en uke siden Kom forresten på at det var du som skulle hatt delekassa som står bak dieselvarmeren... Dersom du fremdeles er interessert kan jeg ta den med til Trondheim i neste uke. Det var et Defenderratt, Seriematter osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har jeg fått tak i dette hos deg? Jeg har nedsatt hukommelse. Hva koster dette? Har sikkert bruk for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Skal finne fram inventorylista, den ligger her et sted... Angrefrist ettersom det ble så lang leveringstid Dro den med til Trondheim sikkert tre ganger og glemte å hive den ut av biila hver gang. Alzheimer rammer også i ung alder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg slår til. Forundringspakker er supert. hva er prisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Tror vi kom på 700,- eller deromkring sender PM i morgen med inventarliste så får du se om det er gangbart i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Da var endelig dagen kommet; GammelEirik er godkjent med motorbytte til 200tdi og servostyring!! :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 Gratulerer? Hvordan er den å kjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 Takker, den går som en drøm :-) Kan ikke sammenlignes med originalen. Fra 63 slappe bensinhester til 111 seige dieselhester merkes godt. Bra med pulver og behagelig opp til 100km/t. Servostyring er luksus; ingen dødgang og svært lett på rattet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 gratulerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 23. august 2014 Forfatter Del Skrevet 23. august 2014 Takker for det Austbø, nå er det vel din tur snart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Gratulerer med vel utført jobb Håper du får mye glede av den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tømmervold Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Gratulerer med godkjent ombygging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 23. august 2014 Del Skrevet 23. august 2014 Takker for det Austbø, nå er det vel din tur snart? ja blir vell klart til neste sesong, orker ikkje å stresse, å so har eg eit 101n prosjekt eg også styrer litt med, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Takk igjen, det var vel strengt tatt avskiltingsbegjeringen som fikk meg til å få ut fingeren. Den var ferdig i Januar, så det gikk litt treigt med papirarbeidet... Da jeg var ferdig tok jeg den på EU-kontroll og den passerte på alle punkter med unntak av motorbyttet. Det gir en "kode 3" som betyr kjøreforbud og full stopp før den er vist til etterkontroll og godkjent. Tok meg god tid med papirene, hadde dessuten hatt skriftlig dialog med Statens vegvesen underveis, så de var i utgangspunktet inneforstått med planene og løsningen før det ble gjort. Top tips: Forhold deg til èn person under hele prosessen Forklar hva du ønsker å gjøre, skissèr en løsning og be om (skriftlig) tilbakemelding Kapp/sveis/kjøp først _ETTER_ at du har fått tommel opp fra SSV Lag en fotodokumentasjonsmappe (bilder av sveiser og konstruksjonsdetaljer mv.) Spar på all relevant dokumentasjon, systematisèr den (delekataloger og en haug bøker er ikke særlig behandlingsvennlig...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Gratulerer! Nå vil jeg prøve meg på nytt med min 200 tdi som står i garasjen. Jeg fikk avslag for noen år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Jo takk, på hvilket grunnlag fikk du avslag forresten? Det er flere SIII'er i Norge som har godkjent motorbytte til 200tdi. Jeg mener å ha sett en som hadde godkjent motorbytte til 300tdi også for noen år tilbake. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Gratulerer! Håper du legger ut litt på YouTube så vi andre får ta del i gleden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Franco Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Takk Paal Helge, skal sveive igang kameraet etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.