Gå til innhold

Glødeplugger?


Carcary

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med å starte Defenderen den siste tiden, lurer på om det kan være glødepluggene? Den kinner liksom ikke skikkelig. Har også tenkt at det kan være kondens, men nå er dieseltanken helt full, uten at det har hjulpet. Måtte starte bilen med Toyotaen i dag morges, den var umulig å få igang.

 

Hvor får man kjøpt glødeplugger, og hva koster de?

 

På forhånd takk for svar :-)

 

Vennlig hilsen

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte samboer, han mener bestemt det er glødepluggene, bilen har begynt å fuske på starteren nå som det har blitt k aldere, motoren vil liksom ikke tenne, hvis noen skjønner hva jeg mener. Jeg må trykke litt på gassen for å få den igang mens jeg vrir om tenningen. Etter jobb startet bilen helt greit, da var den ikke så kald. Hvor mange glødeplugger er det i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Defender har du? Og hvor gammel er den? Hvilken motor sitter i den?

Jeg vil jo tippe at du har en dieselmotor, og da kan det vel dreie seg om 4 glødeplugger.

Tror jeg væffal.

 

Ronny S

 

Det er en TD5 110, 2001-modell. Da kan jeg kjøpe en pakke med 4 glødeplugger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nå testet med en god opplading av batteriet i bilen først.. hvis den starter greit med hjelpestart fra oyotaen, så prød det..

 

Tok litt tid med start fra Toyotaen også, og masse svart røyk ut bak, men så ble det bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Har nettopp (to dager siden) byttet glødeplugger på min -98 disco 300 tdi, den hadde samme symptomer som du beskrev, den har også fått nytt gel-batteri og nå er den friskmeldt :D

Anbefaler deg å få sjekka syrevekta på batteriet ditt dersom det lar seg gjøre, det kan være at batteriet er"oppbrukt" , har med alder og hvilken type kjøring du bedriver; korte turer, mange kaldstarter, dynamoen (les spenningsregulator og børster) , rekker dynamoen å lade batteriet under kjøring??? Et fint hjelpemiddel/instrument er ampermeter, da får du lest av tilstanden på batteriet under kjøring/bruk av bilen.

Må også nevne at den også har fått nye dyser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...