Carcary Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Har hatt litt problemer med å starte Defenderen den siste tiden, lurer på om det kan være glødepluggene? Den kinner liksom ikke skikkelig. Har også tenkt at det kan være kondens, men nå er dieseltanken helt full, uten at det har hjulpet. Måtte starte bilen med Toyotaen i dag morges, den var umulig å få igang. Hvor får man kjøpt glødeplugger, og hva koster de? På forhånd takk for svar :-) Vennlig hilsen Camilla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Her feks http://www.offroadbu...cedeler_50.html, litt ned på siden. Endret 13. februar 2012 av Jon O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Eeeeeehhhhh......Hvis den ikke "kinner skikkelig" høres det mer ut som du har ett problem med strømforsyning.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carcary Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Ok :-) da skal sjekke det. Er ikke ille god på bil, men prøver meg fram ;-) Takk for svar begge to :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carcary Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Spurte samboer, han mener bestemt det er glødepluggene, bilen har begynt å fuske på starteren nå som det har blitt k aldere, motoren vil liksom ikke tenne, hvis noen skjønner hva jeg mener. Jeg må trykke litt på gassen for å få den igang mens jeg vrir om tenningen. Etter jobb startet bilen helt greit, da var den ikke så kald. Hvor mange glødeplugger er det i bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Hva slags Defender har du? Og hvor gammel er den? Hvilken motor sitter i den? Jeg vil jo tippe at du har en dieselmotor, og da kan det vel dreie seg om 4 glødeplugger. Tror jeg væffal. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carcary Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Hva slags Defender har du? Og hvor gammel er den? Hvilken motor sitter i den? Jeg vil jo tippe at du har en dieselmotor, og da kan det vel dreie seg om 4 glødeplugger. Tror jeg væffal. Ronny S Det er en TD5 110, 2001-modell. Da kan jeg kjøpe en pakke med 4 glødeplugger da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ja. På en TD5 er det 4 glødeplugger. Tipper Erik Winther-Sørensen har disse på lager til din bil Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 hadde nå testet med en god opplading av batteriet i bilen først.. hvis den starter greit med hjelpestart fra oyotaen, så prød det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Men ingen stor investering å bytte, enkelt er det også...så bytt plugger og lad opp batteri, da tenker jeg beistet vil gå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 starteren din er en ikke ukjent synder også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carcary Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 hadde nå testet med en god opplading av batteriet i bilen først.. hvis den starter greit med hjelpestart fra oyotaen, så prød det.. Tok litt tid med start fra Toyotaen også, og masse svart røyk ut bak, men så ble det bra igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harmen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hadde samme fenomen på min i fjor og bytte av glødeplyggene fikset problemet. På 300 tdi var det en veldig liten times jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PerH Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Heia Har nettopp (to dager siden) byttet glødeplugger på min -98 disco 300 tdi, den hadde samme symptomer som du beskrev, den har også fått nytt gel-batteri og nå er den friskmeldt Anbefaler deg å få sjekka syrevekta på batteriet ditt dersom det lar seg gjøre, det kan være at batteriet er"oppbrukt" , har med alder og hvilken type kjøring du bedriver; korte turer, mange kaldstarter, dynamoen (les spenningsregulator og børster) , rekker dynamoen å lade batteriet under kjøring??? Et fint hjelpemiddel/instrument er ampermeter, da får du lest av tilstanden på batteriet under kjøring/bruk av bilen. Må også nevne at den også har fått nye dyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.