Merike Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Syntes motoren er litt svakere enn tidligere, men merker det best på at den "gromme" diesellyden, når jeg drar på å motbakke, ikke er som før. Noen som har tips til hva som er galt? Er det bare mine ører som skal få en sjekk, eller bilen? (Er ny som discoeier, så mine "følinger" må kanskje tas med en klype salt ...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kan det være luftmengdemåleren din som har tatt kvelden? Du kan jo prøve å koble ifra kontakten som sitter rett etter luftfilterboksen. Altså på denne "klumpen på røret/slangen inn til turbo. Kjør så en tur og kjenn/hør om bilen "oppleves" normal. Motorstyringsenheten (ECU) vil da bruke "forhåndsprogramerte" data. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kan også være Waste gate modulator, slanger etc. Se litt her: http://www.lrforum.c...=1 http://www.lrforum.c...=1 Tips: bruk søkefunksjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Eller "tett" MAPsensor også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kan være så enkelt som et tett luftfilter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Ikke hør på (no)en av dem! Det som mangler er å gjøre alt det alle sier, pluss litt til: Start med full service, sånn at du veit at alt er på stell. Deretter kan du begynne med feilsøking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 bytta luftfilter på min, fik mere lyd og hadde ikke følelsen av av den va så dau. luftfiltre va en kapittel for seg sjøl.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merike Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Takk for tips folkens! Skal starte med luftfilteret, det er det enkleste, så ser jeg etterpå hva som skjer . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 NEINEINEINEINEI! Do as You're told! Start ikke med luftfilterbytte. Start med full service! Altså alle kroppsvæsker og filtre, rens av MAP-sensor, sjekk av AFM, sjekk av IC-slanger osvosbetc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 NEINEINEINEINEI! Do as You're told! Det er jo det han gjør jo.... full service over tid.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Neida,når filteret er bytta og bilen går bra blir resten glemt av majoriteten av oss,dessverre. Luftfiltere blir ofte tette nok på 10.000 km og på 20.000 a la la..... Har byttet luftfiltere som har vært så tette at deler av det har blitt sugd videre inn i systemet med dyre følger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.