Gå til innhold

Ikke kjør bil i skiløypa


haakonbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ble noen timer på legevakt for mor og sønn. Og noen flere som fikk grillfesten ødelagt. Jeg fikk full bil på veien hjem, siden sjåføren i den andre bilen måtte kjøre mor og sønn til legevakt. Og en guttunge som _kanskje_ har lært å ikke plukke på ting som han ikke vet hva er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farfars hang på låveveggen,rusten og avspent,men det hjalp ikke.

Mulig den var så gammel som oldefars.

Det ble litt plastring og en stivkrampesprøyte.

Sprøyta var verst synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katteskit derimot :)

" Disse driter altså der jeg trakker." Nei nei, da hadde du hatt møkk oppå skoa. Det er du som tråkker der katta driter :P

Katta mi dreit på golvet i går <_< .

 

Harrymann :lol: :lol: :lol:

 

Det er rett, jeg tok feil, det er jeg som trakker der katten skjet først. Hvis noen skal skytes må det være foten min :) Nei, både katter og føtter har rett til et verdig liv, så jeg får bare fortsette å bruke "katteskitspaden" som er utplassert ved døren, se hvor jeg trakker og leve med det, som så mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er seriøst klønete var jo å sette seg fast i utgangspunktet :)

 

En annet perspektiv er jo at skiløypere, inkludert meg selv, irriterer seg så klart over at løypene blir ødelagt og at dette er miljøkriminalitet.

 

Tror mange glemmer hvordan skisporene blir til. Inngrep i naturen? Vanskelig å tilbakeføre?

 

traseutbedring_kvarstadseterlia_16_host_11_f_privat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an og kjøre lovlig i skiløypene og, det fikk de nå til på vikingtreffet på Geilo for en liten stund siden

 

Jeg var med Je**klubben da jeg hadde sånn bli og kjørte i skibakken på Gol, lovlig :) De leide bakken etter at sesongen var slutt, og alle betalte 200 kr i "heiskort". Var morsom kjøring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei.

Man kan si hva man vil om den unødvendige ødeleggelsen av skisporet, skjønner jo at skigutta blir litt oppgitt når de finner sporet ødelagt og en bil godt plantet langt oppi traseen.

Når det er sagt, så synes jeg faktisk dette er mye værre( klippet fra artikkelen )

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Kjorte-bil-flere-kilometer-i-skiloypa---satte-seg-fast-6761486.html#xtor=RSS-3

Sitat:

- Ja, jeg har full forståelse for det. Men at de er irriterte at de har ripet opp hele siden på bilen min, det har jeg ikke forståelse for. Jeg regner med å få en dyr bot for dette uansett, så det synes jeg var unødvendig, sier han.

 

Ok, så ble de skigutta forbannet for at de måtte trimme litt hardere den dagen, ved å måtte gå i litt dårligere spor enn vanlig, men derfra til å utføre direkte hærverk på bilen til gutten viser jo egentlig hvem som er mest ute å kjøre i denne historien.

Gutten tar en saftig bot, og offentlig flause for å ha gjort noe dumt. skisporet blir som nytt etter neste snøfall.

 

Skifolket synes tydligvis at siden han har kjørt der, kan de godt ødelegge bilen hans litt, uten at de kanskje på det tidspunktet kunne vite hvorfor bilen stod der. Sier mye om mentaliteten til turgåerne.

 

Det kunne jo vært en helt legitim grunn til at bilen var der, feks en nødsituasjon, hvor det stod om liv og helse ( nå var det jo ikke slik, men det kan man vell ikke vite når man tilfeldigvis finner en bil langt oppi skiløypa )

 

Ja, jeg synes det var teit og umodent av gutten å kjøre i skiløypa, det er mange nok som hater ..

Men det er mest sannsynlig godt voksne folk som bevisst har herpa bilen hans, for det er ikke fjortisene som er på søndagstur i marka.

Og folk som herper andre sine biler, ja det liker jeg faktiskt ennå dårligere.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...