Gå til innhold

Ikke kjør bil i skiløypa


haakonbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En i skiløypa mens han hadde bilen til prøvekjøring...

Link til artikkel på nrk.no

 

Fantastisk historie. Og god reklame for Lexus? Og siden det er i Tromsø, jeg har en venn der oppe som i sin tid kjørte en Chevrolet Blazer opp til Fløya. Og en crossykkel til Tromsdalstinden. Dét tror jeg han er alene om. Uansett, disse forhold ligger langt tilbake i tid og er foreldet med god margin. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med en bil eller to i skiløypene da??? Skiløpere reker jo rundt på rulleski langs veiene hele tiden.... :P

skiløpere, eller skirennere, er på en måte handicapere. Siden skia er flate kan de kun gå på preparert løype, så flat og fin som mulig.

 

Ski er underlige greier. De er laget for at folk skal være ute i naturen, men i den naturen må det lages egne veier, bort med kupert landskap, pene blåbærtuer og røsslyng. Ski kan ikke brukes i dagslys. Man må ha lys etter disse veiene.

 

For at skia skal virke må de ha spor. Spora kjøres opp av scooter eller løypemaskin. Sannsynligvis fordi noen glemte å lage sving på skia.

 

Ski er en idrett som tar vare på naturen.

 

Av og til er det noen, oftest ungdommer eller eldre med ungdommelig styringsmekanisme, som har samme trang til ferdsel i utmark. De har misforstått og tror ski kan brukes i småkupert landskap.

Hadde denne gruppen sett at denne veien allerede var markert av en stor gruppe ville de nok heller kjørt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må det lages en haug med fjell ''landsbyer'' til de, som de kan reke frem og tilbake til med SUV''ene sine..... og så er det et hysterisk sirkus bare fordi et par luringer klarer og ''forville'' seg ut i løpene deres.. Hallo sier nå bare jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Så vidt jeg vet er minstesats for ulovlig kjøring i utmark på 8.000,- ?

 

Bagatell heldigvis. Når man bruker fler titalls tusen pr år på å bygge, restaurere og modifisere 4x4 biler, er en sånn bot en vits egentlig. Satte til side en slant for noen ti-år siden, og har aldri fått bruk for den, så da kommer det vel snart.

 

Og nei, jeg føler meg ikke så veldig miljøkriminell når jeg kjører i en lyslinje der hovedproblemet er at krattet vokser så fort at det må slås ned annenhvert år. Nevnte jeg at krattryddinga foregår med en 120hk traktor og kraftuttakdreven krattrydder ?

 

IMG_0182.jpg

 

Regelverket rundt motorferdsel i utmark er helt idiotisk, åpenbart skrevet av folk som hater biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelverket er ikke i samsvar med befolkningen. Men det er jo kommet av at noen har tøyd strikken langt.

 

Jeg er i den situasjonen at jeg kan få bot, men ikke når jeg Hugger ved i det samme hogstfeltet... Forskjellen i praksis er at motorsag må være med. Total skivebom i regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idiotisk turist i Porsangerfjorden. Omtalt også i avisa Nordlys. http://mobil.nordlys.no/jessufader-gar-det-an-a-kjore-ned-dit/s/5-34-459331

 

Bilde tatt av Ronny Salamonsen.

 

Han vise ikke til denne på video sin

 

ref

 

http://www.defender2.net/forum/topic48940.html

 

https://youtu.be/GBFs9_TZxIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...