Gå til innhold

Ikke kjør bil i skiløypa


haakonbs

Anbefalte innlegg

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vi var borte i et delikat problem som ligner dette for noen år siden. Vi hadde en speiderhytte vi brukte mye. Denne hytten var det veirett til. Så en dag vi skulle dit på vinteren og hadde ordnet med traktor til brøyting frem til hytta kom overraskelsen. Dette året hadde skiforeningen funnet ut at man skulle kjøre opp skiløyper på skogsveien inn til hytta. Vi var lite instilt på å gå de 4-5 km inn til hytta.... Hva gjør man? Hva har man lov til?

 

Vel vi endte opp med å brøyte veien frem til hytta, slik vi hadde gjort flere år før. Og mandagen etter kom det et sikkelig regnvær og fjernet alle bevis:) Men vet ikke om vi hadde lov egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere veirett - så er den helårs hvis ikke annet er avtalt. Dere fjernet altså en ulovlig anlagt skiløype.

 

Blir ikke fred før det er 10 forskjellige parallelle løp i skauen.

 

-Et for gående.

-Joggende

-Hæseblæsende løpende

-Kjørende

-Offroad kjørende

-Ridende

-Syklende med familie

-Syklende killer style

-Klassisk skigående

-Skøytende skigående

 

Egentlig er det flere, mange av disse finnes med og uten hund. Ikke rart det blir krig i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt kommunikasjon går ting bedre,men ikke helt greit.

Jeg har en del skau hvor det er anlagt tursti og ski spor vinterstid.

Med velsignelse av gamle eier og meg som ny eier.

Av og til er det vindfall i skauen som jeg henter med ATVn.Og,ja,jeg holder meg mest mulig uttafor skisporet.

Oppførselen til enkelte til fots/på ski/sykkel/osv.,mindretallet heldigvis,er ikke til å tro.

Stav over ryggen var ikke behagelig,men han hadde bare en igjen hjemover etterat jeg hjalp han å brekke den på annet vis.

Noen hilser,noen stopper og ser på og noen slår av en prat og kaffen.

Håndsrekning og sagtips har byslampen fått også en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt kommunikasjon går ting bedre,men ikke helt greit.

Jeg har en del skau hvor det er anlagt tursti og ski spor vinterstid.

Med velsignelse av gamle eier og meg som ny eier.

Av og til er det vindfall i skauen som jeg henter med ATVn.Og,ja,jeg holder meg mest mulig uttafor skisporet.

Oppførselen til enkelte til fots/på ski/sykkel/osv.,mindretallet heldigvis,er ikke til å tro.

Stav over ryggen var ikke behagelig,men han hadde bare en igjen hjemover etterat jeg hjalp han å brekke den på annet vis.

Noen hilser,noen stopper og ser på og noen slår av en prat og kaffen.

Håndsrekning og sagtips har byslampen fått også en gang.

 

 

Hmm... Høres ut som om jeg kunne tatt meg en tur på ski her... Men da blir det nok mest:

 

Prat og kaffe, håndsrekking og saghjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde folk viste at skispor er HELLIGE!

 

Jeg han ansvar for drift og vedlikehold i skiløypene her i Ålesund, og av og til så kjører jeg opp på fjellet for å bringe div. utstyr opp til trakkemaskinen når det ikke er mulig å kjøre snøscooter pga for lite snø i bygda. Og selv jeg får enkelte stygge blikk når jeg er på veg opp fjellet med D3`en.

 

Men det er jo unødvendig å holde på å teste bilene sine i fine preppa løyper. Men så veldig stort ekstra arbeid kan ikke de skryte på seg at det er (da har de i vært fall dårlige trakkemaskiner, og sist jeg hørte så kjører trondheim drift Pisten Bully 100, da er det bare å slippe fresen litt lenger ned i snøen akkurat der de har kjørt så er sporene borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jaggu tro at de 2 skiløypeoffroaderne hadde ranet,drept og spist noen :lol:

 

Ja man kødder ikke med kondomdressene. Får de ikke trent til Birken blir de sintere enn de er til vanlig.

Men slik er det i potetlandet Norge. Vi har millioner av mål med utmark, men å bruke det til noe annet enn skigåing er ikke aktuelt.

 

Helgesomvurdererenjobbimiljødepartementetsomsaksbehandler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kødder ikke med kondomdressene. Får de ikke trent til Birken blir de sintere enn de er til vanlig.

Men slik er det i potetlandet Norge. Vi har millioner av mål med utmark, men å bruke det til noe annet enn skigåing er ikke aktuelt.

 

Helgesomvurdererenjobbimiljødepartementetsomsaksbehandler!

 

Du kan jo snu på det, sett at du hadde kommet til elvedalen for å kjøre offroad og noen hadde preppet alle løypene med trikkeskinner. Hadde gutta kjørt seg fast på en ubrøytet kjerrevei ut på bygda så hadde ikke en kjeft brydd seg om det. Dette dreier seg jo ikke om å at folk skal gå på ski eller ikke. Dette er jo bare bensin på bålet til de som hater motorisert ferdsel i utmark. Derfor er jo dette så innmari tullete gjort. Det er vanskelig nok å få kjørt lovlig offroad.

 

Jeg skal gå Birken på ski, jeg liker å kjøre offroad men jeg er ikke keen å møte biler i hverken Nord,øst,vestmarka. Det sagt så forstår jeg heller ikke at det skal være plass til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...