Gå til innhold

Ny "Defender" skal bygges i India.


Anbefalte innlegg

Slapp av. Helt grunnleggende økonomi dette.

 

Og det blir nok ikke så verst allikevel:

The 2015 Defender, which Land Rover has decided will have body-on-frame construction as opposed to the monocoque design it also considered, will thus keep the configurability of today’s models while offering much more modern packaging, comfort, controls and dynamics.

 

:)

 

Mer utdypende artikkel her:

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/261076/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så lyst ut da de skriver at den skal bygges på samme ramme som Disco og RRS. Behagelig bil tenkte jeg :)

Men så står det lengre ned at hjulopphenget skal stamme fra Tata Aria som er en typisk asiatisk skranglekasse.

Da er jeg ikke så lysten på ny defender alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det blir som å sette bort bunadsøm på anbud...

Ja.. Hvor tror du bunadene på husfliden blir laget i dag da ?

Husfliden vil selvfølgelig ikke si det, men damen som var her og hentet ei harv jeg solgte i fjor hadde ingenting imot å si hvem hun jobbet for. Hun sydde norske bunader for husfliden... Hjemme i Polen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ganske sikkert, og det er at det nok ikke blir produsert to "Defendere". Dagens modell vil bli erstattet, og det er jo mest realistisk at den må produseres i et lavkostland om den fortsatt skal håndlages, men dersom det blir en mer robotisert produksjon, kan den like gjerne ligge på de britiske øyer.

 

Tror nok LR håper og forventer at en defender-erstatter skal selges i litt større volumer enn hva håndarbeid makter å holde tritt med.... Så kan man gråte over det, eller gi LR litt kred for at de faktisk forsøker å følge med i utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før Ole Jacob; det er bra at de vil prøve å tjene penger. Men å være så frekke å kalle den nye modellen Defender er direkte villedende markedsføring. Og etisk helt uforsvarlig. Jeg gidder ikke unskylde Land Rover for alle feila de har gjort gjennom åra. Freelanderfadesen slapp de merkelig lett fra. Undermotoriserte seriebiler er jo egentlig bare sjarmerende. Dette blir "ny feil følger". Men å gå inn i det med åpne øyer er frekt og blindt. Kall bilen for noe annet. "Stockwrangler" eller lingende, så hadde jeg ikke sagt noe mer om den nye "Defender". For noen Defender er den absolutt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Defender" og "Defender Classic"....-tja vi ser neppe den gamle Defender her oppe på berget som 2018 -modell på grunn av regler om sikkerhet og utslipp. Det er ikke så farlig med folk og miljø i den 3. verden da?

Men noen misforstår meg nok, noe som kan være min egen feil; konseptbilen er flott den! Kunne absolutt tenke meg en slik. Men å kalle den Defender ville jo vært det samme som å kalle Freelander for Range Rover Epoque i 1999. Og det gikk ikke an. I dag derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk i den tredje verden har de nok av og blir miljøet dårlig nok reduseres problemets del en..... ;)

 

Den tredje verden må gå gjennom vår utvikling på kortere tid enn vi brukte for å nå oss igjen.

Da må de også få lov ,en liten stund, til å få kjøre de(nå forurensende og nå trafikkfarlige) flotte og sikre bilene vi kjørte i i 70-80-90 årene.

Disse miljøvennlige/elektriske bilene vi får produsert,forurensende! i utlandet,har endel negative sider som ikke nevnes

høyt all den tid de ikke forurenser LUFTEN der de brukes.Den samlede forurensning fra produksjonen dag en til den tidlige

pensjonering som blir disse biler til del gjør dem til tapere i regnskapet.Dessverre.

 

Jeg er spent på kvaliteten fra India,jeg.

På utenlandsturer har vi et par ganger leid Indiske,lisensproduserte,4x4 og

jeg har vært imponert over dem.Greit nok at standarden er på Serie en og to nivå,men alt virket og skranglet ikke.

Stopp opplevde vi heller ikke selv når vi prutet så mye at vi fikk det eldste de hadde inne.

 

Kanskje turbangutta banker pubgutta ned i wellingtonene på kvaliteten og driftsikkerheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de du nevner, Gaute, er frisørbiler. Og om Land Rover er så opptatt av fornying, hvorfor ikke finne på et nytt fengende navn da? De kalte ikke 110/90 for "Series 4", så de har gjort det før.

Jeg er overbevist om at de kallte den første Defender for 'the new 90/ 110' og Defendernavnet forsvinner nok etter at DC100 (betegnelsen er vel forkortelse for Defender CONSEPT 100) har kommet på markedet. Og slutt og bruke energi på hvordan denne bilen vil bli. Land Rover ga under lanseringen tidligere i år tydelig beskjed om at dette konseptet kun er drodling fra fabrikkens designere, og at de vil ha innspill fra sånne som deg og meg i den videre utviklingen av konseptet..

Og Rune, jeg kjøpte min første Landrover det året series lll ble introdusert. Jeg var så spent på hvordan den ville se ut, og du skulle sett hvor mye tullball og spekulasjoner bilpressen liret av seg før bilen kom på markedet.

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må de også få lov ,en liten stund, til å få kjøre de(nå forurensende og nå trafikkfarlige) flotte og sikre bilene vi kjørte i i 70-80-90 årene.

Disse miljøvennlige/elektriske bilene vi får produsert,forurensende! i utlandet,har endel negative sider som ikke nevnes

høyt all den tid de ikke forurenser LUFTEN der de brukes.Den samlede forurensning fra produksjonen dag en til den tidlige

pensjonering som blir disse biler til del gjør dem til tapere i regnskapet.Dessverre.

Kan ikke være noe værre enn de gjennomrustede Hiacene og Hiluxene med 300-400.000 km på telleren som blir eksportert i bøtter og spann til Afrika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og at de vil ha innspill fra sånne som deg og meg i den videre utviklingen av konseptet..

 

Særlig!

 

Denne bilen blir bygd for å selge. LR driver bissniss. De skal først og fremst tjene penger. Derfor blir bilen utviklet for de(n) kundemassen som vil betale masse for imaget.

DET er ikke du og jeg nei!

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMWs Mini er jo blitt en stor suksess. Det er nok veldig mange der ute som ønsker seg en Land Rover men ikke orker tanken på en bil som krever omsorg og vedlikehold. Hvis de gjør en jobb i nærheten av Evoque kommer en Defender 100 til å selge i svære volumer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den nye bilen blir bra. Men, de får fortsette å produsere Defender for bønder, politi, brannvesen og andre bakstrevere :D

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange biler vi kjøper i dag bygges i land som vi ikke forbinder med bilbygging. De fungerer bra de.

Thailand, Romania, Mexico, Syd Afrika etc. Det selges masse biler fra de landene her i Norge.

LR fra India blir bra.

Som f.eks Dacia fra Romania og Ford Ranger fra Thailand. Sør-Afrika har produsert masse Defendere og holdt liv i gamle VW-modeller.

 

Helt strålende design og linjeføring på denne Dacia pickupen, som vel nedstammer fra Renault 12 :D

 

from-dacia-1300-to-dacia-logan-duster-the-history-of-a-controversial-brand_44.jpg

 

VW Citi MK1 fra 2009 fra Sør-Afrika:

 

VW_Citi_Golf_Mk1_2.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...