Gå til innhold

FBH remote fra BELL


AtleGotsch

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat montert fjernkontroll til Webastoen fra Bell Auto Services på min Disco 3 2007-

Har et spørsmål til dere andre som har montert dette kittet.

Det ser ut til at jeg ikke kan starte varmeren når bilen er låst og i "sovende" modus.

Da kommer der bare et lite blip fra varmeren uten at den starter.

Hvis jeg derimot låser opp bilen med den ordinære fjernkontrollen og deretter trykker på start på fjernkontrollen til varmeren starter varmeren umiddelbart.

(jeg trenger ikke åpne eller låse bilen den låser seg selv etter kort tid, uten at varmeren stopper)

Noen som har montert og som kan komme med noen tips.

Synes kittet fra Bell var superenkelt å montere men savner en bedre bruksanvisning.

Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Atle

Jeg har også montert en slik på min D3 2008. Jeg har ikke disse problemene du snakker om. Kan det være programeringa fra forhandler ?

Presto 4x4 kan sikkert hjelpe deg. Enig i at bruksanvisningen kunne vært bedre.

Lykke til !

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Mads er på rette spør.

 

Sjekke at du har strøm til FBH IC heletiden. Det beste er rett fra batteri og kopling på jord punkt rett ved siden av ABS pump.

 

At du kan bruke fjernkontroll nå bilen er "våken" tyde på at du er inn på pin 2, er det noen andre ledning på pin 2 ?

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 muligheter igjen, du har feil med FBH IC, eller er problemen med bilen.

 

Nå du låst bilen, har det gått i dvale, ie rød lys begyenne å blinke på dashboard, for du start på enhet ?

 

Har du prøvt å bytte batteri i fjernkontroll, vi har opplevt litt forskjellig problemer med dårlig batteri

 

Hvordan er spenning i batteri ? er kopling til batteri til jord rent og god ?

 

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Takk!! :)

 

Fant ikke informasjon noe sted om hvor knappene skulle befinne seg, heller ikke i prosedyren ... :huh:

 

Vet noen om man må parre på nytt når man bytter batteri? I så fall legger jeg inn et bedre batteri allerede nå, før parring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

øking er gøy. Jeg har akkurat samme greie nå, men min er koblet til original fjernkontroll og take me home lyset. Altså at den starter ikke som tidligere (2 uker siden) bare med lyset, jeg må låse opp bilen først - vekke den (?), da kommer den som forventet. Den har altså fungert utmerket helt til nå. Står stort sett konstant til vedlikeholdslading så spenningen på startbatteriet skal være god. Noen som har noen fremragende tanker om dette, takk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...