Gå til innhold

DE forsvant den veien......


telindnor

Anbefalte innlegg

Jakt i helgen. På tur med Santanaen...

Fint dette, men Defenderen er "mykere" og mer komfortabel cool

 

DSC06231.JPG

 

DSC06243.JPG

 

DSC06239.JPG

 

Landy følger med. Ingen egentlig jakthund, men helt vill etter rypene. 

 

DSC06249.JPG

 

Måtte lage en cubby med tilhørende koppholdere. Kjører jo ikke en sånn ekvipasje uten å nyte en kopp "svartmasse" underveis :)

 

DSC06234.JPG

 

 

Nydelig på fjellet. Dette er fra forrige helg. Samme sted, samme mål.. 

 

Messaging1538502929656.jpg

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lafterolf skrev:

Hvordan er trekkraften sammenlignet med td5?

 

Det er en stund siden jeg kjørte original td5. Vår er tunet til ca 170hk og den går hakket bedre, men Ivecoen er nok godt på høyde med std td5 og sprekere enn std 300 Defender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎10‎.‎2018 den 22.09, telindnor skrev:

 

DSC06326.JPG

Flott plass. 

Passert Her flere ganger. Slike plasser i Telemark kommer på en fin 2. plass etter Ådalen. 

Fra denne vinkelen er bilen også ganske pen;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på en billedskatt ift Camperen..

Bildene er tatt av eieren, Ernst Schwitters, som på denne tiden er den mest anerkjente fotografen i Norge -_-

 

Første sommeren, i 1960 var familien på tre på tur til Nord Norge

 

Skjermbilde.JPG

 

Sommeren 1962 var de på Island, hvor de kjørte rundt hele øya i 3-4 uker. Også da var de alle 3 på tur.

 

img436b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Land Rover for alle penga skrev:

Flott plass. 

Passert Her flere ganger. Slike plasser i Telemark kommer på en fin 2. plass etter Ådalen. 

Fra denne vinkelen er bilen også ganske pen;):P

 

Må til Ådalen en gang. Skjønner det nå :) 

På Mølla var det brukthandel i noen år. Stoppet der en gang. Gikk lenge og kikket...ingen folk å se. Gikk opp i annen etasje...ingen folk å se. Syntes det var et litt creepy sted. Plutselig dukket det opp en kar fra et rom. Etter småpludring ble vi bedt på kaffe inne på bakrommet. Her fortalte han en underlig historie om et mord han hadde vært vitne til, men hvor ingen var dømt. "Noen" var nok klar over at han "viste for mye", og var ute etter ham. "Men jeg er ikke redd for dem jeg" sa han, "for jeg har den her", og så rev han ut en svær ladd revolver fra skrivebordskuffen.... 

Det ble med halvdrukket kaffekopp og lite med handling før vi pilte avgårde derfra kan du si. 

Var nok bare den ene gangen vi har vært inne der :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin søndag jeg har hatt. Kokte meg en kanne kaffe, satt meg i glasshverandaen i ført pysj, og leste gjennom hele tråden din fra første til siste side. Avsluttet med en kald øl og veldig inspirert til å bli flinkere til å dra på tur. For noen fantastiske bilder av både biler og natur. Så mange steder en ønsker å besøke. 

 

Tusen takk for at du deler.

 

og om en kan komme med et ønske? Hvis en har en uke til å farte rundt. Med Feks Drammen som utgangspunkt. Kunne du laget et forslag til en reiserute? 

 

Takk for turen

leif ove

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du likte trådte Leif Ove :)

Må tenke litt på turforslag.

Alle fjelloverganger i Norge er toppers. 

Var på fine områder i Folldal traktene i sommer, eks Einundalen. 

Grimsdalen i Rondane.

Panorama vegen, Jotunheimvegen, Valdresflya, Sognefjellet, Tindevegen, inn til Nørstedalseter, alle i Jotunheimen.

Gamle Strynefjellvegen. 

Aurlandsfjellet

Haukeli om Rauland til Rjukan.

Kalhovd traktene. 

Røldal til Sauda

Suleskard. 

Det er så masse fine veger i Norge... Vet ikke hvor jeg skal begynne....og slutte blush

 

 

 

 

Aursjøvegen skulle jeg gjerne kjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vinket jeg til en Defender i Helgen ved Ulefoss fra Santanaen. Virket som det kom litt plums på, men hilsen kom fra motgående allikevel. Hyggelig det. 

Er det OK om jeg hilser på LRs fra Santanaen?!

Det blir liksom ikke veeldig mye hilsing på likesinnede i denne.... :(

 

FB_IMG_1539163536949-01.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, telindnor skrev:

Er det OK om jeg hilser på LRs fra Santanaen?!

 

 

Ja, det syntes nå jeg. De er jo på en måte i slekt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lorden skrev:

Aursjøvegen tar vi til sommaren Terje, når de kjem opp på Landstreff. Kan campe en natt på tunet, så skal jeg spandere noe godt i glasset og by på skrøner frå nærområdet.

 

Aldeles ypperlig plan! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...