Gå til innhold

DE forsvant den veien......


telindnor

Anbefalte innlegg

 

Enig i at man skal rygge inn, men ikke når man skal smile pent til fotografen. Da er det uhøflig å "flekke ræv". :D

 

Ikke umiddelbart enig her! Vi fra "oljå" er godt oppdratt til å parkere med baken inn ja, men det er jo for å ha best mulig oversikt når man kjører ut igjen slik at man unngår farlige situasjoner. På bildet over ser vi tydelig at alle fire bilene har tenkt til å kjøre rett frem ut fra parkeringen, og jeg mener derfor å ha hold i å påstå at alle har parkert trygt og sikkert og i henhold til alle HMS krav. :-) Eieren av bil nr 2 fra høyre kommer dessuten derfra med mye høyere indre glede, noe som også er å betrakte som bidrag til god H = Helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke umiddelbart enig her! Vi fra "oljå" er godt oppdratt til å parkere med baken inn ja, men det er jo for å ha best mulig oversikt når man kjører ut igjen slik at man unngår farlige situasjoner. På bildet over ser vi tydelig at alle fire bilene har tenkt til å kjøre rett frem ut fra parkeringen, og jeg mener derfor å ha hold i å påstå at alle har parkert trygt og sikkert og i henhold til alle HMS krav. :-) Eieren av bil nr 2 fra høyre kommer dessuten derfra med mye høyere indre glede, noe som også er å betrakte som bidrag til god H = Helse.

 

he-he...enig med kulien her ja exclB)

Vår ferd videre var seff rett ned bakken foran Defenderen. Pga lavere overkjøringsvinkel på de moderne bilene så ville ikke det vært lurt! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du enig med meg, Kjartan, hvis ikke trekker jeg tilbake bursdagsgratulasjonen. B)

 

Jeg gleder meg stort til å se deres neste familiebilder, hvor hele de respektive familiene smiler til fotografen, mens dere står og flekker ræv. :lol:

 

De tre feilene er forøvrig at tre av bilene er eid av gjeldsslaver, pga. nettopp bilen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du enig med meg, Kjartan, hvis ikke trekker jeg tilbake bursdagsgratulasjonen. B)

 

Ja da så. Jeg er alltid enig med Andreas, også når han tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden dag hadde jeg denne dialogen med dattera Marie på 15.

"så ikke den komme!" :blink:

 

attachicon.gifScreenshot_20170128-174346.png

 

Forklaringen var at siste årets ungdomsskole-kunstprosjektet hennes var dedikert LR/RR, eller kanskje blir det JLR som blir fokuset. Er ikke sikker på hvilken retning det tar. Litt avhengig av hvilke biler hun får tilgjengelig ift bilder.

Storyboard er ganske klart, og nå leses det i diverse LR/RR litteratur.

Som forelder så håper man jo på at man besørger litt GOD ballast hos oppvoksende slekt, men håpet gikk vel mest i retning av at de skulle bli glade i å være ute i naturen.

Vel, hun har bare opplevd LR som familiebiler og med mor og far som litt over snittet interessert i biler og JLR som "favoritten" så har vist dette farget henne ganske så fint blush

Her er vel part 1. av bildene i alle fall. Skulle tatt bilder av noen flere men det ble ikke slik i dag.

 

FF

 

 

Og her følger part 2. Her har vi grapset i og lånt oss noen fine biler for anledningen.

Vanskelige å be....NO blush

 

Lekkert..lekkert! :wub:

 

IMG_1413.JPG

 

IMG_1415.JPG

 

Fet! B)

 

IMG_1420.JPG

 

Fotografen i aksjon. Det ble dirigert og gestikulert. Fint ble det synes vi :)

 

IMG_1439.JPG

 

IMG_1446.JPG

 

Dette ble litt tøft. Hjulsporet fortsetter inn over panseret faktisk. Ble veldig dyrt for oss dette :o

 

IMG_1463.JPG

 

IMG_1492.JPG

 

IMG_1506.JPG

 

IMG_1514.JPG

 

IMG_1518.JPG

 

IMG_1522.JPG

 

Her er igjen fotografen ute og dirigerer. Flink liten dame med rett interesse -_-

 

IMG_1529.JPG

 

IMG_1552.JPG

 

IMG_1570.JPG

 

IMG_1574.JPG

 

Hva syntes dere bildene representerer av karakter for et 10.klasse prosjekt da. Gir dere henne tommelen opp? :huh:

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig. Hun kan gjerne bli offisiell 2017 RRS fotograf med rett til å diktere parkeringsplan.

 

Vel, takk for tilbudet. Håpet er i alle fall at vi kommer oss dit med egen bil, BLÅ type.

Her går det smått for å si det mildt. Begynte å demontere vannpumpa nå i kveld og så lang har 2 skruer knekt i bakre halvskalken av pumpa. Moro :angry:

 

Flotte bilder :wub: Den hvite discoen var jo helt nydelig! Kan je ha sett den på Dyrskuen 2016 tro?

Karakter kommer an på hvor LR/RR interessert lærer er. Men bildene i seg selv er 6'er potensiale B)

 

Discon var nok på Dyrskun ja.

Takk for bildeskryt. Skal overbringe beskjed excl

 

Veldig flink frøken! Her var det masse flotte biler og bilder. :)

 

Og takk og takk. Blir glad bærte nå blush

 

 

Hva synes dere om felgene på "Heritage" bilen da? Synes kakeform felgene kledde bilen godt i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slet med den engelske svøpe:Rust.

Jeg har sett èn Gipsy i Norge.

Stod bak en låve nær svenskegrensen.

Litt usikker på lokasjon da jeg i utgangspunktet hadde kjørt meg bort på snaromvei til Sundsvall.

En pissepause gjorde at noe 4x4 ble oppdaget og måtte sjekkes.

Trodde først det var en Willys med norsk vinterhytte ++.

Restmerkene sa LR og da måtte det være en Gipsy.

Takras,nedsunket i jord til ramma og rust.

Kunne få den mot å fjerne den.

 

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yr av begeistring over fungerende bremser og bil så ble camper pakket for en litt lengre tur denne helgen. Gardiner rund baut og ditto trekk på sofaen ble hastebestilt av sydamen som leverte prikkfritt. Bikkje og datter ble lastet ombord og ferden gikk oppover i Telemarken. Vi kom nesten til Ulefoss etter 45 minutter og da sa lading takk for seg. Da var det bare å snu og kjøre hjem igjen. Greit nok, turen var ment å røyke ut gamle greier som ikke evt holder mål på lengre turer. Så vi byttet til Defender og føyk oppover allikevel. Kjekt å ha noen flere å velge i når man bare MÅ ut på tur!

 

DSC_0157.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva jeg skal gjøre mhp lade-dingz. Skal jeg gå for en tilsvarende den originale eller bygge om til moderne lading. Hva er evt fordel og ulempe?

Vel..finner ut av det.

Fint var det i Telemarken denne helgen også. Veldig lite snø, men det betyr i Tinn-traktene utrolig flotte is-formasjoner. Et av Europas beste isklatre destinasjoner. Vi klatret ikke men observert og tok bilder.

 

DSC_0167.JPG

 

DSC_0163.JPG

 

Og så bare "måtte jeg"....

 

DSC_0160.JPG

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt lag altså. Det heter "Solihull" blush

 

Part 3, og siste, av datteras kunstprosjekt var bilder av Defenderen. De følger herved:

 

P1060662.JPG

 

P1060668.JPG

 

 

"Defenderen was here"

P1060690.JPG

 

 

Vedprosjektet er sterkt influert av Lars Mytting bok "Hel ved" (han er forøvrig "en av oss" B) )

Hel ved.jpg

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bite i det sure eplet og kjøpe en trappe-krakk til Camperen forleden når vi skulle på tur. Vel tur ble det jo ikke og ikke fikk vi testet trappa heller da.

Vel, før jeg handlet trappa, var jeg temmelig brennsikker på at jeg hadde et trinn til baktraversen ett eller annet sted, men fant den ikke når jeg trengte den.

Men i dag, når jeg ryddet litt i diverse kasser og skrot, så dukket den selvfølgelig opp.

Det som var litt artig var at den passet perfekt under hjulet på bakdøra. Disse trinna er jo todelt. Antagelig fordi det da ikke blir konflikt med hengerfestet, men at det skulle passe så perfekt ift hjulet viste jeg ikke. Moro!!

 

P1060713.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...