Gå til innhold

DE forsvant den veien......


telindnor

Anbefalte innlegg

I dag har jeg luftet og luftet og justert, og akkurat nå så har jeg bra bremser. Håper jeg har det i morgen også!

Og det har jeg faktisk. Gode er de også. Vel ikke sånn "bråbremse på bar asfalt" gode, men fornøyd nå. Det betyr at den nye masteren som jeg monterte tidligere har en innvendig lekkasje. Det var en litt tullete "quiz" for en grønnskolling!

Nå nærmer det seg bra bil. Bortsett fra badstuefeelingen pga tåkelegger-varmeapparatet så er vi teknisk i mål. Nå er det litt morsomme prosjekter under lupen. Temp-måler fra Gaute skal inn. Motorvarmer er nå OK, 12V til diverse og 2 USB uttak er montert. Endel ledninger er byttet til nye, likeså brytere. Nå skal det monteres 12V bak til kjøleboks og det skal legges opp litt strøm fra ekstra forbruksbatteri til lys og vifte etc bak.

Nye puter og gardiner er hos sydama, på tide og få dem på plass.

Så nå blir nok neste reisebrev fra Afrika, Asia eller kanskje Sør-Amerika...eller bare en Telemarks-trip kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har jeg faktisk. Gode er de også. Vel ikke sånn "bråbremse på bar asfalt" gode, men fornøyd nå. Det betyr at den nye masteren som jeg monterte tidligere har en innvendig lekkasje. Det var en litt tullete "quiz" for en grønnskolling!

Nå nærmer det seg bra bil. Bortsett fra badstuefeelingen pga tåkelegger-varmeapparatet så er vi teknisk i mål. Nå er det litt morsomme prosjekter under lupen. Temp-måler fra Gaute skal inn. Motorvarmer er nå OK, 12V til diverse og 2 USB uttak er montert. Endel ledninger er byttet til nye, likeså brytere. Nå skal det monteres 12V bak til kjøleboks og det skal legges opp litt strøm fra ekstra forbruksbatteri til lys og vifte etc bak.

Nye puter og gardiner er hos sydama, på tide og få dem på plass.

Så nå blir nok neste reisebrev fra Afrika, Asia eller kanskje Sør-Amerika...eller bare en Telemarks-trip kanskje.

 

Fint og flott dette :D

Men slik som jeg husker det, var ramma det største problemet på denne. Åssen går rammearbeidet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo Norges kuleste camper! Ta en tur til Oslo, så skal du få campe på gårdsplassen min. Øl og kaffe er på huset. :)

Takk, og takk for invit og tilbud. Synes nok det også er litt langt på fort-veg og drømmen er i alle fall litt mer "eksotisk". Tror kanskje dere drar det litt langt med de drøyt filosofiske bildene vedlagt ift 70 slappe hester VS et par tonn dødt stål fra 50 tallet.

Men en tur oppover eller bortover er på plan-stadiet. Men.....hva slags øl har du da :)

Litt flere kjekt og ha inretninger på plass i kveld. Skal ta noen bilder en dag når det nærmer seg OK å vise bort. Må lakkes og gjøres litt retro-pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å sikte høyt, Terje!

 

Kun Frydenlund Fatøl her i huset. Og noen eksotiske "takk-for-hjelpen-øl" i ny og ne, gjerne fra små bryggerier. De virker de også. :D

 

Og ikke minst har vi vin, dvs. kona har. (Det er dessverre slutt på enkeltmaltet myrvann fra øyriket, da magesårene er sterke motstandere av denslags.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at tre av bilene ikke er registrert på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at tre av bilene ikke er registrert på deg?

 

I alle fall en av RRene hadde vært fint. Er nok en drømmebil dette, på mange måter!

 

Wow! Ser ut til at du koser deg på tur. :)

 

Feilen er at tre av bilene står feil vei. B)

 

Tur og tur, er nok bare besøk hos en av regionens "drømmebil forhandlere. Skulle gjerne vært på tur med en av disse. Er jo en kar som gjør dette for tiden:

 

 

http://media.landrover.com/news/2016/11/picture-refinement-range-rover-and-jonas-bendiksen-capture-worlds-ultimate-vistas

 

I følge HMS retningslinjer på min jobb så skal man rygge seg på plass når man ankommer slik at det er god sikt når man skal avgårde med "kald" bil, så nei..

 

Kommer en serie med bilder av fine biler, med logo! i en post asap. Part2 av minstens skoleprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...