Gå til innhold

DE forsvant den veien......


telindnor

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, LANDreas skrev:

Dere har så mange fine biler, Terje, jeg blir nesten misunnelig. Men jeg unner dere dem, altså! :)

 

Og båten er jo så nærme LR du kommer, på sjøen. B)

 

Misunnelig på bilene kanskje, men ikke på alt arbeidet antagelig. Har så altfor mye å holde styr på. Drømmer om å redusere :(

Båten er kul!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, telindnor skrev:

 

Misunnelig på bilene kanskje, men ikke på alt arbeidet antagelig. Har så altfor mye å holde styr på. Drømmer om å redusere :(

Båten er kul!! 

 

Sant nok. Hadde ikke hatt tid nå, gitt. Men glad du holder disse bilene i gang, for du er flink.

 

Har forresten avtalt levering.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen 10-13.5 var vi igjen på tur til Surnadal. da Var det avslutning på folkehøgskole året til sønnen, og det ville vi naturligvis få med oss. At det også var en av de inneklemte "arbeidsukene" i Mai i år var heller ikke feil, så da tok vi en ekstra dag. 

 

Turen gikk fra Porsgrunn, opp til Tinn og over Imingfjell,

 

DSC_0817.JPG

 

over til Numedalen, opp til Geilo, over til Hol og over til Aurland. 

 

DSC_0820.JPG

 

DSC_0824.JPG

 

Derfra gjennom tunnel til Lærdal,

 

DSC_0829.JPG

 

hvor vi hadde en fin stopp på Lærdalsøyr Hotell og Pensjonat. Dette er drevet av en knallhyggelig ung fyr, Johannes Eienemo, som er bilentusiast på sin hals. Med et par Lamborghinier, Ferrari etc i garasjen så er dette virkelig et sted å besøke. Nå vi satt ute på tunet og drakk kaffe så kom Johannes ut med søppel fra hotellet. Han tok ikke øynene fra Defenderen før han hadde kastet søppel i kontaineren og gikk rett til nærmeste person ved bordene ute og lurte på hvem som eide bilen. SÅ...da hadde vi oss en 40 minutters prat om bil og tur og annet. Veldig kjekt. Han fortale bla om konseptet "Lærdalsørenring". Dette er Einemos svar på Nürburgring. Da stiller Johannes som guide og turen går fra fjord til fjell til fjord og innom bilmuseum osv. Denne skal vi ha med oss. Har en plan med Johannes "en vakker dag". 

 

DSC_0830.JPG

 

Videre inn til Øvre Årdal og opp Tindevegen til Turtagrø.

 

P1070845.JPG

 

P1070851.JPG

 

Over Sognefjellet er det alltid smellvakkert.

 

P1070864.JPG

 

P1070877.JPG

 

Ned til Lom og ut til Strynefjellet var siste etappen før vi hadde plan om overnatting på Dalsnibba, men den var fortsatt nattestengt, så da ble det overnatting på brekken ut mot Geiranger rett under Dalsnibba i stedet. Knallfint var det!

Fikk teste det nye taket som jeg fikk fikset rett før turen. Det var kjekt når det bøttet ned mens vi laget middag på bakdøra. Der laget jeg også et bord til formålet som bare er hengt opp i tau med kroker på gitteret på bakvinduet. Veldig praktisk det også i grunnen.

 

P1070882.JPG

 

 

P1070883.JPG

 

P1070887.JPG

 

Dagen etter via Geiranger opp til Ørnesvingen,

 

P1070901.JPG

 

over fjorden hvor planen var Trollstigen, men den var stengt pga skummel is i svingen, så da ble det ut fjorden og over til Molde med ferge. Fra Molde tok vi en sving ut mot Atlanterhavsveien,

 

P1070919.JPG

 

før vi traff bekjent på tur med Jaguar og Mercedes på et nydelig sted som heter Agnvik Gamle Handelssted.

 

P1070923.JPG

 

P1070928.JPG

 

Etter noen time der så gikk turen inn til Ålvundeid hvor vi hadde hyggelig passiar med Gunnar og familie igjen (og fikk levert et gulv til RRClassic som vi hadde med på taket). Hos Gunnar er det som å komme hjem til oss. Der står akkurat de samme fine bilene på gårdsplassen.

 

DSC_0845.JPG

 

Fikk et gulltips om fin overnatting i traktene, ut mot Flåøya hvor vi satt på et skjær og drakk musserende med nydelig utsikt og omgivelser. 

 

P1070930.JPG

 

DSC_0847.JPG

 

Dagen etter bar det inn til Surnadal hvor vi tilbrakte mesteparten av dagen. Da var vi plutselig 3 på tur med 2 biler. Turen gikk til Oppdal hvor vi kikket på Randoneeutstyr og videre over Dovre til Dombås og videre til Sel, hvor vi svingte av til Vågåmo og over til Randsverk mot Valdresflya. Deroppi hadde jeg tidligere logget fine overnattingsplasser ned mot Ridderspranget. Der var det fint for biler og et telt. 

 

P1070963.JPG

 

Siste dagen var ønsket til de voksne topptur til Rasletind på Valdresflya, men DA var det definitivt over for ungdommens friluftsliv, og det bar hjemover i stedet. 

 

P1070964.JPG

 

Alt i alt, helt knall tur, på den fineste tiden av året. Masse snø i fjellet, grønt i dalene og ved fjorden, og enormt med vann overalt, samt nesten ingen turisttrafikk gjør dette til super turopplevelse. Legg til verdens fineste natur-land.

Bingo!! :)

 

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Litt fra turen og returen Forumtreffet. 

Jeg kjørte via Tinn og Imingfjellet. Liker denne fjellovergangen svært godt. 

Camperen har fungert helt topp på alle vis. Kjekt dog med ørepropper. (Litt irritert over at jeg ikke husket Bose øretelefonene med demping og musikk...men - men.)

 

DSC04540.JPG

 

Det ble også tid til en fjelltur med hunden på lørdagen. Da var øllen velfortjent etterpå...faktisk. 1,2 mil og 350m til toppen av Høghovda.

Vi gikk på en del rype. Da klikker hunden helt i vinkel. Ingen typisk fuglehund denne gårdshunden, men rype...O´la-la. Helt bananas ..

 

DSC04638.JPG

 

DSC04622.JPG

 

DSC04628.JPG

 

 

Retur samme veien. Da ble det også en liten pitstopp på setra i Tinn for å sjekke at alt var i orden.

Tåka lettet akkurat i det jeg kom opp på fjellet. Magisk lys og stemning.

 

DSC04652.JPG

 

DSC04656.JPG

 

 

Traff også på en medforumist på Notodden. Ble en skikkelig kjekk LR prat og omvisning av Campernen der også. (Lurer i grunnen på hvem han/du var. Fikk ikke med meg navnet !?)

 

 

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tele109 skrev:

Hallo. Det var meg, Vegard Ringstad. 

Ble så inspirert av møtet vårt at jeg var til Vestlandet igår. Å hentet en meget god hcpu 300 tdi

 

15294052724933926930444369448526.jpg

 

Okei, da vet vi det. Så bra!

Knall bil du har fått deg der. AKKURAT den jeg leter etter. 110 HCPU er bare utrolig tøft. Gratulerer med grom vogn!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kort helgetur til Hauklei med dattera. Tur til "Kista" på lørdag ettermiddag ble god uttelling på ryper. Nå skal man passe godt på hunden da det er mye kyllinger for tiden. På denne tiden er rypemor ganske tussete. 

 

DSC04977.JPG

 

DSC04990-2.JPG

 

DSC04991.JPG

 

Fin overnatting ved Ståvannsdammen. Men fy flate, så mye folk og ekvipasjer i fjellet. Knapt sett makan.

Søndag til til "Trolltjenn" og områdene rundt.

Vakkert på Haukeli!

 

DSC05031.JPG

 

DSC05033.JPG

 

DSC05061.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjørt med grind på taket av Freelanderen en stund, men blir helt tussete av ulingen. Ser ikke helt nytten p.t, så før jeg testet med en Alu plate med knekk på grinda, som på Defenderen tok bort uling der, så flyttet jeg den over på RRCen. Ble litt ålreit.. 

DSC05660.JPG

DSC05662.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
7 timer siden, robertsoevik skrev:

Sagt det før, men gjentar, den konfigurasjonen her; early RR/early BW...class act! 

 

1 minutt siden, Pederover skrev:

Utrolig flott ekvipasje!cool

 

Tnx :)

Båten kjøpte vi på ettersommeren i fjor. Mao første året med denne og for oss stooor båt. Ikke akkurat feil timing ift sommeren som har vært. Fikk kjørt relativt mye, selvom forbruket på en slik ekvipasje er drøøøøyt. Men det viste vi jo også når vi kjøpte den. Knall ekvipasje.

Samme opplevelsen på vannet forøvrig som på land. Man hilser på alle som kjøre spesielt klassiske BWer, mens de nye BWerne skuler "hvorfor hilser du på MEG", akkurat som i LR/RR/Porsche verdenen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...