Nils Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 En kamerat av meg har en Mazda 323, tror det er en 1.3 ltr bensin. Denne har en litt merkelig oppførsel: Når bilen er kald, i disse dager med mye fukt, så starter den ikke med nøkkel, dvs starteren går rundt, men ikke antydning til at den tenner. Dog: har han på motorvarmeren starter den som bare det. Tauer han den igang, så starter den etter få meter. Bilen går som en klokke når den har fyra. Han har byttet: tennplugger, kabler til disse, rotor. Skal imorgen bytte coil. Hva kan dette være?? Vi er litt i det blå her.... om det er kondens, hvorfor starter den når han bruker motorvarmer? Om det er coilen, så vil vel enten virke/ ikke virke Vi har prøvd å ha en liten brainstorm, men kommer ikke på så veldig mye mer..... er en forgassermotor mener jeg. Noen som har noen ideèr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milo Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Batteriet Spenningen faller for mye ved kulde, og når den skal dra rundt en kald motor som går tungt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Batteriet Spenningen faller for mye ved kulde, og når den skal dra rundt en kald motor som går tungt Tenkte litt på dette også, men, det har ikke vært kaldt her nede i det siste Så jeg tror ikke det er dette.... kommer av fukt tror vi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg tipper også batteriet. Det samme med min 323 på 80-tallet en gang. Det er et eller annet med at starteren tar strømmen fra tenningssystemet. Prøv med startkabler, så vil det vise seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HenryD2 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Fordelerlokk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arez Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Hadde en Auda en gang som hadde samme problem. Det var hallgiveren som satt i fordeleren. Startet ikke når det nærmet seg null grader, men tre minutter i motorvarmer så fyrte den tvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.