Gå til innhold

Mazda 323


Nils

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en Mazda 323, tror det er en 1.3 ltr bensin. Denne har en litt merkelig oppførsel:

 

Når bilen er kald, i disse dager med mye fukt, så starter den ikke med nøkkel, dvs starteren går rundt, men ikke antydning til at den tenner.

 

Dog: har han på motorvarmeren starter den som bare det. Tauer han den igang, så starter den etter få meter. Bilen går som en klokke når den har fyra.

 

Han har byttet: tennplugger, kabler til disse, rotor. Skal imorgen bytte coil.

 

Hva kan dette være?? Vi er litt i det blå her.... om det er kondens, hvorfor starter den når han bruker motorvarmer? Om det er coilen, så vil vel enten virke/ ikke virke :wacko:

 

Vi har prøvd å ha en liten brainstorm, men kommer ikke på så veldig mye mer..... er en forgassermotor mener jeg.

 

Noen som har noen ideèr :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ;) Spenningen faller for mye ved kulde, og når den skal dra rundt en kald motor som går tungt

 

Tenkte litt på dette også, men, det har ikke vært kaldt her nede i det siste :( Så jeg tror ikke det er dette.... kommer av fukt tror vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper også batteriet. Det samme med min 323 på 80-tallet en gang. Det er et eller annet med at starteren tar strømmen fra tenningssystemet.

Prøv med startkabler, så vil det vise seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Auda en gang som hadde samme problem. Det var hallgiveren som satt i fordeleren. Startet ikke når det nærmet seg null grader, men tre minutter i motorvarmer så fyrte den tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...