Strider Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Tror den kom etter en kort runde med "romling" (akkurat som å kjøre på hvitstripe med struktur) og stammer fra foran i motorrom et sted. Ikke noe lokaliserbar kilde som jeg kan høre ved f eks rusing av motor under stillstand. Kommer under kjøring ved gasspådrag og er særlig tydelig når jeg aksellerer. Hva kan det være? Diselpumpa? Kan det være fra turbo? Eventuelt registerreim (skal skiftes om ca 5000 km). Endret 30. desember 2011 av Strider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Hvis du ikke hører noe ved rusing av motor, kan det være noe med drivverket. F.eks hjullager eller fremre differensial. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Fikk sjekket det på verkstedet. De trodde også at det kunne være kilden men fant at alt her var i orden. Det underlige er at det kommer kun når jeg har gasspådrag. Slipper jeg gassen blir det "stille", altså ingen brumming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
håvard landcruiser bj42 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har du delt svinghjul på denne bilen? Det er seff det siste du må sjekke, men hvis alt annet er på stell og du har et slikt svinghjul så sjekke det opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg setter en finger på fremre diff. Oljeskifteintervallet er 280.000 km eller no. Jeg bytta olje etter 167000 og den så ikke så fin ut. Endrer lyden i takt med farten er det drivverk eller hjullager. Hvis det endrer seg i takt med turtall og giring er det motor. Tror ikke det er delt svinghjul på D3. Det er converter og tannkrans? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
håvard landcruiser bj42 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Generellt på vibrasjon så må man sjekke • Slark i pinion i fram og bakdiff • Slark ut av girkasse foran og bak • Slark i mellomakselkryss i begge ender på begge mellomakslene • Slark i selve mellomakselen, dvs. splines'a i akselen (der du kan presse den sammen som et trekkspill) Feilen pleier som regel i 99% av tilfellene å ligge her. Er det normal automat så har du i tillegg "fleksplate" og converter. Endret 30. desember 2011 av håvard landcruiser bj42 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har det samme sjøl, men de romler bare på veeeldig lave turtall, og lett gasspådrag. Gir en litt gass og turtallet kommer over 1500 omd så forsvinner lyden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Har tenkt på fremre diff, spesielt etter å ha sett denne posten: Plugg fremre diff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Hva om jeg sier at det også kommer en litt ulende lyd i sving, f eks i rundkjøring? PS! Det var forhjulslager som ble sjekket av verkstedet, ikke diff. Endret 30. desember 2011 av Strider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Da blir mitt tips hjullager. Jeg byttet selv begge sider i høst og da var bilen gått ca 80 k km. Byttet også olje på fremdiff like etterpå og tappeplugg så ut som post vist til Strider. (kan også nevne at bak.diff ble byttet på garanti i november pga ulyd). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Det er beskrevet romling ved pådrag på disco3 forumet, som skyldes at automatkassa har for lange oljeskiftintervaller. Bedres med flushing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Det er beskrevet romling ved pådrag på disco3 forumet, som skyldes at automatkassa har for lange oljeskiftintervaller. Bedres med flushing. Jeg er på veg, olje og bunnpanne ligger å venter på meg på jobb Min har gått 175 000 på samme olja! Endret 31. desember 2011 av Mads SL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuBl Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei - er ny på forumet her. Jeg heter Gunnar og har en Discovery 2 - 2003, 88k km som jeg kjøpte for noen måneder siden. På vei oppover Rv 4 i går kjente jeg også en ukjent brumming og vibrasjon i motoren ved gasspådrag slik det er beskrevet i postene over. Så på vei sørover på E6 i dag virket det som om brummingen var borte, men plutselig i en liten motbakke mistet jeg kontakt med automatkassa og ble stående i venstre fil på en slapsete E6. Ikke kult :-) Motoren gikk som en klokke, men ingen respons fra automatkassa. Viking droppet bilen av hos Motorpool og jeg har vel en 5-sifret regning i vente. Har noen opplevd noe lignende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.