Gå til innhold

Diesel pumpe


christian korrell

Anbefalte innlegg

Hei.

Neste bil,neste problem.

Har en Defender med en diesel pumpe som synger på siste verset.

Tar litt tid før jeg får i gang kostebinderiet ,men når den tenner virker det som pumpa går greit.

Er det noe mer alvorlig som kan gå galt med halv defekt pumpe?.

Er det å friste sjebnen å kjøre med dette eller kan det holde en stund.

Pumpe er jo svindyrt,

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,det höres ut som en torturert katte bak der.

 

Utmerket beskrivelse av den lyden :) Jeg har ikke hatt noe varig sånn lyd, bare ved to anledninger. Enten når det har vært veldig kaldt, 10/15 minusgrader, eller når det har vært luft i systemet, typisk når jeg har skiftet diesefilter og pumpen skal pumpe ut luften i det nye filteret før den trykker dieselen fremover til motoren (hvis jeg har forstått det rett) Kanskje du får luft inn i systemet mellom pumpen og filteret? Gudane vet hvor dan det skal gå for seg, eller kanskje pumpen bare er halvdefekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt til og fra.

Noen ganger et rent H....te og starte må vri om nökkelen til jeg ser mannen med ljåen ,andre ganger starter den som en japansk bil, så har jeg hyling i kanskje 20-30 sek så virker det som det gir seg. Eller så er det alle de andre ulydene som bråker mer.

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...