Gå til innhold

Bildetråd Defender


Tom Rossing

Anbefalte innlegg

Er enig i at det ser litt skummelt ut, men mener det er bunn solid. Disse trefot støttebukkene  han har brukt er normalt designet for ca 2 tonn hver. Trykk kraften ned på hver enkelt av disse er nå ca 500 kg+ og føttene står på fast dekke. Trykk kraften ned og lengden/ designet på støttene som er brukt, gjør at de er omtrent umulig å tippe .

Klart det skader ikke å ha en løs støttebukk eller hjul liggende  rett ved siden av der du ligger for ekstra sikring( om ikke annet så gir det en trygghetsfølelse ),  men den bilen ramler ikke ned fra de bukkene uten å bli utsatt for en meget betydelig drakraft....

 

Mvh Brage 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/16/2018 den 0.48, Baklengs skrev:

Fullt lovlig det :) neste gang du er nedi motorrommet hadde det vært gøy om du leste av de tre tallene som står bak paint på den svarte platen som sitter oppe til høyre på det nederste bildet. 

Den er grei:) skal sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage har helt rett. Det skal mye til å vippe det oppsettet der.

Dobbelt sikring er greit , men ofte tungvint.

Men føler man for det , så gjør det.

Koseligere å skru bil når man føler seg trygg.

Men ikke alltid like spennende.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, Discovoy skrev:

Satt på sommerdekk. Har noen gamle rustne stålfelger som jeg heller vil sette på -må bare få sandblåst og malt de først...

 

 

Den der vil se knallfin ut på hvite stålfelger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
7 timer siden, turbo skrev:

kommet ut etter 6 måneder i hi.

 

 

Kjører du bilen din kun om sommeren, jeg er inne på tanken om å la bilen min bli kun sommerbil. Har snart ikke hjerte til å kjøre den spå vintersaltede veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Spoon skrev:

 

Kjører du bilen din kun om sommeren, jeg er inne på tanken om å la bilen min bli kun sommerbil. Har snart ikke hjerte til å kjøre den spå vintersaltede veier.

nei har blitt brukt om vinteren tidligere, men etter jeg fikk bli nr 2 som daily driver synes jeg den kunne få stå inne til en del ting var gjort. Har ikke samvittighet til og små kjøre den.. men ser ikke vekk fra at den blir mindre brukt kommende vinter. 

På 28.5.2018 den 23.14, jon71 skrev:

Tøff bil. :) Bra med lys på den :)

takker for det. mer lys skal det bli..

13 timer siden, telindnor skrev:

 

Utrolig flott front med mye snadder. Synd at den kun kjøres i den lyse årstiden med alle de supre lysa da. :rolleyes:

takker. fortsatt like viktig å lyse opp hverdagene til folk:) den blir kjørt om vinteren og, men grunnet lagringsplassen ble den stående inne vinter, for mye som må av taket og all luft ut av dekkene for å få den inn/ut. 

 

i dag kom for øvrig takteltet på plass :lol:

fullsizeoutput_1391.jpeg

Endret av turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...