Gå til innhold

Rrc 4.2 LSE


uffern

Anbefalte innlegg

"Ny bil"og dermed nytt prosjekt.Tengte det kunne være moro å lage en liten kose prosjekt tråd på denne bilen :) .Først litt om bilen:1993 range rover LSE 4.2,Kjøpt gjennom salgsanonse her på forumet.Den har ca210000km på telleren,service heftet fulgt opp til 180000.3 tidl eiere,hvorav den første var Oslo Jaguar service som hadde den noen år.Bilen virker til å være i relativt bra stand,så dette blir nok ikke Det mest omfattende prosjektet,men en del småtteri er det ,og noen oppgraderinger er alltid morsomt B) .Det første jeg skal gjøre er å ta en skikkelig service(deler på vei fra Rimmer Bros).Deretter ta den rusta som jeg har funnet.Prioritert som følger:1 fjerne uttapå rust på nedre bakluke og hel lakere denne,2 det er også litt uttapå rust på ytre kanaler,begge sider,samme prosedyre som under pungt 1,3 platene under/bak fram lyktene er rustet hull i,så disse erstattes med nye.Er også et par riper på høyre fram skjerm,har ikke helt bestemt meg for hva som skal gjøres med dette,men det blir vel å lakere hele skjermen.Det vil helt sikkert dukke opp masse andre ting underveis.Skal prøve å være flink med oppdateringer og bilder underveis.Slenger med et bilde av stas doningen. B)

Mvh:Uffern

 

 

 

 

gallery_6528_389_51963.jpg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jobbet litt med varmeaparat vifta i dag også.Den har vært ustabil siden jeg fikk den til å gå igjen.Skrudde av panelet og oppdaget at hele bryteren var brent pga en ledning som lå i klem der :angry: .Fikk midlertidig tjuvkoblet sånn at vifta går for fult,til jeg får kjøpt ny bryter B) .Har også iritert meg over at motoren lugger litt av og til og at den vandrer en del på tomgang.Kjente på alle plugg ledninger i begge ender,ledningen fra fordeler til coil viste seg å være litt løs,fikk klemt ned igjen den så var lugginga borte ;) En dusj med elekttro spray i kontakta til luftmengdemåler og klemte kontakta godt i sammen,så var jammen vandringa en sagablott også.Nå gårn som en drøm.

uffern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke skjedd så veldig mye her siden sist.For det første har prioriteringen vært å få seriebilen tilbake på veien.For det andre har denne bilen bare fungert eksemplarisk,så jeg har i grunnen bare kost meg med å kjøre B) .Men noe har jeg jo fått ordnet:Ny bryter til varmeaparat vifte er kommet på plass,skiftet alle filter+kroppsvesker,byttet termostat og montert noen lyktebeskyttere jeg hadde liggende :) .Et bilde av begge kameratene er vel da på sin plass ;)

 

 

gallery_6528_389_20823.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da jeg har avtalt tur til Morocco til høsten,vil denne bilen bli ofret til fordel for å sette Discoen i 100 % stand .Blir nok mest økonomisk å kjøre diesel når man skal på en så lang biltur ;) .Derfor er altså Lse,n lagt ut på Finn,håper den blir solgt så raskt at jeg ikke rekker å ombestemme meg blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tja, har da fått gjort litt her den siste tiden.Tengte jeg skulle ta av plast kanaler,gummi lister over bakskjermene, teppet i bagasjerom osv osv for å inspisere noen brune flekker. :wacko: .Finner sevfølgelig brune flekker,skraper litt,oi, ble vist høl :angry: !!Hakker litt i hølet,hølet blir større :( .Var selvfølgelig mye mer rust på de vanlige plassene enn først antatt.(noen som kjenner seg igjen??).Var bare å ta fram sveise aparatet.Var hull i skjerm balje venstre bak,kanal under b stolpe venstre side.Skjerm balje høyre side bak og fotbrønn høyre side.Gulv i bagasjerom var utrolig nok meget bra.Har tatt ut alle tepper for tørking,sveist rust og behandlet med karosseri kitt,epoxy grunning og lakk.Så nå er den iallefall tett nedentil ;) Kameraet er desverre glemt igjen på hytta,så det ble ikke no bilder denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...