Gå til innhold

37x13.5x15?


Max

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg brukte en sånn Dremel maskin da jeg kuttet i mine.

Slik ser det ut

 

user posted image

 

Lurer på hva det er Kristoffer ser etter inne i hjulbuen biggrin.gif

Dette er forøvrig ikke maks Fleksing rolleyes.gif

Jeg er utrolig spent på se om det blir bra med Evolution settet og 2" heving på Rena nå i pinsen.

Begynner og glede meg noe alvorlig etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjermene skal kappes og fikses. Har ikke Evolution sett på enda så den store

fleksen er det ikke. Funker som bare det på veien. Dekka er kjempebra, men de

må avbalanseres igjen. Mellom 60-80 rister det noe jævlig! Første turen med dekka

ble Oslo-Oppdal...

 

Takk til Gekko Offroad og CI Service for meget bra service! :0)

Det blir mere stasj fra Scorpion Racing om ikke lenge...

 

Utrolig mange som snur seg etter bilen etter dette!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Max...

 

Fet bil !

 

Men, vet du om dekkene kom over fra Bergen ? Var disse gummi-trådene som jeg ser stikker ut fra bokstavene hele og ca. 1-2 cm lang, eller var de kappet ned når du fikk dekkene ?

Jeg fikk samme dekk til Luxen min, men leverte dem tilbake pga. ubalanse 360 - 650 gram pr. dekk !

Bare lurte på om du hadde fått de dekkene jeg leverte tilbake !

 

Ikke gi deg på dette med ubalanse, alt over ca. 100 gram pr. hjul er unormalt. Vi prøvde et Avon dekk hos CI på mine felger og det hadde kun 40 gram ubalanse.

Procomp dekkene hadde på 2 forskjellige felger minst 360 gram ubalanse. Det ristet for å si det midlt !

 

BFG MT dekkene jeg fikk i stedet hadde 60-100 gram ubalanse på mine 8" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke vis den med spacerne montert, har ingen tro på at du får de godkjent.

 

Men fin ble den, Defender må vel være en av de få bilene der å gå fra alu-felger til stålfelger anses som en oppgradering! laugh.gif

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dekka så er de fra Bergen ja. CI Service i Oslo hadde ikke maskin til å avbalansere de så jeg ble sendt til ViaNor i Oslo som fylte dekka med en slags sand. Men

de rister som bare det! Tror dekkene trengte rundt 300 gram pr. dekk. Er det sinnsykt mye?

Kan jeg beholde dekka eller burde jeg klage på de? Går det å få de avbalanserte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhiteSpoke felgene ble kjøpt hos Erik Whinter Sørensen i Oslo. Når jeg spurte om disse gikk rett på bilen, fikk jeg som svar at det gjør de jo..."det er jo de breieste WhiteSpoke felgene du får kjøpt til en Defender". Men jeg erfarte at de ikke går på uten spacere...

 

Dekkene stikker ca 8 cm utenfor skjermene mine. Det ser bra ut, men BT liker det nok ikke.

men jeg liker ikke store skjermbreddere. Finnes det fine breddere? Stakk innom BT og spurte

litt om godkjenning. Det eneste vi trenger er en godkjennelse fra Volvo Personbil om at kjerra

fikser utstyret. Er det noen som har fått dette? Eller må de enkelt godkjennes?

Endret av Max
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt dem, går ikke an å avbalansere...

 

 

Jeg har prøvd... Offroad use only...

Holdt på å hive bilen min av veien... Som sagt, jeg kjører BFG MT nå.

 

Så noen tøffe dekk hos team bertelsen idag, Simex Extreme Trekker i 36x12,5, akkurat den dim som bilen min er godkjent med !!!

(kostet kun 2400,- danske eks.mva)

 

 

Se på www.brettakantir.is for skjermbreddere

Endret av Blom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får ta meg en tur innom CI Service i morgen.

Men det spørs om de kan skaffe noen andre dekk til meg.

Jeg har ventet veeeldig lenge på de jeg nå har fått...

 

:0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Får ta meg en tur innom CI Service i morgen.

Men det spørs om de kan skaffe noen andre dekk til meg.

Jeg har ventet veeeldig lenge på de jeg nå har fått...

 

:0(

CI service har da andre merker også.

Jeg kjøpte noen dekk som kalles for Dean i 315x75-16. Har fungert greit nok på veien så langt.

CI service prøvde å selge meg de aktuelle dekkene du sliter med, men etter å ha snakket med Blom så ombestemte jeg meg. De duger ikke på vei!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag var hos Team Bertelsen her i Danmark i går og kikket på noen fine dekk...

 

Simex Extreme Trekker i str. 36x12,5x15 biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Akkurat den dimmen bilen min er godkjent for ph34r.gif

 

 

DET hadde vært dekker det, Max !

Kun 2.400,- pr. dekk + dansk moms, men trekkes jo av når du toller dem ut av danmark.

 

Som sagt, CI service prøvde ett av procomp dekkene på en annen felg de hadde, en 10" alufelg, og dekket viste like mye (360 gram) ubalanse på den felgen. Det hjalp ikke noe om de snudde dekket 180º på felgen heller. Først da så de at det måtte være noe galt med dekkene. ett av dekkene var så høyt som 650 gram ubalanse !!

 

Den første indikasjonen på at noe var galt, var da jeg så at hvit-skriften var skjult av et tynt, svart gummilag.

Jeg var veldig godt fornøyd med mine Procomp MT i 33x12,5 som jeg kjøpte hos BG Nor AS i fjor (som ble solgt til fordel for 35"), så det er kun dette settet som har en feil i seg, ikke alle andre Procomp dekk !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og snakket med CI Service og jeg får nye når de kommer.

2 containere er ventet straks! Men de hvet ikke vilke dekk de får, bare

dimensjonenm på dekkene :0) Jeg må ha mudders! ProComp, BFG eller

hva som helst...så lenge det er grove dekk...det ser jo unektelig MYE

fetere ut :0)

 

Hva har du gjort for å få den dimensjonen godkjent? Har du noe dokumentasjon

fra LandRover? 2400,- er jo ganske dyrt da :0) Mye mas for litt gummi.... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...