lafterolf Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg trenger en mindre lastebilmotor, gjerne 3,5 og opp til 4,5 Liters volum og med turbo. Skal i en bil som har egenvekt rundt 2,5 tonn. Vet at japanske lastebiler har spreke motorer, men trenger forslag siden jeg er lite kjent med størrelser, ytelser og hvilke biler som har hva. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Nittitalls toyota dyna fireliter. Afrikamotor til absolutt alt. (null) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Dyna 300? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Nei jeg har ikke sÃ¥ detaljert kunnskap om Dyna... (null) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 TeleverksNissan! De hadde 6-sylindrete motorer på rundt fire liter. Går bra. Bra topic dette, Rolf, men jeg er redd du får like dumme svar som mitt. Det er ikke så mange som har satt tenna i slike motorer, bare kjørt dem. Fiat/Iveco har også en fantastisk motor. 6-sylindret som satt i de store skapene på 70-80-tallet. Jeg brukte en slik i en Dodge Maxivan. Den gikk virkelig godt. Sterk og økonomisk. Den samme motoren lever videre i dag i de små lastebilene til Iveco Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Vekt blir også avgjørende. Bilen har tidligere hatt en 6,2 GM og det er uaktuelt å montere dette igjen. Motoren bør derfor ikke veie mer enn 6,2L gjør, uten at jeg kjenner vekten på den motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Fiatmotoren er ikke så tung, trolig ikke tyngere enn 6,2 literen. En nabo har satt en slik televerksNissanmotor (eller var det Hino?) i en Dodge 7,5 tonns lastebil. Det er Dodge sin utgave av Chevy med doble bakhjul, dvs en pickup på boler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Hinomotorene er spreke men volum og tyngde aner jeg ikke. Det er mellomaksel mellom hovekasse og fordelingskasse. Motoren må derfor monteres med girboks fra aktuell donorbil. Om Patrolens 4,2 L var økonomisk oppnåelig ville den vært et klart valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ford 7,3 med tilhørende automat har tilnermet samme vekt og størrelse som GM men.... prisen på motor med tilbehør er også overkommelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Har vurdert 7,3L fra IHI, men usikker på om større volum lar seg godkjenne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hvis den er lastebilsreistrert, er det ikke litt lempligere regler da? Og hvis det er V8 til V8 er det så mye å godkjenne? Hovedsaken er at vekt, dekk, bremser etc er i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Kanskje. Bilen er import og veteran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jammen, kva slags bil er det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jammen, kva slags bil er det??? ..ja her var det mye rot rundt grøten.. Kom med det, mann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Hmm. International Travelall 1210 4x4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1965 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Fy skamme seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Sjemmes ikke jeg nei. IH produserer jo 300tdi også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kunne vert værre Rolf. Skal prøve å ikke spore helt av, men... restaurering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Håper ikke det er restuarering, tja, tjo, litt blir det sikkert. Bilen dukker ikke opp før til våren men greit å starte fantasien nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 En 7,3 ford veier vel nesten 200 kg mer enn en 6,2. Hino lastebiler har en nermest udødelig 6'er med greit drag i. Nissan er nevnt fra før. Disse motorene er kvadratiske, dvs lik slaglengde som borring så de må jages for å våkne, men funker bra og fåes i flere slagvolum, men er mye mer lettstartet og driftsikkert en amerikanske jernklumper med glødeplugger hvis du ser bort fra 5,9 cummins. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CuckoosNest Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 En kompis av meg hadde en sånn på 80 tallet. Han pleide å si at kjærra var tørstere enn gutta Personlig har jeg alltid likt den. Kult design Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Har ikke Mazda lastebil en 3,5td med bra sprut tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milo Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Yota jh 60/61 har også en ganske udødelig rekkesekser på 4-4.2liter med og uten turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Yota jh 60/61 har også en ganske udødelig rekkesekser på 4-4.2liter med og uten turbo Men ikke til overkommelig pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.