Gå til innhold

Skumming i ekspansjonstanken


landis65

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Da er det endelig blitt Defender på meg også :lol:

Bilen en -97 110 300 Tdi har mange mil på klokka, 27800 stk. men er servet regelmessig. Men har mye arbeid foran meg etter at EU-kontrollen frembrakte en god del 2'er feil. Skal kose meg med arbeidet i vinter :) Men har et par spørsmål:

Det kommer skum ut av eksansjonstanken ved varm motor slik at det blir en lekkasje. Jeg åpner lokket og det er en masse skum i tanken . Tempmåleren viser normal temp.Oppunder lokket er det irring, brun farve. Min første tanke er at det er luft i kjølesystemet eller at vannpumpa er gåen. Toppakning, vannpumpe og regreim ble skiftet i fjor på 26400 mil hos Sandmo. Noen som vet hva dette kan være ?

Kjølevæska er blå - skal ikke kjølevæska være rød på 300 tdi ?

 

Takknemelig for et beroligende svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Da er det endelig blitt Defender på meg også :lol:

Bilen en -97 110 300 Tdi har mange mil på klokka, 27800 stk. men er servet regelmessig. Men har mye arbeid foran meg etter at EU-kontrollen frembrakte en god del 2'er feil. Skal kose meg med arbeidet i vinter :) Men har et par spørsmål:

Det kommer skum ut av eksansjonstanken ved varm motor slik at det blir en lekkasje. Jeg åpner lokket og det er en masse skum i tanken . Tempmåleren viser normal temp.Oppunder lokket er det irring, brun farve. Min første tanke er at det er luft i kjølesystemet eller at vannpumpa er gåen. Toppakning, vannpumpe og regreim ble skiftet i fjor på 26400 mil hos Sandmo. Noen som vet hva dette kan være ?

Kjølevæska er blå - skal ikke kjølevæska være rød på 300 tdi ?

 

Takknemelig for et beroligende svar ;)

 

Gratulerer med Defender :D Er det gamlebilen til Simen og Sønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et vinterprosjekt ja, med skifte av en masse deler + en del rustarbeid. Men ikke uoverkommelig.........håper bare det ikke er noe feil med toppen.

Du har vel ikke hørt noe om at Simen hadde noen problemer med den vel ?

Endret av landis65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!

 

Da er "problemet" løst :lol:

Det ble, sannsynligvis, ifbm skifte av toppakning og varmeapperat-register i fjor fylt for lite kjølevæske i tillegg til at det var luft i kjølesystemet.

Måtte fylle i 3-4 liter vann og lufte systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...