Gå til innhold

Ex-mill'en Max


SimenMS

Anbefalte innlegg

Hei jeg heter Simen og er 16 år.

Endelig har jeg fått min første bil. Det er en Ex-mil 1975 mod 2,25l bensin.

Den er godkjent ut november.

Den har starta på første forsøk helt til jeg fikk den i mine hender, siden har jeg måtte ha starthjelp som hjelpemiddel for å få den i gang.

Det er slakk i styringa, speedometeret virker ikke, og det er mye olje rundt i motor rommet og tyder på at den forsatt lekker, den har ikke vært gjort noe med siden forrige EU kontroll, løse seter foran, dårlige gamle dekk, knust speil på høyre side bakre tank lekker en plass, mangler tanklokk til tanken foran, litt lys som ikke funker både inni bilen og utvendig, håndbrekket funker ikke, mangler en vindusvisker til høyre rute, en del rust rundt omkring.

 

Litt og henge fingra i med andre ord. :)

 

gallery_12701_391_81385.jpg

gallery_12701_391_68540.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 606
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

exmill er kos d

få på større å nye dekk

eg kjører på silverstoene mt117 285 85 16 ser veldi bra ut på en exmill, men bråker litt, men funker greit i skauen,

på min exmill lak alt som kunne leke når eg kjøpte den,

eg har litt deler som du sikkert kan få bruk for,

tanklokk,

sivil fordeler

ny forgasser,

å eit nytt komplett pakkningsett til motoren,

 

denne bilen er i alle fall eit godt utgangspunkt for noe som kan bli en veldi arti bil,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, og gratulerer med BIL :)

Ex-mil er et godt "utgangspunkt". Begynn med de tingene du må fikse i forhold til EU-kontroll.

Bruk tiden til å bli kjent med bilen, de har i aller høyeste grad personlig-/særegenhet ;)

Etterhvert finner du ut hvilken "stil" du vil ha på den, beholde den orginal eller gjøre noen modifiseringer.

Dropset har i hvertfall tatt en litt annen kurs enn det jeg trodde når jeg kjøpte blush

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg løst startproblemet, det var etbatteri som hadde litt lite kraft og det bytta jeg ut med det batteriet som jeg måtte bruke som starthjelp.

 

Eksosrør fiksa jeg for noen dager siden, jeg kappa røret fra der den begynner og bli rett.

jeg tok ut røret igjennom de hullene i ramma og da jeg hadde tatt ut røret kappa jeg av rørene på begge endene av lyd demperen og sveiste på nye rør der og tok anlegget igjennom hullene.

gallery_12701_391_210855.jpg

gallery_12701_391_295253.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med flere unge inn på forumet!

Jeg var/er en av de unge gærningene her inne, og begynte med en ex.mil, som så mange andre. :)

Gå over ramma nøye og se om noe må sveises. Hvis ikke, behandle den med olje snarest.

 

Dette blir et spennende prosjekt å følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_12701_391_295253.jpg

 

Gratulerer med gøy bil!

 

Jeg ser ikke helt hvordan du har gjort det, men pass på at ikke akselen dunker i eksosrøret ditt ved litt fleks. Originalt så går vel røret i en bue over akselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med kjekk bil !

 

du nevnt , ta kun tingene som trengs før PKK ... resten kommer seinere!

 

 

fikk meg en overraskelse selv når jeg kjøpte seriebil,anbefaler deg å ta den an 'hamrerunde' på rammen ... min var plukk råtten helt i bakkant.

- bedre å få det avdekket og gjort bot med før du legger så mye mer arbeid i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppdatering er som følger:

Høytrykks Vask under hele bilen og i motor rommet.

 

Resultat er en litt reinere bil under og motor rommet.

Men det er 3 lekasjer i fremre bensin tank som kom nå nyling etter høytrykks vask.

 

Bensin tanken bak er stengt av p.g.a lekasje.

 

Rammen ser ikke lovende ut enda, har ikke sjekka veldig grundig, den er ganske rusten under tectylen, blir spent på om hele ramma er pill råtten eller det er bare noen få plasser.

 

men jeg ser frem til og skru litt på bilen nå fremover :lol:

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdateringer siden sist

- Jeg har fått bestilt deler fra Paddocks og fått dem hjem :lol:

- Bensintank

- Rear x member

- paknings sett til motoren

- vindus viskere

- Speil

 

Jeg har montert på speil og vinus viskere.

 

Nå begynner morroa med bensin tanken :D

 

Jeg tar gjerne i mot gode råd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er alltid morro med pakker :D

Jeg fikk ut tanken, satt litt fast og det rant noen liter bensin på den lille stunden jeg holdt på med den brukte ca 3-4 timer med tanken.

den nye tanken er ikke lik den gamle, så jeg må tenke litt på hva jeg skal gjøre med det, bilder av de to tankene kommer i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, tanken du har fått ny er til eldre utgaver hvor man løfter passasjer setet for fylling og ikke har utvendig påfyllingsrør.

Jeg kan ikke sveise noe som helst og hadde fått tak i ei som er riktig ^_^

Flott tråd med bilder og oppdateringer, håper du fortsetter å gi oss god underholdning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...