Gå til innhold

Håpløs fettpresse?


Deaktivert bruker

Anbefalte innlegg

For et par år siden handlet jeg en fettpresse til X-antall hundre kroner på felleskjøpet. Nå har jeg forsøkt X-antall fettpatroner med denne, men tør påstå at det er over 50% svinn på smøremidlene her, da alltid er luftbobler inni dette J..... systemet. En luftenippel på toppen av pressa skulle liksom avverget dette, men den gang ei. Må "holde for" denne nippelen for å få tak med pressa, men strax man slipper, trekkes det inn luft igjen og det å pumpe blir meningsløst. Har vært av med denne luftenippelen og reingjort den, uten endring. Lite vits i ei fettpresse man må ha 3 hender for å håndtere <_< . Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetter den godt nok? Nippelen,altså.

Jeg har hatt en del presser gjennom årenes løp og endte opp med billigversjonen.

Hos meg får de bulker på røret og etterhvert lekker fettet forbi stempelet.

Røret på både dyre og rimelige har nemlig tålt like mye/lite mishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det har skjedd en utvikling på fett presser bruker ikke rør noe mer .

Faren min brukte alltid fettpresse uten rør før i tiden, men var veldig fornøyd da presse med rør kom. Da slapp han det klinet med å fylle pressa med fett fra spann, dessuten alt det drasset med å få ut lufta etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

enkleste løsninga på denna fettpressa di er å sette i en plugg i staden for denna ventilen,

jobber som mekaniker på verft so har rota en del med fettpresser av forskjelige varianter,

å di med slik enveisventil har d med å gå søndt med tida, eg bruker stort sett aldri lufteniplene, eg bare løsner litt på røret,

eg er også en stor fan av presser som kan oppererest med 1 hånd for ofte trenger en den andre hånden til å holde slangen eller holde seg selv fast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti fettnipler som er koniske innover istedet for den vanlige kula som stikker ut? Er slike på kryssa jeg fikk fra junaiten sist til dodgen, og etter mye om og men så fikk jeg fatt på munnstykke til fettpressa, Men det fikk jeg ikke til, skal vel bare holde munnstykket nedi konen på nippelen, men ligge under bilen, klemme på manuell fettpresse og holde munnstykket var dønn umulig, fikk ikke en dråpe fett inn i kryssa, men uhovelige mengder rundt ellers. Noen som har vært borti slike nipler? Burde hatt et bilde, men det har jeg jo ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en spiss på munnstykket. Da setter du den rett på den lille kuleventilen på nippelen. Mindre søl og du kan smøre nipler du aldri ville greid uten denne spissen. En fryd å bruke på mellomakslinger.

Då må du ha tre armar eller presse med rør? For det held seg vel ikkje på plass av seg sjølv ved ein eller annan magi eg ikkje forstår?

 

Den har jo vanleg medisinsprøyte/skrå spiss. Bør det ikkje vere rett-av-spiss til lafterolfbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...