Gå til innhold

Hilsing!


MGMarius

Anbefalte innlegg

Som gammel seriebilfører,med "noen" timer bak rattet i RRclassic,har jeg blitt vant til å hilse når man møter "familiemedlemmer".

Det samme gjelder jo når jeg kjører MG.

Men det tror jeg ikke de fleste Freelander eiere er klar over,har hilst i snart halvannen måned nå,og bare fått to svar.

 

Men møter jeg en serie bil,Def,Disco eller RRclassic/P38,hilses det oftest tilbake.

Er det uvitenhet om kotyme,eller er det så mange"freebees",at man ikke gidder? dry.gif

 

Jeg skal nå ikke gi meg....så møter dere en grønn 5dørs som hilser, så er det sikkert meg rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Prøver å hilse til alle LR-produkter jeg møter, men synes nok at det er litt lite respons tilbake ja. Særlig blandt nyere Disco, RR og Freelander. Men duverden så hyggelig det er hver gang noen hilser tilbake da!

Fortsett å hilse du! Det gjør ihvertfall jeg.

smile.gif

 

mvh

HC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt helt opp å hilse - ikke blir jeg hilst på heller (se tidligere tråder!) - Ikke helt sant - da jeg først fikk Freelanderen ble jeg hilst på et par ganger, sikkert fordi bilen var helt ny i Norge den gangen, men siden da - niks.

 

Har bare kommet til at Freelander er ikke hilsbar. Kanskje når den er gammel, med litt sveising her og der? Et par bulker og er på tredje motor ?? Da vil folk hilse ???

 

Nå bruker jeg anledning til å hilse alle allikevel - NÅ ! - da hilste jeg dere alle sammen, men det var bare kollegaen min her på kontoret som hilste tilbake igjen, og han kjører Outlander eller hva den nå heter.

 

Jeg har t.o.m. fått kona til å øve inn LR-hilsenen hjemme, og hun er veldig lei seg over ikke å få respons. Så hvis dere ser en utrolig søt dame som kjører Freelander og hilser dere, så hils tilbake ellers må jeg trøste henne resten av kvelden.

 

God helg !!

 

laugh.giflaugh.giflaugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver så godt jeg kan å hilse, men må innrømme at det ofte går for fort eller ikke er kjapp nok opp med lanken.

 

Imidlertid er det sjeldent å få svar tilbake når reaksjonsevnen er kort nok.......

 

God weekend!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Follo kjører Disco'ene frem og tilbake mellom Langhus/Vevelstad og Vinterbro mens de vinker til hverandre gjentatte ganger i løpet av et par timer på en fredag. cool.gif

Vi kan ikke fortsette å møtes på denne måten ! laugh.gifunsure.gifhuh.gifrolleyes.giflaugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sad.gif

 

Har nå utført hilsing på LR kollegere i 3 mnd, med kun et svar. Kjørte forrrige uke Oslo-Stockholm-Oslo, og på Norsk side av grensen møtte jeg flere LR produkter.

Blandt annet utenfor Askim en ekspedisjons rigget seriebil/def og ved sinsenkrysset en seriebil med klubbmerker. Jeg hilste, men ingen respons.

Tror dette med hilsene kollegaer er oppskrytt !!!!!

 

 

Hilsen Jon

I en sort Freelander som ikke gidder å hilse mere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hilst på Freelandere i flere år nå, men har aldri opplevd å få en hilsning tilbake. Har derfor sluttet med det her på Røros i alle fall, er redd for å få et rykte på meg som en raring som vinker til alle bilene han ser..... Kanskje de tror at jeg prøver å sjekke damer med min iherdige vinking og kontaktsøking biggrin.gif (dette de 99 % av alle Freelanderne her oppe, av en eller annen merkelig grunn, kjøres av medlemmer av det kvinnelige kjønn.....) blush.gif

Endret av Willenfeldt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hilst på Freelandere i flere år nå, men har aldri opplevd å få en hilsning tilbake. Har derfor sluttet med det her på Røros i alle fall, er redd for å få et rykte på meg som en raring som vinker til alle bilene han ser..... Kanskje de tror at jeg prøver å sjekke damer med min iherdige vinking og kontaktsøking biggrin.gif (dette de 99 % av alle Freelanderne her oppe, av en eller annen merkelig grunn, kjøres av medlemmer av det kvinnelige kjønn.....) blush.gif

Opplever akkurat det samme her nede. Freelandere kjøres stort sett av kvinner, og de gangene jeg har fått reaksjon etter en spontanhilsen fra min side er det stort sett blikk som sier "Kjenner jeg deg? Hvis ikke ringer jeg mannen min!" Så jeg har også begynt å undertrykke hilserefleksene overfor Freelandere. Disco'r lar jeg hilse først....som regel. Men det hender at refleksene tar overhånd. Som regel hilser de ikke tilbake. Men alle Defendere, og 85 % RR "Classic" hilser. Hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har aldri opplevd å få en hilsning tilbake

Men det har jeg..... rolleyes.gif

Riktignok en mannlig sjåfør, og riktignok i Østfold. cool.gif

Syntes det var riktig hyggelig jeg. smile.gif

Prøver å hilse på Freelander'ne jeg....... blush.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jeg..... rolleyes.gif

Jeg og! biggrin.gif

 

Av alle mulige kombinasjoner av biltype (LR selvsagt) og kjønn, er det bare kvinnelig fører av Freelander jeg ikke har fått hilsen fra. (Men du verden så mange "rare" blikk... laugh.gif ) Jeg har til og med oppnådd å få hilsen fra en ukjent, splitterny RR! cool.gif

 

Jeg prøver etter beste evne å hilse på "alt som rør seg" av Land Rovere, men jeg må innrømme at særlig Freelanderne stikker seg mindre ut fra "den gemene hop", og når jeg ikke oppdager at vi er i familie før jeg kan lese "LAND ROVER" på panseret, er det ikke alltid jeg er rask nok.... Der det er mye trafikk er jo også gjerne oppmerksomheten ført og fremst rettet mot trafikkbildet. Bær over med meg dere jeg ikke oppdager. unsure.gifblush.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine erfaringer etter mange mil i Freelander`n er at dere alle (beklaglig vis) har helt rett i disse bruddene på vår hilseglede. Jeg hilser-og jeg hilser og de fleste glaner tilbake som om jeg er plaget av ett- eller annet.

 

Men vær så snill, ikke mist motet- dette med å hilse på sine frender er jo en viktig del av "Land Rover ånden". Prøv å vekke opp med et lite blink med lyshornet først, så opp med hånda. Det hjelper av og til sannelig"

 

Vi hilses-- i hvert fall hvis du treffer meg kjære LR-venn !

 

Hilsen

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke fått bilen ennå, men det kan jo være greit å øve inn hilsenen sånn at den sitter når bilen kommer:

 

Hvordan er egentlig LR-hilsningen? Jeg har sett en innviklet forklaring på forumet her som jeg ikke forstod så mye av... Kan noen forsøke seg igjen? Evt. legge ved et foto?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som hilser på en RR DSE så nå vurderer jeg å skifte kjørebane bare for å få "oppmerksomhet". Serie gutta hilser som oftest tilbake men virker en smule overrasket.

Tror ikke vi med de nyere kassene er riktig med på laget. HE HE. tongue.gif

Men det er gøy med hilsing.Så forresten to Avensis eiere som hilste på hverandre her om dagen, men de var naboer. laugh.gif

Endret av olaveh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vil bare legge til at ...

 

Jeg ble hilst på av en Disco (grønne skilter) på fredag på Kongsberg. Reaksjonsevnen var på topp og jeg hilste tilbake med både kjapphet og presisjon!

 

Ordentlig gøy - var det deg Hans Christian - du kjører vel Disco ???

 

Philip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på en Defender her ute på Snarøen (merke skrivemåten), og han så på meg fra en bilbreddes avstand med ren forakt, hilse skulle han ihvertfall ikke. Han kjører feil bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man kommer over uinnvidde og forvirrede Freelander-eiere der surrer rundt i veikant eller grøft så er der en viss mulighet for at de har blitt 'påhilset' av undertegnede og Blue Lady i løpet av søndag/mandag. rolleyes.gif

Flere av dem hilste også jublende tilbake - en sann fornøyelse. cool.gif

 

Forøvrig også mange takk til den Defender eier jeg møtte en mils vei sør for Valle. Han presterte den mest elegante hilsenen jeg har fått denne helgen. biggrin.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...