Gå til innhold

musebilen


safaripaul

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge jobba med temperatur måler på bilen, den fyker rett opp på rødt. Nå har jeg lagt opp ledninger etter boka :) Fra giver til måler og derifra til spennings stabelisator (Helt ny) herifra til 12 V. Det har ikke hjulpet særlig :( . Hva denne stabilisatoren gjør er jeg usikker på. Målte like mange volt på begge sider og det fantes ikke resistans i den heller. Det endte med at jeg bøyde litt på viseren i dashbordet slik at det holt seg nede :D

 

Det trengs nok et en ryddejobb i ledningene, regne brannfella B)

 

P3042588_zpsfc49684c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Oppdaget en ny tråd her... Har nettopp lest gjennom den. Fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gratulerer! Har nettopp lest gjennom hele tråden din igjen. En stund siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Minne venner var skeptiske til at jeg ville ha "Land Rover bar" på grill fest. Det gikk strålende og var festens store snakkis og samlingssted. Jeg hadde juletre belysing i partyteltet og serverte Havanaclub utover natten :D

gallery_2960_618_31736.jpg

gallery_2960_618_24510.jpg

gallery_2960_618_69465.jpg

gallery_2960_618_64902.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg fant dette nostalgiske bilde og hang det opp på veggen hjemme. Dette er den dagen jeg ble frelst ? Dagen etter kjøpte jeg min første serie 3. Jeg er han i kamo, om det ikke var innlysende., Jeg mener at alt blir bedre med litt kamo ?.

 

 

gallery_2960_618_135434.jpeg

 

Dette har kanskje ikke noe med prosjektet og gjøre, men hvor elles passer det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge jobba med temperatur måler på bilen, den fyker rett opp på rødt. Nå har jeg lagt opp ledninger etter boka :) Fra giver til måler og derifra til spennings stabelisator (Helt ny) herifra til 12 V. Det har ikke hjulpet særlig :( . Hva denne stabilisatoren gjør er jeg usikker på. Målte like mange volt på begge sider og det fantes ikke resistans i den heller.

 

Spenningsstabilisatoren skal gi 10volt; gjør den ikke det er den kaputt og instrumentet viser feil.

 

Du har sikkert ordnet det siden mars 2014 da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen til noen instrumenter på serie 2 og 3 ,ofte tank og el.temp., blir regulert av "voltage stabilizer".

Spenningsstabilisator eller som man oftest kaller den : spenningsregulator.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer lærdom ;) .

Instrumentet på dashen er avhengig av tre ting for å virke.

Det må være jording feste i godset på instrumentet.

Det må være stabil tenningsstyrt + på ene kabelen til ene kabelskoen bak.

Det må komme variabel jord fra tankmåler.

 

X-mil instrument er ikke kompatibelt med sivilt da det vil vise motsatt av hva tanken inneholder.

Men det finnes folk som har moddet tankarmaturen..... blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt gjerne endeleddene på begge sider samtidig.

Gått like langt og du må få løsnet dem fra røret likevel for å kunne justere opp forstillingen riktig etterpå.

Husk å smøre gjengene i røret godt. Det letter justering og demontering neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...