Gå til innhold

musebilen


safaripaul

Anbefalte innlegg

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 8 måneder senere...

Det var en fin tid og mye kanon kjøring. Her er et bilde fra salutten for Kongen i 2010P2211463.jpg

 

Det som var medaljens bakside var at bilen ble stående ubrukt på et lager i lange tider, et trist syn. DSC00073.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg går liit tilbake i tid. Vi deltok i Museumsløpet i 2010. Vi fikk tom forsiden av lokalavisa, Gjengangeren. Legger ved et klipp fra nettavisen. Litt Land Rover PR. B)

museumslpet.jpg

 

Museums løpet er et familievennlig løp. Løpet er ca 55 km i naturskjønne omgivelser i Vestfold. Det har 10 poster. Fungerer som et rebusløp. Dette året kom vi først i mål, men på sisteplass i oppgave løsning.

 

Klar til start

P6261554.jpg

 

har er bilder fra noen av oppgavene.

P6261556.jpg

P6261555.jpg

 

og etter mål gang

P6261557.jpg

Løpet arrangeres av Horten og omg veteranvagn klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Prøver å fortelle om prosjektet kronologisk, men ligger litt etter. Her er jeg på Seriebil treff i 2011, mener det er året. Jeg falt litt utenfor katogoriene, siden jeg har litt andre farger, men ellers ekte motor og drivverk. Ble ikke noe premie her :D . IMG_2090.jpgIMG_2089.jpgIMG_2091.jpg

Hyggelig treff og med familien.

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta med noe teknisk. Jeg har byttet til elektronisk tenning, var litt lei av stifter og kondensator. Den gang jeg hadde stifter mener jeg at bilen gikk best med kamvinkel på 48 grader. Mener også at det er lettere å stille fortenning ved å justere reimskiva fremfor tenningslampe. Mulig noen mener noe annet her.

 

Jeg er kjempe fornøyd med elektronisktenning. Men etter en tid opplevet jeg at motoren plutselig kunnne dø, som om jeg slo av tenningen. Noen ganger startet den igjen og andre ganger ikke. Dette ble frustrerende i flere år faktisk. Jeg mente jeg hadde forsøkt alt. Byttet coil, satt direkte 12 v til coil fra tenningslås, byttet plugger, sjekket ledninger og sikringer osv. Trodde til og med det var den elektroniske trenningen. Men tilslutt fant jeg ut at jordingsledningen i fordeleren fusket litt. Etter å ha byttet denne har ikke motoren stoppet, enn så lenge........ :(

 

Den hårete ledningen som ligger bak den sorte, øverst til venstre i fordeleren som var synderen. (Bilde er med fra tiden med stifter)

 

P1120437.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Henger stadig etter med hendelser, så jeg legger inn biler fra Museusmsløpet 2012

 

Her er vi godt i gang ved Nykirke i Vestfold

IMG_2874_zps4bc93c08.jpg

IMG_2875_zps99dc4f8f.jpg

 

Føler vel at vi bidro med bredde bland all krom.

IMG_2880_zps71a1177d.jpg

 

Vi kom i mål først dette året også. Plasseringen om jeg ikke husker helt feil blei 19 av 26.

 

IMG_2876_zpsc57d1e48.jpg

IMG_2885_zpsc5bd4366.jpg

Vi blei plassert mistenkelig langt unna bilene med mest krom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er stadig litt skruing. Nå har jeg byttet ut gamle hjemmelagede radiatorslanger med nye, kanskje ikke fra landrover med av annet fabrikat. Den øvre som er på bildet gikk rett på, men nedre slangestuss var litt trang over vannpumpa. Måtte til med varmtvann og litt fett for å få den på plass.

 

P2212503_zps05422cad.jpg

 

Med det samme jeg hadde tappet ned radiatoren byttet jeg temp.giveren. Jeg har ikke fått noe greie på måleren, det virker rett og slett ikke. Har byttet giver før og instrumentet, lagt nye ledninger, men uten hell. Rakk ikke starte bilen nå så håper det holder tett og kansje temp måleren virker. :unsure:

P2212504_zps8dc57510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk endelig tid til å fylle på med frostvæske og ta en prøvetur. Det så ut til å holde tett på alle slangestussene. Tempmåleren derimot gikk sakte men sikkkert opp og i topp av måleren, uten at det var tegn til koking. Dette plundret jeg med tidligere en gang, og vet ikke helt hvordan det gikk i orden. Jeg liker at ting virker sånn någelunde :) Noen som har erfaring med slik tempmåler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige sensorer på motoren gir forskjellige jordsignal ved like temperaturer.

Noen sensorer gir full jord ved 0 grader,andre gir null jord ved 0 grader.

 

Virker ikke spenningsregulatoren bak instrumentet riktig får du ofte feilavlesning.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningsregulatoren har jeg byttet, men er usikker på hvordan det skal kobles sammen. Det mye ledninger bak instrumentene etter diversse prosjekt og oppgraderinger før min tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve å huske å ta et bilde av hvordan min spenningsregulator er koblet. Jeg byttet den for 1 år siden og nå har jeg plukket fra hverandre dashbordet så det skal være enkelt å kunne se hvordan den er koblet nå. Må bare huske å ta et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå har jeg enda en gang fått godkjent PPK på bilen. Det var kun bremser som hang bak, det stemte nok også for de var rustet fast. Men det ble også bemerket at det er slark i hjuloppheng, dvs feste til pokalene. Pokalene er noe rustne og lekker olje, så tenkte å bytte de med det nye. Har noen erfaring med dette kitet http://www.paddockspares.com/da3181-swivel-housing-kit-later-type-with-steering-arm-on-the-bottom-from-mid-1960s.html

 

DA3181 - Swivel Housing Kit (later type with steering arm on the bottom - from mid 1960s)

 

NOW £69.57

Ellers fikk jeg også lyst på delux-seter. Har noen erfaringer og de passer uten mye ombygging ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har delene kommet og jeg skal bytte pokaler. Det er stort sett bare kose jobb :P. Jeg lurer på om noen har tips på hvor mye "shims" eller hva det heter jeg skal legge på ? Finnes det en oppskrift for hvor trangt det skal sitte? gallery_2960_618_855231.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har. :) Mener å huske at man skal skimme, så bruke fjærvekt for å sjekke motstand ved svinging. Husker ikke hva mostanden skal være, men det er det sikkert noen andre her som har i hodet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg enda en gang fått godkjent PPK på bilen. Det var kun bremser som hang bak, det stemte nok også for de var rustet fast. Men det ble også bemerket at det er slark i hjuloppheng, dvs feste til pokalene. Pokalene er noe rustne og lekker olje, så tenkte å bytte de med det nye. Har noen erfaring med dette kitet http://www.paddocksp...-mid-1960s.html

 

DA3181 - Swivel Housing Kit (later type with steering arm on the bottom - from mid 1960s)

 

 

 

NOW £69.57

 

Ellers fikk jeg også lyst på delux-seter. Har noen erfaringer og de passer uten mye ombygging ?

 

Bolt-on, ihverflall på min serie 2a. De gamle slitte elefantgrå originalsetene er lagt på hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det går noen ganger litt tid fra gang til gang jeg får innvilget litt garasje tid. Nå har jeg tatt av pokalen. IMG_3707_zpsebff7b8e.jpg

 

Det tok litt tid før jeg fikk presset inn ny lagerskål og foring, men det ble fint. Det er moro med mye deler B)PB152582_zps550ad45f.jpg

 

Her er alt på plass, med nye shims. Brukte bagasjevekt og endte på 6,8 kg motstand. Det er skulle være innafor ifølge Haynes. PB152583_zps0899dadb.jpg

 

Så da gjenstår den andre siden også. Dette var en kose jobb og jeg bruke ca 5 timer tilsammen. Jeg liker å ta meg god tid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Nå er neste prosjekt å bytte radiator. Jeg har lenge lappet på radiatoren, men det fortsetter å piple ut kjølevæske på nye steder. Jeg har funnet noe på nettet http://www.paddockspares.com/catalogsearch/advanced/result/?sku=577609

 

Kan en av disse være av samme type ?

 

P2232586_zps97099cdb.jpg

P2232587_zps2dfaeb55.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...