Gå til innhold

Fjerne sidevinduer


Dan-Ove

Anbefalte innlegg

Blender med helplate. Knekt inn fram og bakkant.

 

 

Her er det veldig viktig å legge ut bilder fra alle bauger og kanter! Dette skal jeg gjøre også! møkk lei de rutene som bare skrangler og lekker og hele tida er i fare for å bli knust av ymse last baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det før og dette er ingen heksekunst. Største jobben på litt nyere utgaver er å fjerne gammelt vindu....

Mål opp plate lengde x høyde, ca 10 mm knekk bak og foran.

Fjern et par nagler bak ved de små vinduer.

Bruk litt tetningsmasse rundt plata, poppe fast i gamle hull ev lage noen nye.

På innsiden kan man isolere og kle med teppe.

 

Dette har jeg også planer om, hører gjerne mer om hva/hvordan når du har fått det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er heller ikke glad i disse vinduene. En drittsekk knuste et slikt sidevindu hos meg. Alarmen løste ikke ut, er vel bare kobla til dørene. Kosta bare 7 lapper å få en ny rute!!! Ingen billigsjapper på nye ruter som kunne skaffe tilsvarende. Ønsker meg soting eller "hel ved". Irriterer meg over at jeg ikke kan noe som helst liggende i bilen uten at det er synlig utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke glad i disse vinduene. En drittsekk knuste et slikt sidevindu hos meg. Alarmen løste ikke ut, er vel bare kobla til dørene. Kosta bare 7 lapper å få en ny rute!!! Ingen billigsjapper på nye ruter som kunne skaffe tilsvarende. Ønsker meg soting eller "hel ved". Irriterer meg over at jeg ikke kan noe som helst liggende i bilen uten at det er synlig utenfra.

 

Jeg har 2 komplette nye bakvinduer med ramme liggende om det skulle være aktuelt. 1000,- for begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

møkk lei de rutene som bare skrangler og lekker og hele tida er i fare for å bli knust av ymse last baki.

 

Kjenner dessverre igjen det der. Finnes det noen mindre drastiske løsninger for å få bukt med skrangling, lekkasjer etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

da var endelig bakrutene mine vekk også!! en skikkelig etterlengtet ombygging!

 

Meeeen, løsning innvendig har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Trenger litt inspirasjon og ideer her. så om noen har bilder eller forslag så setter jeg pris på det.

 

Her er ett bilde også:

 

473219_10151470236135524_876290523_23761645_1213990619_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

da var endelig bakrutene mine vekk også!! en skikkelig etterlengtet ombygging!

 

Meeeen, løsning innvendig har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Trenger litt inspirasjon og ideer her. så om noen har bilder eller forslag så setter jeg pris på det.

 

Her er ett bilde også:

 

473219_10151470236135524_876290523_23761645_1213990619_o.jpg

Otroligt bra, tufft, praktiskt och tufft en gång till :wub:

Har du føljt rådet som blev gett tidigare i tråden?

Kan du førklara allt du har gjort och vad du tættade med?

Gærna några nærbilder också. Var du har poppat osv? Vill gærna se hur det blev vid bakdørrarna och vid de små bakrutorna.

VIKTIGT. Hur fick du ut sidorutorna!

Tips???

På førhand tack!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en runde med fotodingzen i morra å lage en lite "oppskrift" på hvordan jeg gjorde ting. Lettere enn man skulle tro i grunn..

 

Rutene var lette å få ut, dra av den lille pakningen på utsiden og så borre ut alle popnaglene rundt hele ruta, så er det bare å stå på utsiden å ta i mot når en sitter inni å dytter/dunker den forsiktig ut. (innertrekket rundt vinduene er en fordel å fjerne for å komme bedre til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...