Gå til innhold

Konebildrømmen en realitet!


toniali

Anbefalte innlegg

  • Svar 669
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nu må De passe munnen Deres frue, for her lander gribbene før muskedunderen er bygget. :o

 

Nei, Oscar får du i hvert fall aldri selge! Hvem skal Litjkar´n konversere med på treff de neste 20 årene?!? :blink::(

 

Å, du kommer nok på bedre tanker snart. Håper jeg! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alltid få i pose og sekk, så hverdagsbil er viktigere enn "hobbybil". Som Jermund sa: det dukker alltid opp en seriebil for salg :-). Håper det ordner seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi Defender som erstatning, eller annet med LR logo på??

 

For om du har tenkt å bytte ut to Seriebilen og en RRC med en Yotota, så blir nok stemningen en annen ;)

 

Synd du har kommet i skvis med de tankene der.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet at vi kunne byttet ut Classicen med en Disco 2 eller en RR dieselvariant, men tror ikke vi har råd, gitt.

Er vel ikke stor rift om en 4-dørs Classic med betydelig rust i kanaler og gåen servo, vi jeg tro.

 

Huff, vi får se. Har ikke lyst til å kvitte meg med Oscar, jeg, men må jeg, så må jeg :-(

 

Frister meg midt i en viss plass å kjøre noe japansk ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kan sette en "viss plass" i en seriebil om ikke så altfor lenge til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en lengre pep talk med min kjære far i dag. Han får seg sveiseapparat nå, så det er mulig han overtar den lille svarte.

Prøver nok i det lengste å unngå og selge Oscar. Har altfor mange planer med han.

 

Trenger litt hjelp:

Nå er jeg alene hjemme en uke med bare Oscar som fungerende bil (gutta er på jobb i Bergen), men hverken blinklys eller vindusviskere virker. Mistenker at en sikring er gåen. Tok ut 25A sikringen og den har en slags bulk i midten. Tror den er gått. HVOR får jeg tak i ny?

Prøvde på den lokale Statoilen her, men de hadde bare opp til 15A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en sikring av en god nabo som har det meste på lur, ja :-)

Han sjekket den gamle sikringen også og mente den ikke var gått likevel. Da har jeg i alle fall en ekstra. Satte batteriet på lading i natt og nå virker blinklysene på ene siden.

Er det sånn at hvis det er lite strøm på batteriet, så kobler sånne lys ut?

Hovedlysene virket.

Nå mangler jeg bremselys og blinklys høyre side. Sjekket pærer og de er ok.

Lyst på nye ledninger over hele fjøla... Kjedelig å være mekanikerløs når Lucas slår til :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert jordingen, hvis den går rett på skruen i skjermen. Var dårlig på min også. Skru ut begge skruer på blinklyset og rens alle flater og kontakter med litt sandpapir. Sjekk at glødetråden i pæra er hel når du først har det åpent. Meget enkel jobb.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig det er dårlig kontakt i hendelen, men jeg klarer ikke å få åpnet den. Skruene sitter på baksiden og jeg kommer ikke til. Ikke ser jeg bak der heller ?

Det har blitt endel sykling på butikken denne uka. Takket være søsters Yota kom jeg meg i hvertfall på hundetreff i helga....

I kveld kommer mekanikerene hjem igjen, så hvis jeg er heldig får jeg kanskje litt hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...