Gå til innhold

Regumering av dekk


lafterolf

Anbefalte innlegg

Nå er jeg overmoden for gode store vinterdekk. Markedet ser ikke ut til å kunne tilfredstille mine krav til størrelse og mønster. I Trøndelag finnes det kun en bedrift som driver med banepålegging og de ønsker kun å gjøre dette på lastebil. For mye stress med privatkunder med andre ord.

 

Men jeg gir meg ikke. Vet det finnes bedrifter sørpå som fremdeles liker oppdrag, men hvem?

 

Jeg har noen gode stammer og ønsker banepålegging. Fant et mønster jeg har litt tro på, bilde lånt av Finn.

Har prøvd samme mønster før på banepålagte dekk og synes dette er topp.

med_gallery_1946_9_4563.jpg

 

Jeg ønsker i denne tråden tips om hvem som utfører, gjerne andres meninger osv, med andre ord, denne tråden vil nok bli like heftig som hvilken som helst olje eller dekktråd her på forumet B)

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mønsteret du har funnet Rolf, er meget godt egnet!

Mener det i utgangspunktet er Bridgestone sitt, og på min arbeidsplass har vi det på ca. 25 biler. Vi kjører piggfritt på 90% av vognparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man, når man får lagt nye bane på dekkene, få lagt på gummi som ikke blir steinhard i gnallfrosten?

Hvis ikke, synes jeg en del av poenget blir borte, og jeg kan like godt kjøpe f.eks 35" BFG M/T med det nye mønsteret og få de seipa.

 

Jeg har også undersøkt litt, men finner ikke 315/75/16 verken i Norge eller Sverige. Største vinterdekket er 285/75 16. Altså 33".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lastebilmønster og gummiblandingen er topp. Jeg har kjørt på dette før og har aldri hatt bedre dekk.

Banen har de på rull og bredden skjærer de til dekket. Med andre ord spiller størrelsen på dekket mindre rolle.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 9 år senere...

Har selv hatt dårlig erfaring med regummiert hvor stammen har revnet pga røket cord

og hvor banen har løsnet pga luft mellom stamme og bane.

Riktignok endel år siden og med person og varebiler.

Storbilkompiser er stort sett fornøyde.

Personlig er jeg så glad i de gamle bilene at det blir nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...