sondre b Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 Satt og så på bilder av gamle Discoen , da oppdaget jeg noe litt artig. Se på skiltet av den gamle og den nye (gamle). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Du er forpliktet til å kjøpe nr 241 når den dukker opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Ja! Og kjøpe tilbake 252, slik at du har hele rekka. Vi får heller hjelpe deg å bruke noen av dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2020 241 eller 242 eller ikke. Man vet aldri hva som dukker opp Helt voksen blir man tydligen aldri helt. Kom i dag i posten en liten chips fra GB og Boosttune - BPS garage. Stage 2 med boost mod. ( ingen boost boks,) Funket knallbra sammen med uoriginal eksos, modda luftfilterboks, EGR borte vekk seff. stor intercooler og høyere ladetrykk. Slik burde TD5 ' en gått originalt. Bitte lille hjernen Bort med boost box FF... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 Er det bare plug an play eller lodding osv? Er det lov å spørre hva den koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 Om du har lyst til å selge boostboksen så er jeg interessert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2020 Kommer litt ann på hvilke årsmodell du har. Fra 2002 er det vel , kan man tune via diagnoseporten (OBD) Da skal ECU`en være merket NNN........ Før 2002 (ECU merket MSB.....) må man fysisk åpne ECU`en og ta ut epromen (chippen) og lodde inn en sokkel. Da kan man sette inn ny remappet chip. Har MSB ECU men sokkel var allerede på plass . Koster sånn ca 2k dinarer. Jermund: Har jo en ECU til som jeg har programert opp mot dysene i bilen. Ryker den jeg har nå vil jeg hive inn denne ecu`en og tuningbox/ boostbox. Kjekt å ha på hylla sånn sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 Ja ser den, bør ikke selge noe man kan behøve senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 29. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2020 En service i dag med olje og div. filter. Som alltid blir det jo litt søl. Denne gangen tråkka jeg oppi bøtta med spillolje Resultat: 8 pluss liter utover. Enda godt man var bestykka med høye slagstøvler Diffen bak har også fått på en slik beskyttels dings. FF... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 14. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2021 I dag har det vært ei runde på Discoen. Byttet motorlabber, Hardy kobling i bakre mellomaksel, og montert ny fremre mellomaksel. Det å bytte motorlabber er litt styr på disse bilene. Det meste er i veien for å komme til å få skrudd. Gikk greit på Babord side når man demonterte oljetilførsel til turbo. På Styrbord måtte Fuel kjøleren løsnes Motor måtte heves en del for å få motorlabber ut-inn. Mellomakselbytte og Hardy bytte var grei skuring. Dette ble gjort fordi jeg hadde noe vibrasjon ved pådrag. Vibrasjonen borte etter operasjon. Forresten viktig å bruke originale motorlabber. Uoriginale labber virker for harde og gjør ikke jobben like godt. (sjølprøvet) Noe forskjell på gammel og ny labb Ny på plass. Alt på plass FF... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 16. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2021 Å så var det besøk av Tres Amigos Det viste seg å være ABS føler høyre bak. Easy fix og Tres Amigos har forlatt selskapet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 (endret) Litt klargjøring til forsommerens tur. Ny bremseslanger bak ( de gamle var vel korte) Litt mer elektriske greier. To batterier (bak i bilen), 25A batterilader , inverter , strømuttak med integrert automatsikring for ekstern dieselvarmer etc. og et ekstra solcellepanel på 120W ( i tillegg til det på taket på 100W). FF... Endret 16. mai 2021 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 16. mai 2021 Del Skrevet 16. mai 2021 Er det igjen farge på caliperne enda altså, de ble malt da den fikk nye sommerfelger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 16. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2021 De er overhalt og malt en gang etter det. Har ikke holdt allverden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 27. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2021 Da har Discoverryen blit brukt som turbin igjen. Tilbakelagt en ca. 1850 km. Ikke noe tull, bare glede nesten. Fikk en rar lyd i cupevifta når vi var nesten hjemme. Her er årsaken: Turen gikk i korte trekk til Finnskogen, Femunden, Røros, Tynset, Dovrefjell, Finndalen, Lom, Valdresflya, Golsfjellet, Dagali, Veggli og Numedalen. Norges nest høyeste vei .Tronfjell 1666 moh. Her var det snøras i fjord (2020) Fra Lom Fyttikatta FF.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Ser knall ut! Flere som gleder seg til tilsvarende så snart feriemodus setter inn... Og jepp - det går fra tid til annen ganske så store snøskred i Knutstugugrove (som den skredbana rett vest for Fossbergom heter). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 19. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2021 (endret) Ikke kjør til siden nå du skal snakke i tlf'en. Blir bare bryderiet og arbeid av sånt Jeg gjorde det nå rett før snøen kom , der det så ut som det var flatt og fint ut til siden. Ble vinsjing å styr for å få den opp på veien igjen. Resultat: Sandsøleslipa felger ,en list , en skvettlapp med festebrakett løsna. Da oppdager man også sef. rust baki oppi hjulkassa. Altså sveising og styr. Ny festebrakett til skvettlapp (i alu) med stag måtte lages. Nye skvettlapper også montert, kjøpt i kjøkkenavdelingen på Biltema Ellers har Disco- Verryen fungert perfekt som turbil også i høst. Endret 19. desember 2021 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haakonbs Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Fin D2 du har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Fin bil, godt du er selvhjulpen Handyman. Fine turer ser det ut til også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 19. desember 2021 Del Skrevet 19. desember 2021 Si ifra om ZU-felgene skal selges, de ville passet fint på neste prosjekt her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. desember 2021 Del Skrevet 20. desember 2021 Men flatt var det jo - bare litt for vått... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 30. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2022 Litt småfix igjen, denne gangen i fremdriftsavdelingen. Det er litt mistenkdomt når det "svetter" rosa rundt stussen her (ikke helt ukjent på detta TD5 greiene) Her er nok årsaken. Ingen glatt flate på stussen her lenger. Ny stuss m/ pakning. Denne lufteskruen i plast er en meget dårlig patent på TD5'ene. Denne i metall bør funke meget bedre. FF.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 23. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2022 (endret) Da har Discoverryen fått litt "småstell " igjen. Nytt svinghjul, clutchsett,nytt seal på veiva og transfer boks, ny clutch gaffel og trustelager, nytt kontaktsett innslag starter, nye klosser og skiver foran, ny injector kabelstokk ny downpipe og toppdekselpakning. Clutch sett og svinghjul ble levert av LOF-clutches og var av typen massivt med fjærene i clutchplata ( power spec.). Ble en helt ny bil å kjøre da det gamle dobbelt masse svinhjulet var rimelig kaputt i tillegg til at den begynte å slure på chlutchen Dette ble bytte av undertegnede uten å jekke opp bilen. Girboksene ble tatt ut i to deler. Rør til chlutchslave ble også byttet. Endret 23. mai 2022 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Du store verden. Det virker så enkelt for noen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 23. mai 2022 Del Skrevet 23. mai 2022 Ikke dårlig å få til det uten jekking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.