telindnor Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Hva gjør en CDL egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Center diff lock på Grenlandsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, sondre b skrev: Center diff lock på Grenlandsk Aha...ja for disse moderne D2ene har jo ikke DET originalt nei........ Jammen godt du kan benytte noen deler fra en SKIKKELIG Disco da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, telindnor skrev: Aha...ja for disse moderne D2ene har jo ikke DET originalt nei........ Jammen godt du kan benytte noen deler fra en SKIKKELIG Disco da Rolig nå. Noen har alt oppkobla. Noen har utaket ferdig på transfer`en (min) Og noen har ikke i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Sitter transferkasse fra D1 på denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 23. november 2019 Forfatter Del Skrevet 23. november 2019 Ja men gir sjalte og høy og lav sjalte enheten er fra D2. Derfor ekstra arbeid med å få tilpasset sjalteenheten på kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 Er 2 muligheter for å løse problemet med spaken. Enten tilpasse bilen til en spak fra Disco1, eller kjøpe en spak til Disco2. Jeg ble aldri kvitt vibrasjoner i min spak fra D1, så i neste bil ble det kjøpt tilpasset spak fra Ashcroft. Den fungerer som den skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 24. november 2019 Forfatter Del Skrevet 24. november 2019 (endret) Da har ting blitt montert og justert. Også gjort et triks når det gjelder HDC `en. På denne bilen sitter det en overføringskasse fra D1. Den kassa har ikke bryter i seg som gir beskjed at vi er i lavserie. Da vil heller ikke HDC`en virke. Gjorde et lite triks der og forlenget ledingene som skulle vært inne på kassa og trakk de inn i kupeen. Hentet styrestrøm fra selva HDC knappen i dashen og inn på et rele sammen med ledningene fra kassa. Så nå Tror doningen at det er bryter i kassa og HDC`en fungerer. Baksiden er jo at den da også vil være mulig å koble inn i høyserie. Hadde først litt resonans når girkassa vrei seg ved pådrag. Kanskje noe ala det YMK nevner. Hos meg var det for liten avstand mellom Høy/Lav sjaltermekanismen og karosseri. Litt justering her så er det ikke stort som forplanter sep inn i kupeen. Luretriks. Nå virker både HDC`en og CDL`en gitt FF... Endret 24. november 2019 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 Du er jaggu meg en liten trollmann til å fikse ting ass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2020 På 24.11.2019 den 21.09, telindnor skrev: Du er jaggu meg en liten trollmann til å fikse ting ass Trollmann og trollman. Født av fattige foreldre, genererer kreativitet Noen bilder fra et hyggelig kjøretreff ved Grenland Motorsenter Flittig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 18. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2020 Flott kjøreområde i Svarstad Grisa te bilen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 28. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Var under bilen her om dagen for å fette opp kryssa i mellomakselen. Var vel mye slerk på fremre flens ut av transferkasse meg forstått. Bestilte derfor et kit fra syncro gearboxes med lager. simmering, låsering bolter og flens. Tappet først olja av transferboxen. Demonterte flens og brukte den gamle mutteren til å lage overgang fra utgående aksel og inn på glidehammeren. Først ble simmering og låsering demontert. Noen få nokk og ut med aksel og lager. Av med gammelt lager på med nytt og inn med aksel og lager igjen. Låsering, simmering på med flens og mutter. Husket å fylle på olje på på kassa og montere mellomaksel. Et par timers arbeid. Sopet unna litt sann på traverser og kanter under der . Rester etter kjøringa på Svarstad for noen dager siden FF... Endret 28. januar 2020 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) En liten økt med olje ut og inn av aksler I dag. Først olje inn med manuell pumpe, det ble for tungvint. Gikk så over til El. pumpe. Lettvint FF ... Endret 1. februar 2020 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 1. februar 2020 Del Skrevet 1. februar 2020 Se der ja. Bra å se det er flere som smører og vedlikeholder om dagen. Ser mer behagelig ut med flislagt gulv enn snø og is :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2020 39 minutter siden, Jasswass skrev: Se der ja. Bra å se det er flere som smører og vedlikeholder om dagen. Ser mer behagelig ut med flislagt gulv enn snø og is :-) Ja smøring er sunt (året rundt) Har isolert skruplassen også . Og varme fra varmepumpe ved behov Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 På 6.1.2020 den 8.08, sondre b skrev: Født av fattige foreldre, genererer kreativitet Det var godt sagt Bra jobbet. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. februar 2020 Del Skrevet 3. februar 2020 Kremolje i diffen? Legg opp åndeslangen bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 3. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2020 Kan godt være at en oppgradering av lufting hadde gjort seg. Olja på framdiff. var klar og fin. Bakdiff. hadde en litt mer gråaktig farge men ikke all verdens med skum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) Når man skal sitte slik i noe uker, er det greit med internett. (kan fort bli noe kostbart da) Sommerdekka på bilen i dag er av dim. 265-70-16. Litt for store for å være innafor 5% en og noe sporete på slitt veg. Beslutta derfor å prøve 245-70-16, av det kjente merket LingLong Green Max R620 Helt greit mønster sammenlignet med General Grabber AT 2 dekka. Vil prøve å få tak i ett sett med D2/P38 felger til, for å putte GG dekka på. Så er jeg godt bestykka også til kjøring uttafor veg Hva de neste ukene vil bringe Hmmm...?? FF.. Endret 14. februar 2020 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Synes de dekkene som sporer mest (spissing tilpasset evt. uorg. dimensjon) har rette kanter og liten åpning mellom knastene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) Sitat Synes de dekkene som sporer mest (spissing tilpasset evt. uorg. dimensjon) har rette kanter og liten åpning mellom knastene. Helt enig her. De gamle 265 GG dekka virker rettere i kanten enn de nye 245 LL dekka. Hadde 255 GG AT (ikke AT2) på forrige Disco. Disse hadde også rette kanter og sporet en del. Er forresten spent på hvordan LL 245 dekka kommer til å ta seg ut på ZU- felgene Endret 14. februar 2020 av sondre b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Jeg er av den oppfatning når det gjelder D2, at sporer den er noe galt. Har du gått nøye over alt bevegelig på forstilling? Og spissing er rett? Er den hevet gjør feil castervinkel at sporing vil forekomme. Slitte dekk sporer mer enn nye også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 D2 som sporer kan også komme av slakk i bakstellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondre b Skrevet 14. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2020 Ja sporing kan komme av flere ting. 265 dekka er som nye når det gjelder mønsterdybde. Bilen sporer ikke med 245 vinterdekk med original alufelg. Ja bilen er hevet ca.2" og jeg kan ikke tenke meg at det er gjort noe med castervinkel. Det er ikke slik at den sporer uansett, men da spesielt ved slitte veier med groper og det er ikke uvanlig . På forrige D2` en var watts linken gåen og det var naturlig nok absolutt merkbart for kjøreegenskapene. Dekka blir primæret ikke byttet pga sporing men pga at den er uenfor 5% på rullediameter og feil på speedometer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Man glemmer ofte at spissingen/spredningen forandrer seg under kjøring. Justering som matcher dekk og felg gir null spissing/spredning under kjøring. Bredere dekk gir større rullemotstand og krever annen grunninnstilling.. Endring av felginnpress likeså. Caster endres ved kun heving , spiising likeså. Spredning i sving også. Ikke rart man får skjevt slitte hjul eller trappeslitasje. Noen vinkler kan justeres greit,andre krever mer modding. Caster correctiondeler. Vet ikke om det er noe fasitsvar på dette. PS. Alle vinkler endrer seg litt ved innfjæring,krengning,aksellerasjon,osv. Men gjennomsnittlig peker forhjulene i fartsretningen og rett vinkel på veien. Da blir slitasjen riktigst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.