Gå til innhold

RRC 1987 3.5L EFI Atomat


Jachem

Anbefalte innlegg

Det blir for dyrt med V8'er nå mens jeg er student, så jeg ser meg nødt til å selge min Range Rover Classic med tungt hjerte :(

 

Jeg har hatt bilen siden 2009, og i begynnelsen dokumenterte jeg mye av det jeg drev med her: KLIKK

 

Kilometerstand på bilen var 280 000 før jeg byttet speedometeret og satt inn motor og automatkasse. Motoren er pusset opp hos Ryen Auto for ca 30 000 km siden.

 

EU godkjent hos NAF Lillehammer 16. august i år.

 

Har bilder som dokumenterer de fleste reprasjoner som er gjort.

 

Kjente feil og mangler:

Spylervæskemotor defekt (ny medfølger)

Dårlig kontakt på instrumentpanel, lys for oljetrykk defekt

Rust i nedre bakluke, "stoppet" med ovatrol

Sentrallås og litt dårlig åpnemekanisme på ei bakdør

Håndtak knekt i kulda forran på passasjer-siden

 

 

Reperasjoner utført:

Nye jordingspunkter i karosseri, ramme og motor

Utbedret innertak: tørket og malt hvitt.

Rust hjulbuer fjernet og erstattet med stål.

Setebeltefester utbedre

Ny tak-antenne.

Innerdører fra 90-tallet.

Bensintank byttet og innspeksjonsluke for bensinpumpe i gulv laget.

Ny ledning m. relé til bensinpumpe

Nytt bensinrør (kopper) tilførsel motor

Byttet tank m. bensinpumpe

Bremsecalipere demontert og overhalt

Nye bremseslanger og bremserør forran

Nye hjullagre og simringer på bakaksel, ny diffolje

Boge-enhet fjernet

Eksosanlegg utbedret, bakre lyddemper fjernet

Dynamo bytta

Bakre tverrbjelkefra fra '93 og forsterka med stålplate

Bytta ledningsnett på EFI'en

Bytta til automatkasse og converter fra 90-tallet

Filter/olje i automatkassa bytta og ny Kickdown-wire

Slanger til varmeregisteret bytta

Nytt batteri høst 2010

Endel foringer til hjuloppheng bytta til original lr-foringer

 

 

Medfølgende:

Originalt finfilter (bensin)

Originale dørtrekk

Alu. vinterfelger

Nytt oljefilter

 

 

Jeg jobber om dagen med å utbedre innvendig og motor.

Prisantydning kommer senere her i tråden, kom gjerne med bud per e-post: joakim_fredriksen *ætt* hotmail.com

 

excl Denne tråden forbeholdes spørsmål som også kan være til hjelp for andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisantydning?

 

Jeg har tenkt meg ca 30 000 for bilen.

 

Motorens tilstand spiller mye inn. Prisen vurderes fortløpende etterhver som jeg i disse dager feilsøker EFI.

 

Kom gjerne å se på bilen hvis det ser interessant ut! Ring/sms til nitti 70 72 80.

 

Veldig god vinterbil med godt varmeapperat, motor/coupe-varmer og varmetråder i bakrute! ;)

 

EDIT: Trykkleif

Endret av Jachem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sak-kyndig personell på EFI har uttalt at det er en sensor (føler) som gjør at bilen av og til ikke går som den skal. Jeg er derfor i gang med EFI-feilsøkingsskjema, og har blant annet finjustert throttle-meter ved hjelp av multimeter. Men feilen har jeg ikke støtt på enda.

 

Forøvrig har jeg utbedra innerdørene fra 90-tallet og justert gir-velgeren til den nye automatkassa. Jeg har også gått til anskaffelse av svart teppe/filt til å dekke gulvet.

 

Siden jeg ikke har funnet EFI-feilen ansees bilen til å ha en verdi på 25 tusen.

 

 

Håper noen vil overta denne nydelige bilen! Snart må den ut på finn.no :unsure:

 

EDIT: Trykkleif

Endret av Jachem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går natt lakk det ut masse olje etter jeg kjørte bilen inn i garasje kvelden før. jeg skulle nemlig vise bilen for aktuell kjøper igår - han ble jo ikke videre fornøyd...

 

Nå ligger den ute til kun 15 tusen på finn!! Det for å få inn noen bud på hvor mye jeg kan få for den som den står med oljelekkasjen. Så vurderer jeg det opp mot å rette opp skaden, for igjen få 20/30 tusen, avhengig av motorens tilstand/humør/dagsform.

 

Kom gjerne med bud! Flott RRC med svært lite rust, ryddig mottorrom og alle de kjente og kjære feila (sentrallås, dårlig vinduspussemotor og lite lys i dashbordet). Også kult nummerskilt da ;)

 

Finnkode: 32103594

 

EDIT: Trykkleif

Endret av Jachem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det lakk motorolje. Det hadde kommet over en liter over natta bare. Det drapp (fortidsform av "å dryppe") fra bellhousingen og automatkassa. Så langt har jeg fått forslag om to løsninger:

  1. Svært mye bruk av startmotoren for å få bilen inn i garasjen den kvelden har ført til "høyt trykk" i motoren. Motorolje har da kommet over i bellhousingen, men først rent ut i ettertid (gjennom inspeksjonsluke i bellhousing). Reprasjon av EFI vil gjøre at lekkasje ikke oppstår igjen. Fyll på ny motorolje når EFI er OK.
  2. Temperaturforskjell mellom å ha bilen ute, og inne i isolert garasje har ført til lekkasje. Simring/foring rundt veivakslingen er gått lekk, og varmt motorolje rent ut. Bruk elefant for å heise opp motor, bytt simring/foring og alt er OK igjen.

Fler teorier?

 

Bilen skal flyttes i morgen, så den er på jakt etter nytt hjem på Toten. Send gjerne SMS til meg hvis du kan være behjelpelig, eller vet om noen jeg kan kontakte. :)

 

EDIT: Hyggelig totning allerede tatt kontakt! Rangen har fått garasjeplass over jul :)

Endret av Jachem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Etter fjorårets uhell med bilen, ser jeg meg nå nødt til å selge bilen til ytterligere nedsatt pris.

Prisantydning er nå 6000kr inkludert deler. Det er mye gamle/dårlige deler, men den komplette motoren skiller seg ut. Derfor setter jeg motoren til 1000kr, uavhengig av bilsalget. Øvrig delesalg fortsetter som før i "garasjelag".

Ved kjøp av bilen forventes det at kjøper tar med seg endel av delene. Står delene fortsatt uten bud, ja da er kjøper heldig og kan plukke fritt!

Bilen står sammen med alle delene hos bestefar i Hobøl. Jeg bor selv i Gjøvik.

Jeg har skrudd mye på bilen i 2009/10, på tross av at motoren hele tiden har vært problematisk. Prosjekttråden viser mye av det jeg har gjort.

 

Finnkode: 32103594

Salgstråd: KLIKK

Oppussing-prosjektet: KLIKK

Garasjesalg (bildeler): KLIKK

 

Mob: 90 70 72 80

Epost: joakim_fredriksen *ætt* hotmail.com

Jeg skal også prøve å følge med på PM'er her inne i tiden fremover.

 

excl Bud/spørsmål på deler gjøres i "garasjeslag"-tråden.

excl Bud/spørsmål til bilen gjøres her i bilsalg-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg prøver nå om markedet er klart for bilen min: skal bort

Kort oppsummert:

3.5L EFI automat, 150 000km. SR12000.

Utvendig veldig fin bil, kun en bulk høyre forskjerm.

Lite rust

Mye slitedeler bytta

EFI-troll og gåen simring mot girkasse trolig kaputt

God automatkasse

Noe rotete/ufullstendig interiør

 

Kan besiktiges i Hobøl, Østfold.

Forumpris 6000kr - bud på PM eller nitti 7072 åtti

Kommer på finn.no etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...