Gå til innhold

Ny defender


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har dere sett bildene av den nye defenderen som kommer? Jeg leste om den i helga, ble noe betenkt kan man si.

 

Hvis ikke dere har sett bildene, så kan dere se noen her: http://www.hegnar.no/motor/article649257.ece

 

Ikke så ulik en Skoda Yeti i grunnen. Og med kvaliteten som Land Rover har hatt på bilene sine de siste årene kan det kanskje være like greit og kjøpe en Yeti <_< .

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant jo ut at det allerede fantes en tråd på Defender-forumet om dette. Var ikke klar over at Ikon skulle være en Defender, trodde Ikon var noe a la Range Rover Evoque eller hva den nå heter. Altså at Ikon skulle være en type mini-Defender, på lik linje med at Evoque'n ikke er en "ordentlig" Range Rover :lol: . Men det er nå min mening da.

 

Fortsatt fin dag ønskes

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan-Einar

 

Det var en fin film på en regnfull kveld. Den gule så jo riktig flott ut. Hadde fått baklyktene til en eldre Freelander, men dog. Fin bil.

 

Venter nok med å bestille.

 

Synes 3-dørs Evoque også er artig. En slik ville kledd min gamle 3-dørs Range Rover "ganske" bra. Blir nok ikke bestilt en slik heller, leste i går at jeg måtte ut med 880 tusen for å få den slik jeg ønsker den. Med bensinmotor og 4WD.

 

Ha en fin kveld og drøm søtt

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defender er historie! dette blir det samme som å kalle en Daewoo Chevrolet og tro de kan ri videre på navnet, får håpe de lærer litt av Mercedes og deres G klasse som de egentlig hadde tenkt å avvikle, de innså at det ikke finnes noen erstatning for denne type bil.Dette innebærer vel kanskje at deres marked blir enda større, sammen med Iveco og deres Massif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defender är en Icon, och hur mycket jag än älskar min Defender så välkomnar jag den nya Defendern.

Om jag hade bytt så tror jag faktiskt jag inte hade saknat bråket, läckage av vatten in i kupen, rostiga hängslen osv.

Nej folkens, jag välkomnar den nya. Tror jag....

Jag köper den nya! Tror jag...

Men jag säljer inte min gamla Defender! Det vet jag!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer i grunnen på hvorfor denne topic'en ble flyttet hit. Hadde passet bedre under "Land Rover generelt" fordi dette produktet her er ingen Defender eller ur-Land Rover. Så det er like mye en diskusjon om at Land Rover nå er "passé".

 

Borte er det enkle og trauste, borte er det trofaste og gamle utseendet. Det enkle er jo borte for en del år siden likevel, men på en måte har de klart å beholde utseendet gjennom alle disse år. Presentasjonen så ut som en film hentet fra "The 5 % community", selv om det var artig å få se de nye bilene.

 

Så egentlig hører denne tråden hjemme under "Land Rover generelt" der jeg startet tråden. Så kan vi sutre og klage litt der, gråte en skvett over alt som er over. Og kanskje vi kan finne ut at våre ærverdige produkter kan få gode arvtakere. For eget vedkommende vil jeg si at jeg kjøper nå heller en X3 eller GLK hvis jeg skal kjøpe NY firhjulstrekker. Blir nok GLK :) , den er så stilig kantete.

 

JEG VIL NEMLIG SUTRE OG KLAGE FOR AT FANTASTISKT UTSEENDE BILER NÅ BLIR BORTE :lol::lol::lol: . Og det vil jeg gjøre under "Land Rover generelt" fordi jeg er så godt som aldri inne på "Defender", eller "Freelander for den saks skyld. Sliter med å klikke meg inn på "Evoque" også, men skal innrømme at jeg har vært og sett på alle nevnte Forumområder B) .

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en som kommer til å kjøpe GLK være berettiget til å klage på Defenders etterfølger og at dagens Defender ikke er enkel nok lenger? Spøk til side. Det er et forslag på etterfølgeren etter Defenderen og det første konkrete resultatet av Ikon prosjektet. Da hører tråden hjemme her.

 

Land Rover generelt

Forum for alt som på en eller annen måte er relatert til Land Rover, men som ikke er modellspesifikt eller naturlig hører inn under ett av de andre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore da.

 

Nå føler jeg meg som "offer for en maktdemonstrasjon" fra moderator.

 

Blir liksom ikke noe oppstyr om jeg går nedover gata med plakat "Ned med Tore" så jeg dropper å demonstrere.

 

Dessuten regner det.

 

DA SKAL JEG SUTRE OG KLAGE HER INNE.

 

Joda, bilen er fin. Men det er ikke noe IKON. Et Ikon er noe som er unikt og kjent. Den nye Land Rover'en er bare et "malaysisk bi-produkt".

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Forklaring: "malaysisk bi-produkt" var samlebetegnelsen på alle kjøretøy med fire hjul som kom fra Østen den tiden jeg var ung. Slikt var på den tiden liksom ikke regnet som bil, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

En trailersjåførsjåfør jeg traff en gang ble helt ekstatisk da han fikk se 109'ern min. "Aro Aro Aro!" nesten ropte han mens han gestikulerte med arma. "Nei nei" sa jeg, "Land Rover". Hjalp ikke; mannen under bilen og slo hæla i bakken med taktfaste rop "Aro Aro Aro"! Han hadde jobba på Aro-fabrikken, og overbevist om at Land Rover var vestlig piratvare. Velvel, -jeg nådde ikke gjennom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...