Gå til innhold

Motom's Disco 2


motom

Anbefalte innlegg

  • Svar 798
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 uker senere...

Da var det på tide med en liten oppdatering igjen ettersom jeg faktisk har fått jobbet litt på bilen. Begynte på storservice i høst og forrige helg fikk jeg byttet olje på diffene og på transfer kassa. Hadde ventet med dette ettersom jeg ikke hadde fått messingpluggene til diffene. Deilig å bli kvitt plastpluggene for de satt ganske godt. Oljen så relativt bra ut og hadde nok vært byttet tidligere men det var på tide å bytte igjen.

FIkk fettet opp drivknutene også så da var det gjort. Lurer litt på om jeg skal prøve å få byttet kryssene i drivakslen foran ettersom de ikke har smørenippel... får bestille deler først. Renset også luftfilter for luftkompressoren.

 

Ellers er det meste gjort på stor-service listen, har igjen bytte av ACE filter men tror jeg skal ta bytte av oljen også.

 

Fikk montert noen morrosaker også... co-piloten har nå fått leselys og det er montert nye tåkelys foran men de er ikke koblet på ennå så bildene kommer...

 

gallery_2201_391_2079213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre, ser de har en modell med LED men de hadde ikke den på Torshow bilrekvisita der jeg fant den.

Kunne godt tenkt meg rødt filter men hvis jeg må velge tar jeg heller hvit lys. Hella har også en fin modell som kommer med to filtre men jeg fant den ikke hos noen av de norske forhandlerne.

 

Ser slik ut, bare lengre arm

osram-laslampa-copilot-k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skrudde fast i plasten og trakk ledningene bort til sigarett tenneren.

 

Hadde tenkt å bytte pære på lyset til sigarett tenneren også men den tviler jeg på om kan byttes uten å bytte hele stasen... Ikke så veldig viktig men når man først har panelet av så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste dagene har jeg måttet vri om nøkkelen ett par ganger for at starteren skulle slå inn. Byttet batteri for litt siden så regnet med at det var starteren og da jeg allerede hadde kjøpt delene for kontaktpunktene så tenkte jeg at det var like godt å få det overstått. Leste at det var vanskelig å få av den øverste mutteren på starteren og det stemte godt. Ga opp det og byttet delene uten å ta den ut. Fortsatt ganske knotete å komme til mutteren (12mm) som sitter mellom starter og motorblokken men da jeg fant ut riktig størrelse så gikk det en del bedre. Det hjelper å ha noen litt korte fastnøkler og lange armer som du kan tre mellom akslingen, styrestagene og oljerørene :(

 

Tok ikke mer enn et par timer så vel verdt £12!! Starter som bare det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var diesel filter også byttet. Vannsensoren har lyst av og til om morgenen og selv om den skal være litt upålitelig var det greit å bytte den. Hadde ikke noe diesel å fylle den med og primet ikke riktig første gangen så tok litt tid før jeg fikk ut luften. Byttet også sentrifugal filteret men rakk ikke resten men skader jo ikke å bytte det litt for ofte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det montert Disco1 viskerarmer med ny type viskerblad og det fungerte utrolig mye bedre enn de originale! Bakviskeren fikk tilsvarende viskerblad (måtte kappe det til litt ) og nå visker den over hele ruten :)

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakk å gjøre ferdig et annet prosjekt jeg har hatt liggende lenge. Land Rover selger vel noe lignende men fant ut at de var ganske dyre så lagde jeg det heller selv. Tror jeg hadde droppet nylon nettet og heller brukt stål netting av et eller annet slag hvis jeg skulle gjort det igjen.

 

gallery_2201_391_111538.jpg

 

gallery_2201_391_154179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var nesten alt bortsett fra lufting av bremser utført på storservice (har tatt med alle punkter store og små ettersom jeg ikke vet når det sist ble utført)!

 

Det har tatt litt tid men i dag fikk jeg endelig byttet filter på ACE ventilblokken eller hva den nå heter, og motorolje samt filtere. Trodde først oljeslangen under filteret måtte løsnes og så var jeg redd filteret kom til å sitte godt fast men det løsnet med håndmakt. Bortsett fra at jeg sølte litt og at noen hadde dratt skikkelig til bunnpluggen (manglet også kobberpakningen men hadde bestilt ny) så gikk alt greit for seg. Jeg tømte ikke ACE systemet helt for olje men tømte reservoiret og fyllte på ny olje der. Kommer til å gjøre det igjen etter hvert som det får sirkulert litt.

 

Fikk lagt om til sommertøfler også så nå er det bare fortsette arbeidet på takstativet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...