Gå til innhold

Motom's Disco 2


motom

Anbefalte innlegg

Nå ble ikke alt dette gjort i dag men postene har blitt slått sammen :)

 

Etter litt rydding i garasjen i dag så tenkte jeg det var på tide å gjøre ett siste forsøk på å få bakdøren til å henge litt bedre. Den har fungert helt greit men den har hengt noen mm for langt ned selv etter masse justering. Den nederste hengselen var naglet fast til døren og stoppet den fra å kunne justeres så i dag ble naglene fjernet med vinkelsliper og da fikk jeg de siste mm jeg trengte. Henger som den skal nå men fortsatt mye vekt på de to hengslene :( Har vurdert å fjerne basskassen og lage nedfellbar bordplate men får se om jeg virkelig trenger det. Har vurdert separat holder for reservedekket med plass til jerrykanne men det er fortsatt bare en drøm :D

 

Disco'n fikk seg en vask inn- og utvendig så nå ser den riktig så fin ut :) Forhåpentligvis klar for EU-kontrol til uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 798
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hehe, frister litt men ser de fleste lager dem med eget håndtak/feste i fangeren så da blir det fort litt mer knot hver gang døren skal opp. Forlenger bilen litt også så da blir det vel ikke godkjent heller :(

 

Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nok en milepæl overstått... EU godkjent for to nye år... så snart frontrute blir byttet og arbeidslys på taket er fjernet!

 

Noen som kan bekrefte at reglene har endret seg angående arbeidslys foran på taket? Sandmo mente bestemt at dette ikke var lov lengre (gjerne noe en kan vise til).

 

Frontruten ante meg at kanskje måtte tas da jeg fikk reparert en steinsprut i glasset men reparasjonen gjorde det ikke noe mindre synlig, nesten tvert om. Er ikke i synsfeltet mitt for jeg sitter ganske høyt men skjønner at det kan være i veien for andre :)

 

Så ikke 100% godkjent ennå men sier meg godt fornøyd med bilens tilstand uansett :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt lov med arbeidslys, men det er diverse krav.

 

Fra lovdata:

ARBEIDSLYS

8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys.

8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger.

8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent.

8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik de er koblet. Så dette har ikke endret seg med de nye EU reglene?

 

Skal være good to go det.

Men de kan kanskje ta deg på luxverdier fremover og samla refransetall på lyktene?

Det hetes vel og at arbeidslytene skal være merket med riktige bokstaver som tilsier at de faktisk er arbeidslys. 1000-metere/langlys på taket skal da bli underkjent fordi de har en helt annen merking.

Men hvorvidt det sjekkes er vel en annen sak..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Men de kan kanskje ta deg på luxverdier fremover og samla refransetall på lyktene?

 

 

Tror ikke det er slik, det gir jo ingen mening. Det er derfor det er arbeidslys, som kun kan være på ilag med parklys. Da blir total lux uten betydning, for du skal liksom ikke kjøre med de...

 

men for å gjøre det enkelt så er det jo bare tull å møte til PKK med en Led bar eller lignende påmontert.

Koble heller led baren eller de 2-4 lysene sammen på ett enkelt feste med en hurtigkobling for det elektriske. Gjør det slik at du med enkle grep kan løsne hele greia og ta den av. Gjerne med mulighet for en solid lås på hele festet ( så det ikke er for enkelt for slemme tyver å stikke av med lys til flere tusen spenn )

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig i den tankegangen men det er en del tekniske kontroller her

jøss, hvor bor du ?

 

Jeg bor rett på utsiden av Oslo, og tror ikke jeg har vært i en teknisk kontroll på 15 år eller mer. Det hender de står med skiltscannere og vinker inn biler som mangler PKK, årsavgift eller forsikring, samt lytter etter piggdekk, men ordinær teknisk kontroll har jeg ikke møtt på på evigheter.

 

Det har sikkert INGEN sammenheng med at Bilsakkyndige i praksis kvittet seg med teknisk avdeling ( som utførte gode, nøytrale PKK kontroller ) og erstattet fagfolka med byråkrater som kun er ute etter å drive inn avgifter. Det er iaf det de er opptatt av. Har man et teknisk spørsmål, kommer man som regel til stengt dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror ikke det er slik, det gir jo ingen mening. Det er derfor det er arbeidslys, som kun kan være på ilag med parklys.)

Det er kun krav til at arbeidslys skal være koblet sammen med parklys. Det står ingen steder at de kun skal virke på parklys. De vil virke om du bruker hovedlys også, lovlig koblet men ikke lovlig brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun krav til at arbeidslys skal være koblet sammen med parklys. Det står ingen steder at de kun skal virke på parklys. De vil virke om du bruker hovedlys også, lovlig koblet men ikke lovlig brukt.

 

Det har du muligens helt rett i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig bestilt litt JB Weld og har nå limt fast støvdekselet til senterlageret og levert alt til Powertrain gutta. Sitter som bare det :)

 

Utrolig synd at det ikke var helt riktig del! Det er ikke noe slark når man setter den på plass men den skulle vært 1-2mm mindre så den kunne blitt presset på.

 

 

driveshaft1.jpg

 

driveshaft2.jpg

 

driveshaft3.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mellomakslingen er hentet men ikke montert! Kjørte til fjells med den lånte og det er litt resonans i lockup så blir spennende å se hvordan den gamle fungerer. De balanserte den men var tydeligvis innenfor for loddene var fortsatt de samme.

 

Har ikke fått tatt noen bilder ennå men Disco'n kler høyfjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...