Gå til innhold

Motom's Disco 2


motom

Anbefalte innlegg

  • Svar 798
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Så fint ut dette. Var forbi der, i Defender, av den saktegående typen altså, bare noen dager før treffet. Men dessverre klaffet det ikke denne gangen.

Godt at bilen funket og er nogenlunde frisk!!

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var plutselig hverdagen tilbake og ettersom det var varm i luften så tenkte jeg det var på tide å få unnagjort det jeg liker minst... rustflekking.

 

Fikk pusset ned vinduskarmene der det var litt rust og hadde på rustmelk, primer og ett par lag med matt-sort lakk. Har gjort dette før men uten å ta ut vinduslistene så blir det jo aldri 100%. Holder vel noen år til :)

 

Neste er å ta hjulbuene der bakdørene gnisser bort lakken. Har prøvd å fikse dette før men sist gang reagerte lakken med noe og rusten kom tilbake sakte men sikkert... får se om jeg har mer hell med meg nå. Har i hvert fall fått blandet opp en boks med lakk i Blenheim Silver så få vi se...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gjøre det litt ordentlig denne gangen og tok av plastikken langs kanalene og under der så det fortsatt veldig bra ut, sikkert hjulpet av oljebehandlingene :)

 

sill.jpg

 

Hjulbuen har nå et strøk med rustmelk så får det bli maskering i morgen :)

 

wheel-arch.jpg

 

Gårsdagens resultat... ikke så værst men kunne tatt et strøk til tror jeg, det var ganske tynt det laget eller så var det slipingen min som var litt dårlig.

 

window.jpg

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått på ett par lag med grunning. For å unngå at grunningen synes pleier jeg å fjerne maskeringen og flytte den noen mm for så å slipe med kanten før jeg legger på farge. Får se om jeg gjør det samme med klarlakken eller ikke.

 

Siste blir vel å se etter gjennomsiktig folio som jeg kan legge oppå når lakken har tørket ordentlig :)

 

wheel-arch-primer.jpg

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulebuene er nå lakkert og ser omtrent slik ut...

 

wheel-arch-painted.jpg

 

Fikk tatt ett par flekker over frontruten også men de synes ganske bra fortsatt, eneste trøsten er at rusten er tatt. Får se om den ikke fortjener litt proffere stell om noen år...

 

Nå gjenstår bare ny toppdekselpakning før EU kontroll neste måned :)

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig delen fra USA og det ser ut som Hardy Spicer støv-dekselet er 1mm for stor i diameter. Sitter uten slark men faller av hvis jeg ikke kan finne en måte å feste den på. Frister å prøve noe slik JB Weld for ellers ser den ut til å ha riktige dimensjoner. http://www.plastidip.no/produkter/jb-weld.html?gclid=CIHj-MWB3M4CFWQGcwodoCcGVA

 

Får fikse det før jeg tar den med tilbake til Powertrain gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er bildene fra mitt forsøk på å få støvdekselet til å sitte på drivakslingen uten lim. Gjorde en feil og det var å lage dumpene (ingen anelse hva det heter) litt for langt fra kanten av ringen. Metallet var ganske tynt også for når jeg prøvde å banke den på akslingen så satt den ikke så fryktelig godt og merkene jeg lagde ble delvis kuttet av ettersom stålet i akslingen var så mye hardere. Har ett par støvpakninger til så skal forsøke en gang til og evt lime den samtidig...

 

seal3.gif

 

seal2.gif

 

seal1.gif


Byttet også toppdekselpakningen ettersom det lakk litt i bakkant ved halvmånen. Brukte bittelitt pakningsguffe der sist gang men holdt ikke veldig lenge. Hadde en teori om at det kanskje ville hjelpe å redusere høyden på distansehylsen og nå er det gjort... så får vi se om det hjelper. Slipte vekk ca 0,5-0,7mm så ikke så fryktelig mye men kanskje litt mer trykk på pakningen.

 

spacers.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...