truls Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 den hvite ringen skal vel sitte limt på toppen av tanken.. og ikke følge pumpa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens E Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Funn, hvis andre skulle ha behov for delene: Threaded nut ESR3808 Seal ESR3806 Adaptor ESR 3807 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens E Skrevet 19. desember 2014 Del Skrevet 19. desember 2014 Med god hjelp har jeg fått byttet dieselpumpa. Pumpa startet fint da jeg skrudde på tenningen, men luftingen gikk ikke helt etter boka. Prøvde følgende: på med tenning, pumpe raskt 5 ganger på gasspedalen. Ingen respons etter noen forsøk, så vi luftet derfor manuelt. Etter litt fikk vi start på motoren og lot den stå litt på tomgang. Greit motorlyd i starten, men så ble det mer fusking og så stoppet den opp. Etter det ville ikke dieselpumpa starte igjen. Sjekket strømmen, og det viser seg at det nå ikke går noe strøm til dieselpumpa. Har sjekket sikringen og den er bra, og det klikker fint i releet når jeg skrur på tenninga... Noen tips? Altså en 99-td5. Mvh Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Mål releet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens E Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Takk for tips! Skal sjekkes ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens E Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Mål releet. Spot on! Releet vår gåent og er nå byttet, så nå kommer det strøm til pumpa Fikk ikke start da batteriet gitt tomt etter lufteprosedyrer (tenning på i 3 min - av i 15 sek, - 6 ganger). Synes fortsatt det var litt surkling - både fra pumpa og under panseret. Håper å få start i morgen etter å ha ladet batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens E Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Og vips går bilen som en klokke igjen! En stor takk til Gaute og MagneS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
G.ARNE Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Er det noen som har mål, når man skal kappe hull for bytting av diesel pumpe på en 110 td5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Skippy- Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Her er en versjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Da er pumpa ute, venter på ny.. Gikk greit å få den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Hvorfor lage hull i gulvet? Det er ikke så mye arbeid å ta ned tanken, og da kan man samtidig få rustbehandlet litt oppi der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 (endret) Ligge under der da..og banne.. Endret 7. juni 2019 av Jon O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Hvis tanken skal demonteres, kan den tømmes for diesel på enkelt vis? Er det en tappe plugg under... For i mitt tilfelle så startet ikke bilen en morgen, halvfull med diesel.. Skulle sikkert vært føre var og byttet pumpa før det var helt stopp men men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Ingen tappe plugg. Hevert, hvis du har hull i gulvet (eller annen suge pumpe). Ellers må tanken ned og masse banning fordi den er halvfull og tung som f... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Har Puma Defender også pumpe i tank som må byttes iblant? Er det likt som på TD5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Fordmotoren suger diesel forfra og har ikke pumpe i tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon O Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Da er ny pumpe på plass og bilen går igjen som en drøm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Hvis du har proff løftebukk med god takhøyde og kan stå under bilen er det enkelt å ta "ned" tanken (men mye drit kommer ned). Det er litt vanskelig å få løsgjort slangene fra pumpa - det er en trykk-og-dra-på-begge-sider løsning som nedenfra er plundrete å komme til med tang. Jeg er veldig i tvil om hva som er beste løsning - det er ikke helt OK å kappe bjelkene under bakkassa for å komme til pumpa ovenfra. Jeg har konvertert til multifuel (bruker resirkulert frityr/teknisk rapsolje) og har montert ny drivstofflinje med en tøffere, ekstern oljepumpe ment for storbiler montert under midtsetet foran. Dette for å pumpe viskøs olje til oppvarmet drivstoffilter før leveranse av varm olje til TD5. Jeg irriterer meg stadig over JLRs tendens til å kombinere mange funksjoner i en enhet i Defendere (sikkert også i andre). Kombinasjonene servo/vannpumpe, bremseskive/hjullager, og ikke minst drivstoffpumpe/drivstoffnivå er fryktelig irriterende for minimalistnerder som meg. Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Hva mener du er galt med hjullager og skiver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.