finnarne Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 - There will be a twelve-month waiting list at every dealer from San Diego to Santa Monica for the first two years of production :lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThomasT Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg likte. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg selger 90" i påvente av en ny offroader. Når disse blir 7-8 år gamle finnes det sikkert masse ettermarkedsstasj som gjør den særs potente i marka. Hvis de lever så lenge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Dette blir spennende, og husk fabrikken lanserer den for feedback over litt tid, og det er jo ganske unikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Fin bil, men jeg ville dratt med mer av Defenderen over. Lykter, panser, skjermer. Så kan de gjerne produsere den billigere og mer moderne, men skal det være en arvtager må den dra med seg linjene fra den gamle. Det gjør ikke denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Kanskje direkte ufint å si dette her, men nå synes jeg Jeep Wrangler har mer til felles med Defendern enn denne nye "greia". Får håpe LR fanger opp tilbakemeldingene og korrigerer kursen en smule.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evilduck Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg liker den sett fra siden, kan ikke fordra fronten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Fin bil, men jeg ville dratt med mer av Defenderen over. Lykter, panser, skjermer. Så kan de gjerne produsere den billigere og mer moderne, men skal det være en arvtager må den dra med seg linjene fra den gamle. Det gjør ikke denne. Jeg synes det ser ut som designerene har skulet tilbake på den første utgaven.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j_wold Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 jeg kan ihvertfall se hvem den slekter mest på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 De fleste mennesker er av natur skeptiske til forandring av noe som er verdsatt og trygt. Det blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phantom3D Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Synes ikke det var så ille. Men det blir litt som gamle og nye minien, entusiaster vil helst ha den orginale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg synes det ser ut som designerene har skulet tilbake på den første utgaven. Ja, de har både fire hjul og ratt begge to, Dagfinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Nå må dere slutte opp'a, dere som syns bilen blir bra! Er dere på lønningslista te' Land Rover? Ikke er bilen ferdigbulka fra fabrikk. Ikke er det synlige nagler. Det renner sikkert ikke vann ut gjennom golvet etter vading, og varmeapparatet klarer sikkert å dogge av rutene også! Nei, ærlig talt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Ser ut til at man må slutte med å (mis)bruke Deffen som traktor,skogsmaskin,trekkvogn, pakkesel,elgslakttransport,stillasunderstell, hageavfallsfjerner,kranvogn,buss,søppelbil, bobil, osv. og kjøpe mye større garasje med plass til alle de andre remediene som må til for å fylle tomrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Mye syting her altså... Hva forventer dere egentlig? Utfra all klagingen, så tror jeg dere kun blir fornøyd hvis Defenderen forblir urørt, med unntak av at de setter inn en TDV8 og et klistremerke det står "Defender II" på... Men jeg skjønner de som frykter at det blir en plastic fantastic for frisører... En annet ting er om Land Rover egentlig har noe valg hvis de skal øke salget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernt-Inge Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Istedenfor å syte så kan man komme med forslag http://e24.no/bil/lar-publikum-forme-neste-defender/20094639 quote: - Bilen her er ikke et produksjonsklart konsept, men starten på en fire år lang reise for å finne en relevant design til en Defender for det 21. århundre. De planlegger å involvere eksisterende og potensielle kundre for å få designet riktig. Bilen de nå skal vise bygger sine hovedelementer på Defender, men Land Rover sier de er helt åpne for debatt og inspirasjon om hvordan erstatteren skal bli. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Synes den er bra fra siden, fronten må endres litt vekk fra Skoda Yeti-utseende. Tipper den vil bli en grov Discovery-konkurrent hvis de skal selge de volumer de sier de skal selge - og mange med meg ønsker seg vel egentlig Defender men går for den mer siviliserte Discovery... Håper den får litt av dagens Defender-profil sett bakfra. Men så lav og med så stort reservehjul kan man nesten droppe bakruta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Istedenfor å syte så kan man komme med forslag http://e24.no/bil/lar-publikum-forme-neste-defender/20094639 quote: - Bilen her er ikke et produksjonsklart konsept, men starten på en fire år lang reise for å finne en relevant design til en Defender for det 21. århundre. De planlegger å involvere eksisterende og potensielle kundre for å få designet riktig. Bilen de nå skal vise bygger sine hovedelementer på Defender, men Land Rover sier de er helt åpne for debatt og inspirasjon om hvordan erstatteren skal bli. Hvis LR gjennomfører ringerunden og tillater å la den nye Deffen bli formet av gamle Def-entusiaster, så er jo det intet mindre enn fantastisk og veldig ydmykt av LR konsernet, må jeg si. Men det er jo klart, det er jo selve hjertet i LandRover de driver å roter med, så det er sikkert lurt av dem. Det finnes vel knapt noen annen bil som har slik en bevisst identitet og tyngde gjennom historien som Defender. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 De liker å la oss tro at vi kan ønske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Arne Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Dei kan gjerne få telefonnummeret mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 LR gjorde faktisk en omfattende undersøkelse blant publikum (ikke-landrovereiere) og spurte sånn ca. hvilken type bil modell-lineup'en manglet for at de skulle kjøpe en LR, før de kom opp med RR Evoque. Og den vil jeg påstå er en vellykket bil!! At de vil kunne gjennomføre en liknende undersøkelse blant nåværende merkeentusiaster, er vel ikke så usannsynlig. Synes det er på tide at en innser at framskritt ikke nødvendigvis er så negativt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Sa han som står på lønningslista til Land Rover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Problemet vårt er at vi,et fåtall,trives med den gamle hardcore-utgaven, men vi er tydeligvis en utdøende rase. For å selge flere biler må LR ta tak i problemet og finne ut hva majoriteten ønsker seg for å selge mest mulig,les:tjene mest mulig,og da blir det vel en A til B-bil landeveisutgave med et ikke altfor røft og avvikende utseende som er svaret. Løsningen på problemet for vår hardcore-del blir å ta enda bedre vare på det vi har. Eller vi kan endre mening og bruk av bilene. Endret 2. september 2011 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Vi som paserte tenårene for noen år siden har vel ennå inntrykket av Daktari, safaribilder med 109 over savannene, og andre eventyraktige eskpedisjoner i uveisomme strøk festet på netthinnen. Bilene var enkle og robuste, og lot seg reparere med enkele midler og medbrakte reservedeler av tildels ikke kyndige førere i bush og på fjellpass. Moderne krav, spesielt til utslipp, gjør at motorene krever mye mer av mekanikeren enn et sertifikat som kjøkkenbenkmekaniker på Zenith. Bilene som selges i EU skal også tilfredsstille krav til sikkerhet for okkupanter av kjøretøyet, andre kjøretøy som kjøretøyet skal kjøre på, og fotgjengervennlighet ved påkjørsel. Dette stiller noen utfordringer ved design. Men ikke verre enn at det er overkommelig. Jeep klarte det jo. At Land Rover har fått inn en "Chris Bangles" -type til å stå for designet er ikke bra for merket. Han har kanskje ønske om å stå frem i historien som innovativ og banebrytende. Hvis dagens konsept får bli stående tror jeg han blir husket som mannen som fulgte i 1.8 bensinmotorkonstruktørens fotspor. Det må gå an å få til noe som ser bra ut og virker uten at man trenger å gå til de grader på akkord med opprinnelsen. Det er bedre å legge ned Defender som modell, og finne på et annet navn på kjerra. "Nailpolisher" kanskje.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Det er jo egentlig forunderlig at Land Rover har drøyd såpass lenge med å utvikle en ny utgave av Defender når vi vet at de har levd på nåde hos europeiske typegodkjenninginstanser nå i flere år, og vært 'banned' i USA. Ikke mange andre bilfabrikatanter har kunnet selge biler uten airbag og valgfri montering av ABS på sine bilmodeller de seneste årene. Og ønsket om å endelig kunne få solgt Defender i USA har nok også gjort sitt til at de nå "tenker nytt".. Endret 2. september 2011 av terratracker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Helt fra 1948 har det vært mulig å bruke Land Rover som traktor. Pløye jorder, drive sveiseaggregat, pelle poteter, plukke kirsebær. Alt hva hjertet og lommeboka måtte begjære har man kunnet bruke denne plattformen av en bil til. Det blir det defintivt slutt på. Ikke mye nyskapende over det. Se på utviklinga til Unimog for eksempel. Rett nok har de andre krav å forholde seg til, men de har beholdt kjernen av originaldesignet og teknikken gjennom alle år. Å lage en bil er mye mer enn å presse stålplater til en akseptabel form, og sette inn en motor. Men jeg har jo sett på tv hvordan Fords utviklingsavdeling har leika seg. Ferske industridesignere lager bil i leire som ingeniørene siden skal tilpasse et drivverk til. Gjett om de begynner i feil ende! EDIT: Her er bilen jeg tenker på: http://www.gizmag.com/go/3592/picture/7704/ Endret 2. september 2011 av Rune Kleven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.