Gå til innhold

New Defender concept for Frankfurt


Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg likte. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg selger 90" i påvente av en ny offroader.

 

Når disse blir 7-8 år gamle finnes det sikkert masse ettermarkedsstasj som gjør den særs potente i marka. Hvis de lever så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, men jeg ville dratt med mer av Defenderen over. Lykter, panser, skjermer. Så kan de gjerne produsere den billigere og mer moderne, men skal det være en arvtager må den dra med seg linjene fra den gamle. Det gjør ikke denne.

Jeg synes det ser ut som designerene har skulet tilbake på den første utgaven..

 

hue01_1c1b.jpgDC100-720x405.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte opp'a, dere som syns bilen blir bra! Er dere på lønningslista te' Land Rover? Ikke er bilen ferdigbulka fra fabrikk. Ikke er det synlige nagler. Det renner sikkert ikke vann ut gjennom golvet etter vading, og varmeapparatet klarer sikkert å dogge av rutene også! Nei, ærlig talt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at man må slutte med å (mis)bruke

Deffen som traktor,skogsmaskin,trekkvogn, pakkesel,elgslakttransport,stillasunderstell,

hageavfallsfjerner,kranvogn,buss,søppelbil,

bobil, osv. og kjøpe mye større garasje med plass til alle de andre remediene som må til for å fylle tomrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye syting her altså... <_<

 

Hva forventer dere egentlig? Utfra all klagingen, så tror jeg dere kun blir fornøyd hvis Defenderen forblir urørt, med unntak av at de setter inn en TDV8 og et klistremerke det står "Defender II" på... :blink:

 

Men jeg skjønner de som frykter at det blir en plastic fantastic for frisører... :unsure: En annet ting er om Land Rover egentlig har noe valg hvis de skal øke salget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å syte så kan man komme med forslag ;)http://e24.no/bil/lar-publikum-forme-neste-defender/20094639

 

quote:

- Bilen her er ikke et produksjonsklart konsept, men starten på en fire år lang reise for å finne en relevant design til en Defender for det 21. århundre.

 

De planlegger å involvere eksisterende og potensielle kundre for å få designet riktig.

 

Bilen de nå skal vise bygger sine hovedelementer på Defender, men Land Rover sier de er helt åpne for debatt og inspirasjon om hvordan erstatteren skal bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er bra fra siden, fronten må endres litt vekk fra Skoda Yeti-utseende. Tipper den vil bli en grov Discovery-konkurrent hvis de skal selge de volumer de sier de skal selge - og mange med meg ønsker seg vel egentlig Defender men går for den mer siviliserte Discovery...

Håper den får litt av dagens Defender-profil sett bakfra. Men så lav og med så stort reservehjul kan man nesten droppe bakruta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å syte så kan man komme med forslag ;)http://e24.no/bil/lar-publikum-forme-neste-defender/20094639

 

quote:

- Bilen her er ikke et produksjonsklart konsept, men starten på en fire år lang reise for å finne en relevant design til en Defender for det 21. århundre.

 

De planlegger å involvere eksisterende og potensielle kundre for å få designet riktig.

 

Bilen de nå skal vise bygger sine hovedelementer på Defender, men Land Rover sier de er helt åpne for debatt og inspirasjon om hvordan erstatteren skal bli.

 

Hvis LR gjennomfører ringerunden og tillater å la den nye Deffen bli formet av gamle Def-entusiaster, så er jo det intet mindre enn fantastisk og veldig ydmykt av LR konsernet, må jeg si. Men det er jo klart, det er jo selve hjertet i LandRover de driver å roter med, så det er sikkert lurt av dem. Det finnes vel knapt noen annen bil som har slik en bevisst identitet og tyngde gjennom historien som Defender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LR gjorde faktisk en omfattende undersøkelse blant publikum (ikke-landrovereiere) og spurte sånn ca. hvilken type bil modell-lineup'en manglet for at de skulle kjøpe en LR, før de kom opp med RR Evoque.

Og den vil jeg påstå er en vellykket bil!!

 

At de vil kunne gjennomføre en liknende undersøkelse blant nåværende merkeentusiaster, er vel ikke så usannsynlig.

Synes det er på tide at en innser at framskritt ikke nødvendigvis er så negativt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet vårt er at vi,et fåtall,trives med den gamle hardcore-utgaven, men vi er tydeligvis en utdøende rase.

For å selge flere biler må LR ta tak i problemet og finne ut hva majoriteten ønsker seg for å selge mest mulig,les:tjene mest mulig,og da blir det vel en A til B-bil landeveisutgave med et ikke altfor røft og avvikende utseende som er svaret. :unsure:

 

Løsningen på problemet for vår hardcore-del blir å ta enda bedre vare på det vi har.

Eller vi kan endre mening og bruk av bilene.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som paserte tenårene for noen år siden har vel ennå inntrykket av Daktari, safaribilder med 109 over savannene, og andre eventyraktige eskpedisjoner i uveisomme strøk festet på netthinnen. Bilene var enkle og robuste, og lot seg reparere med enkele midler og medbrakte reservedeler av tildels ikke kyndige førere i bush og på fjellpass.

 

Moderne krav, spesielt til utslipp, gjør at motorene krever mye mer av mekanikeren enn et sertifikat som kjøkkenbenkmekaniker på Zenith.

 

Bilene som selges i EU skal også tilfredsstille krav til sikkerhet for okkupanter av kjøretøyet, andre kjøretøy som kjøretøyet skal kjøre på, og fotgjengervennlighet ved påkjørsel. Dette stiller noen utfordringer ved design. Men ikke verre enn at det er overkommelig. Jeep klarte det jo.

 

At Land Rover har fått inn en "Chris Bangles" -type til å stå for designet er ikke bra for merket. Han har kanskje ønske om å stå frem i historien som innovativ og banebrytende. Hvis dagens konsept får bli stående tror jeg han blir husket som mannen som fulgte i 1.8 bensinmotorkonstruktørens fotspor.

 

Det må gå an å få til noe som ser bra ut og virker uten at man trenger å gå til de grader på akkord med opprinnelsen. Det er bedre å legge ned Defender som modell, og finne på et annet navn på kjerra. "Nailpolisher" kanskje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig forunderlig at Land Rover har drøyd såpass lenge med å utvikle en ny utgave av Defender når vi vet at de har levd på nåde hos europeiske typegodkjenninginstanser nå i flere år, og vært 'banned' i USA. Ikke mange andre bilfabrikatanter har kunnet selge biler uten airbag og valgfri montering av ABS på sine bilmodeller de seneste årene.

Og ønsket om å endelig kunne få solgt Defender i USA har nok også gjort sitt til at de nå "tenker nytt"..

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra 1948 har det vært mulig å bruke Land Rover som traktor. Pløye jorder, drive sveiseaggregat, pelle poteter, plukke kirsebær. Alt hva hjertet og lommeboka måtte begjære har man kunnet bruke denne plattformen av en bil til. Det blir det defintivt slutt på. Ikke mye nyskapende over det. Se på utviklinga til Unimog for eksempel. Rett nok har de andre krav å forholde seg til, men de har beholdt kjernen av originaldesignet og teknikken gjennom alle år. Å lage en bil er mye mer enn å presse stålplater til en akseptabel form, og sette inn en motor. Men jeg har jo sett på tv hvordan Fords utviklingsavdeling har leika seg. Ferske industridesignere lager bil i leire som ingeniørene siden skal tilpasse et drivverk til. Gjett om de begynner i feil ende!

 

 

EDIT: Her er bilen jeg tenker på: http://www.gizmag.com/go/3592/picture/7704/

Endret av Rune Kleven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...