Gå til innhold

SIII Ex-Mil "Titus"


Titus

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Om man kan forbedre ting, gjerne slik at bilene blir bedre mtp bremser, styring, fjøring osv, bidrar det til at bilen blir tryggere, og de blir ofte mer brukt også. Dette er ting som ikke påvirker karosseriets fine linjer heller.

 

Jeg ser ikke helt problemet. Det er bedre at bilene blir brukt enn at de ender som et prosjekt i tusen biter bare fordi eieren føler press på å bygge en museumsbil han egentlig aldri Brant for.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er heller ikke bilen orginal. Istedet for å bruke masse tid og penger på det. Er det mye bedre å kjøpe en Defender. For da har du jo alt det du spør etter. Og defenderen er da enda orginal.

Man kan jo ha ex millen som godværsbil og kosebil. Og ha defen som bruks bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får ha sitt syn, men den som har bilen er den som bestemmer hvordan den skal bli og som får gleden og sorgene med modifiseringen.

Alt for mage som lar seg "presse" av Rivet Counters. Og alt for mange prosjekter som aldri kommer på veien igjen.

Men bevares behov og følelser må få komme til uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste her er vel å respektere at andre ikke føler nøyaktig det samme som en selv når det gjelder slike ting. Å ville ivareta et kjøretøys originalitet er flott, men man bør legge den bevaringsiveren inn i egne prosjekter i så fall. Personlig synes jeg det er inspirerende å se kreativiteten blant mange av de som modifiserer og tilpasser bilene etter egne behov.
Min kommentar litt over her kom som en reaksjon på det jeg har sett i flere tråder her på forumet. Det er ikke første gang jeg ser noen "få beskjed om" å kjøpe seg Defender hvis de vil endre lit mye på en seriebil. Etter mitt syn er det respektløst overfor den som ønsker å skape noe ut av det han/hun har. Men nå kan det jo hende jeg er helt på jordet også da, noe som i så fall ikke ville være første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste her er vel å respektere at andre ikke føler nøyaktig det samme som en selv når det gjelder slike ting. Å ville ivareta et kjøretøys originalitet er flott, men man bør legge den bevaringsiveren inn i egne prosjekter i så fall. Personlig synes jeg det er inspirerende å se kreativiteten blant mange av de som modifiserer og tilpasser bilene etter egne behov.

Min kommentar litt over her kom som en reaksjon på det jeg har sett i flere tråder her på forumet. Det er ikke første gang jeg ser noen "få beskjed om" å kjøpe seg Defender hvis de vil endre lit mye på en seriebil. Etter mitt syn er det respektløst overfor den som ønsker å skape noe ut av det han/hun har. Men nå kan det jo hende jeg er helt på jordet også da, noe som i så fall ikke ville være første gang :)

God sagt?????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er heller ikke bilen orginal. Istedet for å bruke masse tid og penger på det. Er det mye bedre å kjøpe en Defender. For da har du jo alt det du spør etter. Og defenderen er da enda orginal.

Man kan jo ha ex millen som godværsbil og kosebil. Og ha defen som bruks bil.

En defender har ikke ALT jeg spør etter, jeg hadde helt sikkert bygd om den også. Jeg har heller ikke x-mil som bruks bil, foretrekker andre merker til det. Jeg har den som kose/hobby bil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men også var det det å få dele sine meninger??? Nå var det dere som var respekt løse mot meg. Jeg skrev det JEG syntes burde gjøres. For all del ha DERES meninger. Men de tre siste innleggene var for å rakke ned på det jeg mener. Snakker om å ha lite å gjøre!!!

TIL EIER av bilen: Du gjør seflmcelig som du vil. Det er DIN bil ? Men det må vel være lov og si hva JEG ville ha gjort? Det var det og andre som gjorde. Kos deg med bilen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men også var det det å få dele sine meninger??? Nå var det dere som var respekt løse mot meg. Jeg skrev det JEG syntes burde gjøres. For all del ha DERES meninger. Men de tre siste innleggene var for å rakke ned på det jeg mener. Snakker om å ha lite å gjøre!!!

TIL EIER av bilen: Du gjør seflmcelig som du vil. Det er DIN bil ? Men det må vel være lov og si hva JEG ville ha gjort? Det var det og andre som gjorde. Kos deg med bilen. ?

 

Jeg synes alle fikk delt sine meninger her jeg, og det i en tålelig grei tone. De "krasseste" kommentarene var det vel du som stod for og synes ikke noen var veldig respektløse, hverken du eller noen andre.

Det er mange forskjellige meninger her inne på forumet og tror alle er enige at de må vi få lov til å ha, og så får vi dele dem på en hyggelig måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg et en av di som gjikk i gang å modifiserte for mye på en gang å det resulterte med att det har tatt lang tid. Så mitt råd til deg er å finne tak i en ok sivil kasse å ein v8 å eit komplett v8 adapter kitt. Trø det nedi bilen å kjør å glis fra øre til øre. Ikkje gå for hardt inn uten en plan som eg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en følelse av deja vu av denne diskusjonen...

 

Og hvis man vil ha diskusjon, så må man tåle andre sine meninger, enig med "Land Rover for slle penga" der. Kanskje heller ta det i en annen tråd da? Nå spurte vel trådstarter ikke om meninger, men om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Austbø, begyn ikke med for mye endring på en gang, mine to prosjekterbærer desverre preg av det.

Det ene drar det andre med seg, det har gått alt for mange år siden de var på veien sist. Alt Ting Tar Tid, mye tid.

Tilbake til trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til innlegget er at bilens eier no er lei av å sjå at bilen berre står og råtner vekk, og vil få ting gjort så ho kan få gleden av å faktisk kunne bruke bilen.

 

Tankane våre er som Lafterolf sa, "Om man kan forbedre ting, gjerne slik at bilene blir bedre mtp bremser, styring, fjøring osv, bidrar det til at bilen blir tryggere, og de blir ofte mer brukt også. Dette er ting som ikke påvirker karosseriets fine linjer heller."

 

Om man setter i ein 200tdi eller rover v8, er vel ikkje dette inngrep som er irreversible heller? Så om man ønsker det kan vel org. motor og drivverk monteres på igjen seinare om man ønsker det? :huh: Min logikk tilsier at alt som er bolt-on, er tilsvarende bolt-off om ønskelig ^_^

 

Er kun snakk om det tekniske her, resten av bilen skal være/sjå ut som ein exmil.

 

Utfordringen vår er at det er eg som driver og mekker, og tida har ikkje strukket til på mange år. Det ser det ikkje ut til å gjere i nærmaste framtid heller. Så me lurer på om det er nokon som kunne ha gitt oss den hjelpa me trenger (mot betaling selvfølgelig) :) Har fått opplyst at v8 er mest ønskelig, men 200/300tdi er også heilt innafor B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...