Frode Haaland Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Har bytta ein for to år siden, og nå trenger jeg plutselig to nye bumpstops - og så dem bak... Har ikke tidligere funnet noe slikt til D2, har spurt her og andre steder uten å få noen løsning...pussig siden det er endel heva D2 etterhvert... Før jeg drar i vei med enda med creative engineering basert på skrot og skrommel som befinner seg i min umiddelbare nærhet: Noen som har vært bort forhøya bumpstops til D2? Hvor fås det fra hylla Det går 14 på dusinet til RRc/D1/Def, men av en eller annen grunn finner jeg det (fortsatt) ikke til D2! Viss det ikke dukker opp nettsider med ext bump stops for D2: Noen som har liggende tilsvarende til rrc/d1/def og som kan ta med på landstreffet? Lurer sjølsagt på om det er mulig å modifisere noe hyllevare til å passe - feks festa på akslingen istf på chassis... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyskje Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Er det slike du er ute etter? Ser ut til at eit firma ved navn Floflex like over dammen har slikt. Sjekke om det verkeleg er til D2 - dei meiner D2 går frå 1995-2005... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 oppdaga at mine mangler bak, krise??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 800 kroner ++ for bumpstops! Nei, Jan Oskar, neppe krise før eventuelt belgene dine tar kvelden. Tror de koster cirka en tredvelapp hos f.eks. Rimmerbros. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 ser på nette at dem ikke koster mye, tar det ilag når jeg skal ta service på bilen. Luftbelgan ble bytta seint i fjord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kong_zuki Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har noen sånne her til min liggende hvis du skal ha. 1000kr stk med braketter og det hele.(selv kost) http://www.profender4x4.com/products/bumpstop3-4.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Er det slike du er ute etter? Ser ut til at eit firma ved navn Floflex like over dammen har slikt. Sjekke om det verkeleg er til D2 - dei meiner D2 går frå 1995-2005... Paddocks - Polyurethane Bump Stop - Extended Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarte i Nordfjord Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Desse er bra: http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/URETHANE_BUMP_STOPS.html , Offroadbutikken hadde liggande eit sett til meg, og skaffar sikkert fleire. Dyre. Extreme4x4 ville at desse skulle kjøpast gjennom forhandlar i Noreg, og viste til Offroadbutikken. Du har rett, lite med extended bump stops for D2 sjølv om der finst mange heva etter kvart. Min 2002 er heva 2" slik: Stivare framfjører, spacer under belgane bak, forlenga støtdemparar, bump stops som over, lenger bremseslangar, nedflytte ABS-kablar, omarbeidd travers under fremste mellomaksling (viktig). Fungerar heilt greit. Dekk er endå ikkje bytte, vurderar GG AT2 265/75-16. Lukke til . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg brukte billige bumpstop fra paddock, slik aom brukes på rrc og disco 1. Måtte gjøre om innfestingen. Brukte metallplata fra de opprinnelig og skar spor og festet det i de umulige paddocksakene. Kan ta bilde senere i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Har prøvd meg på Offroadbutikken i juli, men har ikke fått anna enn automatisk svar-mail om at ferien skulle gå over 1.8.2011, men det går vel kanskje over etterhvert... Hvordan gjorde du for å flytte ned ABS? Hvordan omarbeidde du traversen? Har (fremdeles) på planen å sette inn et mellomstykke slik at den kommer lavere - hva gjorde du? EDith: Det ville vært schmeckers med bilde, Rolf, billig løsning som har framtida for seg siden det går 17 av dem på dusinet! Endret 10. august 2011 av Frode Haaland Edith! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bilen brukes av kona og det nærmeste offroad den kommer er de lave rare bilene hun rygger på. Skal si en disco kommer langt innover en senket 740. Har ikke gjort andre nødvendige grep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarte i Nordfjord Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Har prøvd meg på Offroadbutikken i juli, men har ikke fått anna enn automatisk svar-mail om at ferien skulle gå over 1.8.2011, men det går vel kanskje over etterhvert... Hvordan gjorde du for å flytte ned ABS? Hvordan omarbeidde du traversen? Har (fremdeles) på planen å sette inn et mellomstykke slik at den kommer lavere - hva gjorde du? ABS-kabel: Strekte og lirka, flytte skøytestykket ned i festeklipsa. Det er akkurat på hogg og sleike at det er slakt nok, veit det finst lenger kablar å få. Men med akslingen heilt utfjøra på eine sida og komprimert eller utfjøra på andre sida er det ok. Travers: Sveiste på ein U-profil på undersida fyrst, for å behalde forma på traversen, så skar eg bort tilsvarande på oversida. Lukka endane, bora hol på undersida og fyllte opp med tunn Tectyl. Dette gjorde eg i sånn ca. 25 cm lengde, under mellomakslingen. På denne måten har eg ein knapp cm klaring til mellomakslingen når han er heilt utfjøra. Prøvde å kopiera inn bilete av dette i teksten her, men må nok vera litt meir avansert.....korleis legge til bilete her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Bildet må legges inn i galleriet eller et anna sted på nettet, og http-lenken derfra må limes inn i posten. Men I got the point. Snedig. Tror jeg stick to the original plan med eit sandwicha stykke jern mellom travers og brakett...har dog en utfordring i at iallefall to av boltene er røket og sitter igjen i hølet sitt på ramme/braketten. Har enda en utfordring, i at jeg hadde tenkt å få meg en transmissionguard (også fra offroadbutikken/scorpion/extreme), og den ligger flatt an mot begge traversene... Den må jeg nok tygge litt på. ABS: Hos meg sitter skjøten (altså han/hun connector) i klipsen allerede; husker du hvor du fant forlenga kabler? Edith: Bilde Her er min planlagte løsning (målene satt på handler om å finne korrekt tjukkelse på sandwichplata): Endret 10. august 2011 av Frode Haaland Edith: bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarte i Nordfjord Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 (endret) Bildet må legges inn i galleriet eller et anna sted på nettet, og http-lenken derfra må limes inn i posten. Men I got the point. Snedig. Tror jeg stick to the original plan med eit sandwicha stykke jern mellom travers og brakett...har dog en utfordring i at iallefall to av boltene er røket og sitter igjen i hølet sitt på ramme/braketten. Har enda en utfordring, i at jeg hadde tenkt å få meg en transmissionguard (også fra offroadbutikken/scorpion/extreme), og den ligger flatt an mot begge traversene... Den må jeg nok tygge litt på. ABS: Hos meg sitter skjøten (altså han/hun connector) i klipsen allerede; husker du hvor du fant forlenga kabler? Edith: Bilde Eg vurderte ôg å flytta ned heile traversen, men då ville eg få eit stykke stål stikkande langt ned i heile breidda, godt eigna til å setja seg fast i stubbar, steinar og evt. andre avleggarar av Moder Jord. Slik som det er no, stikk den senka delen av traversen ned rett bak diffklumpen, der er han ikkje i vegen, kan tvert i mot virke beskyttande når ein prøver å rygge seg av nemnde avleggarar.... Hugsar ikkje i farten kvar eg fann ABS-kablane, men eit kjapt søk ga denne: https://www.expeditionexchange.com/slickrockfab/ Der er mykje anna fint ôg, her gjeld det å begrense seg...... ............ Ser av biletet ditt at denne guarden nok må omarbeidast for å høve med mi løysing. Det er imidlertid ikkje noko problem å bygga ein slik guard som tek omsyn til "krokete" travers.....kor mange timar hadde døgnet sa du ???? ........ Tjukkelsen på spacer'n din meinar eg er om lag lik med tjukkelsen på traversen, stemmer godt med det eg gjorde. Har sett denne løysinga fleire stader, men det undrar meg ein smule at det er vanleg å bruka aluminium og ikkje stål i spacer'n . Vil tru det skaper diverse galvaniske finurlegheiter.....?.....Har erfaring med bygging av alu busskarosseri (Vest), der var det alltid nylonspacerar/hylser i boltforbindelsane mellom karosseri og stålråme for å unngå dette. Eg måtte bore ut to av boltane som heldt traversen....... Endret 10. august 2011 av Bjarte i Nordfjord Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 10. august 2011 Forfatter Del Skrevet 10. august 2011 Hurra! Da tror jeg at jeg går for slickrock-extension! Vanlig problem med boltene altså... Hvor får man tak i sånn nylonskiver? Og som ikke selges i 2kvm store stykker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarte i Nordfjord Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Hurra! Da tror jeg at jeg går for slickrock-extension! Vanlig problem med boltene altså... Hvor får man tak i sånn nylonskiver? Og som ikke selges i 2kvm store stykker Gratulerar med valet !! Du kan alltids ringe delelageret til bussfabrikken Vidre, tidlegare Vest Karosseri i Stryn, og høyre. Tlf. 480 85 500. Det er enklare å lage spacerane i stål, då unngår du heile problemet....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ved ønske om senka bumpstops har jeg maskinert/sveiset et mellomstykke i stål o.l. og brukt orginalversjonen av bumpstops pga pris og tilgjengelighet. De må byttes med jevne mellomrom som dere sikkert vet og oftere ved krevende kjøring. Keep It Simple Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bruk lengre skruer med større mutter i mellom som spacer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarte i Nordfjord Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Bildet må legges inn i galleriet eller et anna sted på nettet, og http-lenken derfra må limes inn i posten. Men I got the point. Snedig. Tror jeg stick to the original plan med eit sandwicha stykke jern mellom travers og brakett...har dog en utfordring i at iallefall to av boltene er røket og sitter igjen i hølet sitt på ramme/braketten. Har enda en utfordring, i at jeg hadde tenkt å få meg en transmissionguard (også fra offroadbutikken/scorpion/extreme), og den ligger flatt an mot begge traversene... Den må jeg nok tygge litt på. ABS: Hos meg sitter skjøten (altså han/hun connector) i klipsen allerede; husker du hvor du fant forlenga kabler? Edith: Bilde Her er min planlagte løsning (målene satt på handler om å finne korrekt tjukkelse på sandwichplata): Iiiiiihaaaaaawwww, fekk til å setja inn eit bilete ! Fabelaktive greier, desse personlege datamaskinene du...... Her ser du traversen ferdig modifisert (og måla med svart Arcanol, har teke heile undersida på bilen med høgtrykkspylar, stålbørste, Owatrol og Arcanol....). Treng litt breidde på denne nedsenka delen, då akslingen bevegar seg rimeleg mykje frå side til side under fjøyring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Bruk lengre skruer med større mutter i mellom som spacer. DII har annet feste bak.Mutterløsningen er også litt spe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.