Gå til innhold

Discovery 3 på tunet :)


Mads SL

Anbefalte innlegg

Ja den er stooor forskjell på bremsefeelingen. Når jeg kjører D3 med vanlige bremser så får jeg frykten det første 100/1 sekundet om at jeg ikkje har bremser, skvetter like mye vær gang ved første oppbremsingen (ofte inn til en port) :)

 

Nå er det bare neste prosjekt, få på Ford Sierra Cosworth RS500 intercooler og 3"rustfritt turborør i stede for den ca en meters lange turboslangen som er fra ic til innsug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fikk opp bilde på facebook om at det var 4 år siden jeg hentet bilen på Østlandet. 4 år går fort når en bil går smertefritt dag etter dag, år etter år.

 

Har vurdert å selge bilen men e kommer fram til at vist jeg bytter så må jeg nokk begynne å skru å reparere opp bilen jeg kjøper så da kan jeg like godt ha den jeg har :)

 

Bildet er en kompis som har tatt på en tur i Trollstigen :)

FB_IMG_1436125189381.jpg

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å selge bilen men e kommer fram til at vist jeg bytter så må jeg nokk begynne å skru å reparere opp bilen jeg kjøper så da kan jeg like godt ha den jeg har :)

 

Kom frem til samme beslutning jeg også, Mads. Etter mye utskiftning av deler og oppgraderinger, så vet man hva man har og da er det liten lyst til å gjøre sammen jobben på nytt?.

 

Jeg har bare en SE, men er så fornøyd med bilen. Den starter og går alltid, så jeg kommer nok til å ha den til den er "ferdig"?!

 

Forresten, fin bil i fine omgivelser!

 

 

Edit: Du kan vel snart sette inn seter kostnsdsfritt også? Eller har du allerede gjort det kanskje?

Endret av Sfinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok vente et godt år til. Registrert i slutten av August 2006.

 

Jeg kommer nok til å regge den om da, selv om jeg egentlig ikkje trenger setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 21.8.2011 den 19.05, Mads SL skrev:

Her kommer litt bilder fra reg. reim skifte og blending av egr ventiler og fjærning av egr spjeld..

 

Foto0479.jpg

 

 

 

 

Tiden flyr i god selskap siest det. 

 

Det er snart gått 7 år siden reg.reimen ble byttet. Da er det bare å handle inn nye reimer å kroke de på. Denne gangen bytter jeg løpehjulene (de orginale har snart gått 300 000km). 

 

Siden sist reg. reim skift så har jeg faktisk ikkje rørt så mye som en skrue på motoren. Den har fått olje og filterskift når den skal. Ellers har den bare surret å gått :)

 

14 år og gulle god :)

 

 

20180304_123741.jpg

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den holder koken enda skjønner eg.

Bra jobbet .

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2018 den 17.57, oggioffshore skrev:

Ja den holder koken enda skjønner eg.

Bra jobbet .

:D

Holder koken ja :)  Senest en måned siden den måtte startes opp etter to dager i -28 grader, ingen problem for en gammel traver som har vært ute for mye rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...