Jan Oskar Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Har tenkt å heve bilen 2", mye arbeid? må jeg bytte bremseslanger, Radius armer? osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 D1 eller D2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg har ikke skiftet bremseslanger på min D2 med 2" heving. Gått bra hittil, men vurderer å gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 D2. Har funnet dette på nett. bremseslanger http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-S-S-BRAIDED-BRAKE-HOSE-SET-40mm-/220720175833?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3363f29ad9 Kanskje disse demper sette: http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-SUSPENSION-KIT-2-EXTRA-HEIGHT-/370473060158?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5641ea473e og hevesett til luft dempran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Min er hevet 2". Er også byttet dempere. Men ikke radiusarmer. De byttes kun hvis du skal heve 3-4". Fleks er også testet uten at det gikk utover de orginale bremseslangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Min er også hevet 2", og jeg føler behov for casterretting. Den mister nok litt selvoppretting og stabilitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Min er hevet 2" med spacere fra Toddco suspensions. Rimelig kit. Og 2" lengre dempere fra Paddock, av deres eget merke Tuffback. Disse har fått veldig gode skusmål på div. engelske fora, og jeg er selv godt fornøyd. Må nok også bytte til 3 graders korrigerte radiusarmer, pga. det samme som Lafterolf. Mulig jeg prøver å bytte alle foringer først, siden jeg har Polybush-kit liggende. Store forskjeller fra bil til bil etter 2" heving - ser ikke ut til å være noen fasit. Endret 13. juli 2011 av LANDreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksskaret Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg hevet min D2 med 2 tommer uten å forlenge bremsslanger eller nye radiusarmer. Dette fungerte helt fint ifm terrengkjøring både her hjemme og på tvers av Island. La ei heller merke til dårligere kjøreegenskaper på fast dekke. Legger ved en LINK med bilder og info om hva jeg gjorde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Jeg hevet min D2 med 2 tommer uten å forlenge bremsslanger eller nye radiusarmer. Dette fungerte helt fint ifm terrengkjøring både her hjemme og på tvers av Island. La ei heller merke til dårligere kjøreegenskaper på fast dekke. Legger ved en LINK med bilder og info om hva jeg gjorde. Takker for tipsan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Min er også hevet 2", og jeg føler behov for casterretting. Den mister nok litt selvoppretting og stabilitet. Helt enig, må ha castor retting på mine også. Har 2" heving på begge bilene. Ene har +2" fjærer og den andre +2" klosser under fjærene. Må si at den med +2" klosser er mer stabil og bedre å kjøre med pga at den har orginalfjærer. Lengre fjærer gjør den mer ustabil, syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 kanskje 2" klosser er noe for meg da :-) Min er hevet 2". Er også byttet dempere. Men ikke radiusarmer. De byttes kun hvis du skal heve 3-4". Fleks er også testet uten at det gikk utover de orginale bremseslangene. Er bilen ellers orginal? luft sperre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 (endret) Ellers er bilen orginal. Det er ikke sentersperre på den engang. Kun Traction Control. Det sitter HD fjører framme. De er litt stive hvis du ikke har vinsj og annet tungt ekstrautstyr montert i fronten. Bak er belgene manipulert. Men den hever seg noen cm ekstra når jeg trykker på offroad-knappen. Sperrer er oppskrytt. :-) Endret 15. juli 2011 av Helge Skou Dale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Jeg har sperre uten spak, men skal montere spak nå i sommer. Kjører forøvrig med originale fjærer og dempere på spacerne foran, til tross for vinsjfanger og vinsj. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Blir ikke fullt så spak med spak på plass kanskje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Oskar Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 tenkte å mekke til sjøl inkoblinga på sperra på transferkassa.. finner på noe lurt der :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Njebsen Skrevet 9. mars 2019 Del Skrevet 9. mars 2019 Hvis man vil være på den trygge siden, hva ble konklusjonen her, kline til med 2 tommers heving uten videre modifikasjon eller burde man bytte radiusarm etc. Hva er etc delenenr på de delene man trenger utover selve hevesettet (fjør + demper)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.