Gå til innhold

2" heving


Jan Oskar

Anbefalte innlegg

Min er hevet 2" med spacere fra Toddco suspensions. Rimelig kit. Og 2" lengre dempere fra Paddock, av deres eget merke Tuffback. Disse har fått veldig gode skusmål på div. engelske fora, og jeg er selv godt fornøyd.

 

Må nok også bytte til 3 graders korrigerte radiusarmer, pga. det samme som Lafterolf.

 

Mulig jeg prøver å bytte alle foringer først, siden jeg har Polybush-kit liggende. Store forskjeller fra bil til bil etter 2" heving - ser ikke ut til å være noen fasit.

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevet min D2 med 2 tommer uten å forlenge bremsslanger eller nye radiusarmer. Dette fungerte helt fint ifm terrengkjøring både her hjemme og på tvers av Island. La ei heller merke til dårligere kjøreegenskaper på fast dekke. Legger ved en LINK med bilder og info om hva jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hevet min D2 med 2 tommer uten å forlenge bremsslanger eller nye radiusarmer. Dette fungerte helt fint ifm terrengkjøring både her hjemme og på tvers av Island. La ei heller merke til dårligere kjøreegenskaper på fast dekke. Legger ved en LINK med bilder og info om hva jeg gjorde.

 

Takker for tipsan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også hevet 2", og jeg føler behov for casterretting. Den mister nok litt selvoppretting og stabilitet.

 

Helt enig, må ha castor retting på mine også. Har 2" heving på begge bilene.

 

Ene har +2" fjærer og den andre +2" klosser under fjærene.

Må si at den med +2" klosser er mer stabil og bedre å kjøre med pga at den har orginalfjærer.

 

Lengre fjærer gjør den mer ustabil, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje 2" klosser er noe for meg da :-)

 

Min er hevet 2". Er også byttet dempere. Men ikke radiusarmer. De byttes kun hvis du skal heve 3-4".

Fleks er også testet uten at det gikk utover de orginale bremseslangene.

 

web.jpg?ver=13035721380001

 

Er bilen ellers orginal? luft sperre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er bilen orginal. Det er ikke sentersperre på den engang. Kun Traction Control.

Det sitter HD fjører framme. De er litt stive hvis du ikke har vinsj og annet tungt ekstrautstyr montert i fronten. Bak er belgene manipulert. Men den hever seg noen cm ekstra når jeg trykker på offroad-knappen.

Sperrer er oppskrytt. :-)

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hvis man vil være på den trygge siden, hva ble konklusjonen her, kline til med 2 tommers heving uten videre modifikasjon eller burde man bytte radiusarm etc. Hva er etc delenenr på de delene man trenger utover selve hevesettet (fjør + demper)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...