Gå til innhold

Omlakkering av felger, må det bli så dyrt?


pesto_trader

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempefornøyd med Bjørn og Metalliseringsverket. De sandblåser, galvaniserer og lakker etterpå. Kjempeservice og hyggelig kar. Ble vel 2000 kr for fire felger. Jeg fikset en del andre ting også bla stige, alt av hengsler, frontfanger og stigbrett. Gjorde dette for fire måneder siden.

Endret av pesto_trader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei godtfolk.

Jeg vurderer å pusse opp 5 alu felger.

Nå er det noen år siden denne tråden var aktiv sist og da lurer jeg på om noen av dere som var fornøyd den gangen

fortsatt er fornøyd ?

Eller er det dukket opp noe nytt og helt revolusjonerende ?

 

Eiliv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sendt hjem fra dekksjappa når jeg skulle ha nye dekk da alufelgene så ganske dårlig ut under gummien. Pussa med biltemas grovrengjører, malte grunning og lakk type tokomponent og sprayet med felglakk til slutt. Så helt greit ut. Dekkgutta sa vann kommer inn med luft og angriper underf frostsykluser og at vanlig felglakk ikke er tett og at klarlakken er sprø. Hvor lenge rep holder får vi komme tilbake til om forhåpentligvis lang tid. Egentlig imponert over hvor pent tokomponent lakken gikk på med pensel. Ingen penselspor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfelgene på Pajeroen ble børstet med vinkelsliper og snarrabustbørste (en sånn som gjerne sender noen tråder inn i leggen-deilig..), grunnet med arcanol og malt 2 strøk med svart Bengalakk, lett matting med neger f***e mellom strøkene. Tørkingen skjedde på toppen av en Deutz av noe slag på 1800hk

 

Får vel en rask oppfriskning før jeg hiver de på i år; og når gjorde jeg jobben? I 2007....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat nå 4 nye Wolf felger til pulverlakkering hos Teknolakk rett utenfor Trondheim. De skal gjøre det for 300kr + mva per felg. De viste meg resultat på andre felger de nettopp hadde lakkert, og det så knallbra ut. Prisen synes rimelig og. Venter spent på mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfelgene på Pajeroen ble børstet med vinkelsliper og snarrabustbørste (en sånn som gjerne sender noen tråder inn i leggen-deilig..), grunnet med arcanol og malt 2 strøk med svart Bengalakk, lett matting med neger f***e mellom strøkene. Tørkingen skjedde på toppen av en Deutz av noe slag på 1800hk

 

Får vel en rask oppfriskning før jeg hiver de på i år; og når gjorde jeg jobben? I 2007....

 

 

Rettelse-ny feil følger; brukte noe 2-komponent grunning fra Quicklakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...