Gå til innhold

Omlakkering av felger, må det bli så dyrt?


pesto_trader

Anbefalte innlegg

Hentet inn pris på glassblåsing og lakkering av rrc-stålfelger i dag. 5500 kr vil de ha.. Advarte sterkt mot å lakkere felgene selv(selvfølgelig)

 

Mente at feks biltemalakk bare vil renne fordi de tynner den så mye ut. Noen som har noen tanker om hvordan få fine felger uten å betale skjorta? I prinsippet har jeg ikke noe utstyr selv. Tenkte på å feks få noen til å sand/glassblåse felgene. Jeg bor i osloområdet.

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Kristiansand har vi et "opplæringsprosjekt" som gjør slike jobber. Sandblåsing, zink grunning og Jotamatic behandling koster ca kr 300,- pr. felg. Jeg har behandlet mange felger der, og er godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med en fyr i Åros/Slemmestad el.l., som skulle ha 1.800 for sandblåsing og lakkering av fire felger. Ble anbefalt av en kresen kompis. En dag skal jeg komme på navnet hans, men det er nok ikke så mange av dem der ute...

 

Har vært i kontakt med en fyr i Åros/Slemmestad el.l., som skulle ha 1.800 for sandblåsing og lakkering av fire felger. Ble anbefalt av en kresen kompis. En dag skal jeg komme på navnet hans, men det er nok ikke så mange av dem der ute...

 

Der bør nemlig pulverlakkes, vanlig lakk holder kun et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med en fyr i Åros/Slemmestad el.l., som skulle ha 1.800 for sandblåsing og lakkering av fire felger. Ble anbefalt av en kresen kompis. En dag skal jeg komme på navnet hans, men det er nok ikke så mange av dem der ute...

 

Har vært i kontakt med en fyr i Åros/Slemmestad el.l., som skulle ha 1.800 for sandblåsing og lakkering av fire felger. Ble anbefalt av en kresen kompis. En dag skal jeg komme på navnet hans, men det er nok ikke så mange av dem der ute...

 

Der bør nemlig pulverlakkes, vanlig lakk holder kun et år eller to.

 

Jeg har også hørt om en som holder på ved slemmestad, finner bare ikke navnet jeg heller.. Høres ut som at det skal gå ann å få til noe billigere ja! Gjerne pm hvis dere husker noen navn eller nummere :) Jeg spurte faktisk ikke om det var hele felgen..hehe. Er det vanlig da?

 

Den pulverlakkpistolen så morsom ut, kunne blitt en bra hobby det der. Men det blir litt i overkant hvis jeg bare lakkerer et sett.. :) De må jo fortsatt sandblåses også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller aller aller aller viktigste ved pulverlakkering er forarbeidet. Gjøres ikke dette skikkelig løsner lakken igjen.

 

Og i tillegg til psitolen trenger en en ovn. Stekeovnen hjemme duger ikke til felger...

 

Selv har jeg lakkert alufelg med vanlig sølv felglakk. Det holdt bra i 2 år til jeg solgte dem videre og jeg hørte aldri noe etterpå. De ble sandblåst først. Husker ikke hvilken grunning jeg brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller aller aller aller viktigste ved pulverlakkering er forarbeidet. Gjøres ikke dette skikkelig løsner lakken igjen.

 

Og i tillegg til psitolen trenger en en ovn. Stekeovnen hjemme duger ikke til felger...

 

Selv har jeg lakkert alufelg med vanlig sølv felglakk. Det holdt bra i 2 år til jeg solgte dem videre og jeg hørte aldri noe etterpå. De ble sandblåst først. Husker ikke hvilken grunning jeg brukte.

 

Lakket med sprayboks da? Virker gøy å gjøre det selv egentlig. Kunsten er vel å ikke stå for nær, da unngår man kanskje at det renner..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Industrilakkering AS

Hurumveien 43

3474

Åros

Tlf 45 21 21 46

 

Vinterhjulene til Lanny er visst lakkert der for ca 2 år siden. Fortsatt Lite rust på de. Og ja, har også hørt at dem tar 1800,- for sandbåsing + pulverlakk for 4 felger. Må da være en grei pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til mange før jeg endte opp med å få felgene til Discodyret grunnet, så tokomponent lakk.

 

De var pulverlakkerte fra fabrikk, og begynte å flasse etter 3-4 år. Jeg har to sett felger, de andre var/er lakkert med tokomponent og er like strøkne etter 6 år. Flere sa også til meg at pulverlakk er pent men tåler lite, og når lakken sprekker så kommer fukt på innsiden og løpet er kjørt. Den binder ikke til metall like godt som grunning + lakkering.

 

Endte opp hos Metalliseringsverket på Harestua, Norges eldste bedrift i bransjen. Betalte rundt 2.200 for fem felger i fjor. Veldig god service, hentet og levert i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har fått sandblåst 4 seriefelger for kr 200.

Så har jeg gitt dem et strøk Owatrol, 2-3 strøk med kaldgalvanisering som grunning.(sprayboks)

Tilslutt en par strøk med BT sin felglakk. Om dette vil holde, vet jeg ikke enda.

Men det ble bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ; Oslo Felgretting. Noen som har erfaring med pris? http://www.oslofelgr...ng.no/main.html

Her var det latterlig frisk pris gitt! Fikk tilbud på 1.250 kr pr.felg!!! .6.250 kr for å lakkere opp alle 5 alufelgene??? Får jo nesten kjøpt et nytt lavbudsjett dekk og felg oppsett for denne prisen. Noen som har andre gode tips i Oslo (Metalliseringsverket på Harestua har ikke aktivt tlf nummer og stengt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Perfekt, da er det gule sider som spiller meg et puss. Takk for hjelpen!

Da er den avtalen i orden. Takk for tipset! Alle mine 5 originale 7X16" Deep Dish alu-felger hentes i hjemme (Oslo) og lakkeres svart silkematt for maksimalt 2.500 kr (maks 500 kr pr.felg). Det tror jeg sannelig blir fett på bilen og et visuelt løft for vinterdekkene som jeg nå har lagt over på (265/65/16") på 8" Black Modular. Snart på tide å legge ut bilder av bilen kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Da er den avtalen i orden. Takk for tipset! Alle mine 5 originale 7X16" Deep Dish alu-felger hentes i hjemme (Oslo) og lakkeres svart silkematt for maksimalt 2.500 kr (maks 500 kr pr.felg). Det tror jeg sannelig blir fett på bilen og et visuelt løft for vinterdekkene som jeg nå har lagt over på (265/65/16") på 8" Black Modular. Snart på tide å legge ut bilder av bilen kjenner jeg :)

 

Ble du fornøyd? Vurderer å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...