Gå til innhold

Super dexta el. lign.


haavardamlie

Anbefalte innlegg

porche står ikke tilbake for noen når det gjelder traktordesign. selv ikke engelske ;) .

 

20-1.jpg

 

på sofaen en kveld fikk jeg nesten overtalt konen til å kjøpe en rød porche på finn.. helt til hun skjønte hva jeg mente, og at det var et graveaggregat bakpå den :lol:

 

det nærmeste vi kommer traktordesign som varmer i dag er vel new holland boomer 8n

FI-021609-boomer8N.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdexta hadde også orange felger til -63, tror jeg det var. Så ble de grå. Min har grå felger, siden den ble laget høsten -63. Jeg har fått tak i starter. Starteren på dexta og superdexta har mekanisk innslag som ikke aktiveres av nøkkel, men ved at Starterdrevet via et håndtak føres ut til startkransen. Ved max inntregning aktiveres en bryter, som igjen aktiverer start- releet. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Her går prisene mer etter bruksverdien, og de er livsfarlige siden kraftuttaket starter når man bruker hydraulikken bak.

 

Men de er pene, og lyden i motoren er lett gjenkjennelig :)

Det er jo meir det at ein må kople inn kraftuttaket for at hydraulikken skal fungere. Forøvrig har dei 750 og ikkje 540 o/min på kraftuttaket. Iallfall dei eg har sett.

 

Kunne godt tenkt meg ein, men då med servo slik desse har. Den vi hadde mangla det og var beinhard å køyre. Den var og standard 2wd. :)

 

Hadde sikkert vore fin til mangt, motoren er eit kunstverk og transmisjon og bakaksling er enormt overdimensjonert og held evig.

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...