Gå til innhold

Super dexta el. lign.


haavardamlie

Anbefalte innlegg

budsjett mellom sju og femten tusen. Lesseapp. er jo kjekt, men er redd det fort blir dyrt. Snøfres bør være på plass innen 15. november.

Alternativ til dexta er alt tenkelig, Men Det som rager høyest på min liste er IH 276, MF 35/135 og kanskje en BM volvo i ny & ne.

Veden er kommet i hus på de mest forunderlige vis fram til nå. ;)

Endret av haavardamlie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en IH 374 som jeg elsker høyt, men som jeg vurderer å bytte ut til fordel for en litt nyere modell. Min er fra slutten av søttitallet og er tilsynelatende udødelig.

 

Den er i ukentlig (i perioder daglig) bruk og er foreløpig ikke annonsert noe sted.

 

QTH=Moss.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ærede forum. Dextaen står på en semihenger nede på Gjøvik. Jeg ber om tålmodighet ang. bilder, til jeg får den til gards, og kan lyssette den litt mer ordentlig. Dette vil kanskje la seg ordne i mårå. Jeg er like utålmodig som dere.

Jeg var nede og steamet den i går, og fikk fjernet talle og påkostet maling. Den lekker olje, og må ha en ny pakning. Dessuten er starteren kaputt, men jeg har fått tak i en brukt. Ellers ser det veldig bra ut :)

Seriebildekk er vurdert, men jeg har en mann der ute som kanskje kan finne et par pizzakniver til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene er 16" bruk noe seriebildekk da vel :)

 

Min internasjonal 574 har 235/85r16 BFGAT på forakslingen.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperDexta hadde hvite felger, mens den vanlige hadde oransje. Var det ikke slik, Rolf?

jeg heter ikke rolf. men nei. vanlig dexta hadde oransje felger frem til 1963, og hvite etter det. åssen det er med superduperen vet jeg ikke ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg la merke til det på et fargekart jeg fant på en tysk side. som selvfølgelig er borte sammen med alle de andre favorittene da dataen døde på seg i våres :( .

 

av de 50ish fordson jeg har lagret på finn så er denne 1965 mod med uopppussede felger et fint eksempel :) .

 

 

21_-344332581.jpg

 

men her er en -64 superdexta med oransje felger.

17_98232018.jpg

 

fordson oransj er forresten VELDIG oransj når den er ny :D

09_-558833934.jpg

 

MEN... gamle traktorer blir ofte solgt med feil årsmodell. da det ikke var registreringsplikt før i 1971 så blir det ofte angitt årsmodell på sviktende hukommelse ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...