Gå til innhold

Hurtigruten


Mason

Anbefalte innlegg

Hmm jeg prøver å få med meg hver havn de er innom, og foreløpig har jeg ikke sett en eneste LR. Men i flere havner har det stått flotte AmCars stilt opp, er det noen AmCar-klubb greier som organiserer? Burde jo fått en gjeng LR pent stilt opp i minst en av havnene de besøker på veien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg sett på det i 15 min. og konkluderer med at det er helt fantastisk hva folk gjør for å komme på tv..

 

Enig.... PR-kåtskapen er enorm, og svært mange har et voldsomt undertrykket behov for å bli kjendisser i noen dyrebare sekunder. :lol: Er forøvrig en del eksempler på hasardiøst dårlig båtbruk med passeringer rett forran baugen på en stor koloss som ikke uten videre bråstopper. :huh:

 

Flott program forøvrig, og faktisk ikke noe værre å se på enn mye av den andre standard-søppla som går på tv. Virker som om Norges-patriotismen har fått en ny oppblomstring også. Snart tomt for norske flagg i butikkene trur jeg. er jo 17-mai ørten dager på rad dette :)

Regner med at salget av (dyre) hurtigrute-turer får en liten oppsving nå. Kunne tenkt meg det selv og jeg, evt i kombinasjonen av en ferdig-oppusset disco i håndbagasjen nede i lasterommet slik at en kunne kombinere en båtferie og en bilferie...

 

Hilsen Marius

Endret av marius78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en såpass sprø ide at NRK fortjener all heder. Linselusarmadaen er jo viktig den og, for å skape Noreg Rundtstemning.

Hvis noen sitter og ser på dette hele dagen har det sikkert en grunn, gjerne en diagnose

....men å zappe innom for å se hvor de er, beundre den flotte naturen, kjenne suget etter en nordnorgetur igjen. Det er godt for sjelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestillte tur i vinter. Tar med "smånissan" (Nissan X-Trail) og hiver oss på 22.6 til Kirkenes. Så triller vi hjem igjen langs Norskekysten. 2700 km sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber på hurtigruta som styrmann og sikkerhetsoffiser, så jeg har kjørt den ruta noen ganger opp og ned dem siste årene, men det er en tur som er værdt og være med på, og vil dere reise rimeligere så bestil tur mellom 15 oktober og 15 april, lavsesong da og deretter priser, og nå på sommeren er det omtrent klin umulig å få luggarer ombord på båtene, men det går og sove oppe i panoramaen på 7 dekk og 8 dekk på noen av båtene, og dere som røyker så er det plass på MS Vesterålen som er den eneste båten med røykelouge,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei ide å sjekke opp eventuelle reisetider også utenom standard turistsesong også. Da kanskje været også kan gi enda mere spennende tur også. hehe.

Er jo så "kjedelig" snillt vær underveis nå på sommeren, i allefall når de driver med live-filming.

 

Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei ide å sjekke opp eventuelle reisetider også utenom standard turistsesong også. Da kanskje været også kan gi enda mere spennende tur også. hehe.

Er jo så "kjedelig" snillt vær underveis nå på sommeren, i allefall når de driver med live-filming.

 

Hilsen Marius

skal du ha vær så må du reise i november-februar, vinterstormene herjer langs kysten, kan bli litt for utfordrende for noen når bølgene og vinden tar skikkelig tak i båten, men ja det må oppleves på det høyeste og få med seg en tur med skikkelig styggvær, kan nevne noen strekninger som er litt utfordrende, stad, hustavika nord og sør, folda, vestfjorden, loppa, og ikke minst finnmarkskysten som båten går utenskjers hele tiden til Kirkenes, annbefalles ikke på vinteren for dem som ikke har god mage, men det finnes jo så mye fint og få i reisesyke medisiner, tabletter, armbånd og plaster finnes mot sjøsyke, men det beste mot sjøsyke er en god og mett mage og en dramm eller tre, glemte og skrive med at det er en liten høysesong i ca 15 desember til 3 januar

Endret av andre5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha vær så må du reise i november-februar, vinterstormene herjer langs kysten, kan bli litt for utfordrende for noen når bølgene og vinden tar skikkelig tak i båten, men ja det må oppleves på det høyeste og få med seg en tur med skikkelig styggvær, kan nevne noen strekninger som er litt utfordrende, stad, hustavika nord og sør, folda, vestfjorden, loppa, og ikke minst finnmarkskysten som båten går utenskjers hele tiden til Kirkenes, annbefalles ikke på vinteren for dem som ikke har god mage, men det finnes jo så mye fint og få i reisesyke medisiner, tabletter, armbånd og plaster finnes mot sjøsyke, men det beste mot sjøsyke er en god og mett mage og en dramm eller tre, glemte og skrive med at det er en liten høysesong i ca 15 desember til 3 januar

 

Regner med at vi som kjører høye, duvende 4-hjulstrekkere på forhånd er imune mot heftig sjøgang, spesiellt jeg som er vant med Discovery med tilnærmet ikke-eksisterende dempere og samtlige gummiforinger av det morkne slaget. :P En får sjå hvordan priser osv er ut over vinteren, så kanskje en kan planlegge en tur NESTE vinter igjen, når diverse prosjekter kanskje er ferdige. Taim vill shåv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at vi som kjører høye, duvende 4-hjulstrekkere på forhånd er imune mot heftig sjøgang, spesiellt jeg som er vant med Discovery med tilnærmet ikke-eksisterende dempere og samtlige gummiforinger av det morkne slaget. :P En får sjå hvordan priser osv er ut over vinteren, så kanskje en kan planlegge en tur NESTE vinter igjen, når diverse prosjekter kanskje er ferdige. Taim vill shåv....

hehehe ja du sier noe der, men trur ikke LR gynger 12 meter opp og 12 meter ned, i så fall har du lang vandring på akslingene dine, du vet når det blir så hard sjøgang at hardbarka sjøfolk blir sjøsyke pga bølgene virkelig sliter i båten og båten begyner å rulle i bølgene,det meste jeg har vært med i av bølger er 25 meter, da er det kos på havet synes jeg, jo dårligere vær det er til mere koser jeg meg oppe på broa

Endret av andre5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med litt berg-og-dal-bane til sjøs... Skal selvsagt ike påstå 110% skråsikkert at jeg ikke hadde matet fisken med lunsjen min hvis det ble ille nok. hehe. Men har da tålt mye før.

 

At en kanskje burde vært på institusjon er opp til psykologen min å avgjøre :lol: Dessuten er det som kjent slik at de gale har det godt, og i tilegg raser de fritt rundt i LR. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det der er jeg helt enig med deg i. Det er da det er moro å være på sjøen.

Det er jo ikke gøy med flatt vann. Riste, smelle og slå skal det gjøre. Kjenne elementene på kroppen.

Samme i fly. Turbulens skal det være, skrangling og risting. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jeg helt enig med deg i. Det er da det er moro å være på sjøen.

Det er jo ikke gøy med flatt vann. Riste, smelle og slå skal det gjøre. Kjenne elementene på kroppen.

Samme i fly. Turbulens skal det være, skrangling og risting. B)

jepp helt enig, en skal føle og merke at en er ombord på en båt eller fly, ser bare hvordan noen passasjerer liker seg i ruskevær også, og noen liker seg ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16 timer på jobb i går kveld og i natt, og er på et nytt slikt skift nå. Det blir Hurtigruten hele tiden! :blink:

Her et bilde jeg postet på bloggen min klokken halv tre sist natt... Hurtigruten på storskjermen selvfølgelig!

96954-1-1308612999682.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...