Gå til innhold

Trenger litt hjelp med synsing på en Audi


Anbefalte innlegg

Det er en ok bil. God å kjøre.

Men den er senket. Og siden det er en stasjonsvogn forsvinner jo litt av bruksverdien. Begrenser seg jo litt hvor mange kg du kan putte baki en bil med senkesett.

Svakheter er automatkasse og forstillingsdeler i alu som smuldrer opp.

Ser at kassen er overhalt. Sjekk hvem som har gjort dette.

Fyren er åpenbart desperat og det haster voldsomt med salg.

Bilen er ikke i nærheten av å være verdt 69.000 selv om han har stappet den full av stereo.

Jeg ville gitt ham et bud på 50.000. Og strukket meg til 55.000 hvis jeg virkelig ville ha bilen.

Eller kjøpt denne.

Endret av Helge Skou Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg bare sitere JC (Jeremy Clarkson) om førere av bil av nevnte fabrikat: "Audiots!" Det har vel med hell også blitt innført i norsk språkterminioligi om førere av slikt fartøy. Ofte menn i midtlivskrise som sykler Birken, Lillehammer- Oslo (for full lengde er for tøft), og ellers tar opp all riksveikapasitet etter at de er ferdig med å føre nevnte fartøy i jobb, for så å banne bilister opp og ned. Det er hva jeg synser om Audi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den generaliseringa Rune :blink:<_< Og omtale av undertegnede :)

 

Til bilen; Dette er nok ein godt ungdomskjørt bil

Den er tydelig trimma & påkosta.

På generell basis vil eg fraråde slike biler blush

Det bærer også preg av å vere eit hastesalg.

Bur ein i kringleiken kan ein jo kikke på den, men noko kupp synes det pt ikkje å vere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en kjøpe DKW bør en kjøpe det av bygdas puss og gni. Enhver bygd har en eller annen tulling med DKW som bytter alt og polerer til den store gullmedaljen. Det gode er at de har tendens til å bytte bil ofte, hvis en vil ha DKW da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...tråkket jeg noen på tærne? Det var ikke meningen å bli personlig her. Jeg gjør med glede unntak for forummedlemmer i min stigmatisering. :)

Min unskyldning er at jeg har hatt den værste, og innehar den nest værste bilen bygd med Audideler ..., -og kan således også ta til meg min egen kritikk av Ringenes Herrer....:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er priset for høyt. . Ellers har disse motorene en tendens til forkoksing ved "konekjøring". Sjekk derfor om bilen har hatt regelmessige oljeskift. Forhjulstillingen er også et gjennomgående problem med denne modellen (slitte ledd, men relativt enkelt å skifte). Stol heller ikke på km standen; latterlig enkelt å justere km på disse bilene med enkelt utstyr. Om det er en A4 vedkommende ønsker seg ville jeg sterkt vurdert den nye modellen som kom i slutten av 2000. Personlig ville jeg vurdert en A6 istedenfor A4; bedre plass og bedre komfort.

Endret av eplegutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet nå ikke helt hva jeg skal si om AUDI, ikke det at det kommer mere i mitt eie, dårlig erfaringer kan en trygt si, har hatt 2 A6 og 1 A4, på den første A6 jeg hadde som var en 2001 mod v6 tdi automat, først var det overhaling av motor, dieselpumpe og full overhaling av toppene til 45000,-, så kom forstilinga med utskifting av div stag og søppel, kostnad 14000,-, ferdig med det så gikk pokkern meg girkassa også, da gadd jeg ikke mere av den bilen og solgte den med tap, så kjøpte jeg meg en A6 2007 mod v6 tdi med den nye utgaven av motor 2,7 liter diesel, mye tull med elektonikk, vinduer som gikk opp og ned av seg selv, spess kjekt når bilen sto ute i regnvær om natta, bilen halvfull av vann, navigasjonen og det vart skifta 2 ganger, og så til slutt forstilling som ikke holdt mere en 40000km før den måtte overhales, og så nok en gang girkasse tipptronik til 90000,- fikk det heldighvis på garanti fra importør alt sammen av kostnader på den bilen solgte den fort som fy, kjøpte meg en A4 avant 2,0 tdi sportline 170 hk 2007 mod, den bilen har faktisk holdt 140000km uten alt for mye problemer, forstilling på 120000km og drivaksler, bremseskiver framme og bak, hjulager framme begge hjul, ellers så har den bilen bare rusla hele tiden, skifta regreim en gang, møller skulle ha 15000,- får skifte av reim, mekonomen klarte det til 6500,- ink alle deler og jobb, ellers så er ikke A4 1,8 turbo noe å satse på, koksing i motor, tette oljekannaler pga trange oljekannaler i motor, oljepumpe som ryker med gjevne mellomrom, samme problemer som sabb 2,0 turbo har, er dem daukjørt eller ihjelkjørt garantert at dem ryker motorene etter hvert pga koksing og oljepumpe havari, jeg har solgt alle mine AUDIER og det kommer aldri mere inn i garasjen heller, kjører amrikansk chevrolet suburban nå, kjempebil ikke vært noe tull i det hele tatt, starta selv i -40 på finnmarksvidda, og så har jeg også hatt en LR Discovery 2 TD5, eneste jeg gjorde med den i mitt eie var luftbelger og kabelmatta i toppen, ellers så var det en bil som gikk uten problemer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det eingong slik at nokre har gode & andre dårlige erfaringar med dei aller fleste bilmerker. Det er beklagelig at du har vore plaga Andre. Eg vonar du er meir nøgd med din Chevy. Eg lar vere å gå nærare inn på det bil-valget.

Mine Audiar har vore uavkorta problemfrie & det er ei kjennsgerning eg held meg til

Det samme gjeld i det store og heile mine Range Roverar også.

Imidlertid finnes det NOK å lese om også disse modellane til at ein ikkje vil våge å sjå på dei eingong. Korfor nokre er meir plaga enn andre med sitt bilhold det står på andre ark :rolleyes:

Som så mang stad ellers må kvar & ein gjere seg opp sine meiningar & erfaringar rundt sitt bilvalg. Det er mange pro & kontra respektivt.

 

No sporer dette heilt av, så vi fårvone at Håvard er kommet lenger med sine søk :)

Endret av JefeDeMaquinas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...